Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Heeft iemand ervaring met een koelvest ?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
PrinsJohn

Heeft iemand ervaring met een koelvest ?

Bericht door PrinsJohn »

[COLOR="Black"][/COLOR][B][/B]Ik overweeg een koelpak aan te schaffen. Ik reageer slecht op warmte. Ik zou graag de positieve of negatieve ervaringen van anderen horen.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ik heb geen ervaring met een compleet koelpak. Ik heb wel een koelvest in de kast klaarliggen voor de warme zomerdagen, dankzij een lieve vriendin die er niet meer is :( en haar familie.

Op de heetste dagen vorig jaar heb ik er veel baat bij gehad. Het is een vast zoals het ook op de site van het [URL="http://www.nationaalmsfonds.nl/main.php ... &rub_id=35"]Nationaal MS fonds[/URL] (even wat omlaag scrollen) wordt aangeboden.

Er zitten kristalelementen in en als je het vest na gebruik plat op een koele ondergrond legt, laad het zich weer op.
shandy49

Bericht door shandy49 »

Een koelpak is volgens mij aan het stroomnet verbonden.
En dan zit je vast aan je stoel :(

Zelf heb ik een koelvest gekocht (waar je eerst naar vroeg) en dat bevalt mij prima.
Het werkt ongeveer 2 uur dus als Feyenoord snel speelt redt je het net.

Thuis kruip ik onder de airco maar naar de fisio of boodschapjes dan het vest aan.

Hoop hem voorlopig nog niet nodig te hebben ;)

Piet
Mien

Ik

Bericht door Mien »

Ik

Heb een poos een koelvest geleend (en later een, op proef, gekregen) en het beviel mij erg goed tegen de MS verschijnselen, maar het nadeel van die vesten was wel dat ik aan een stopcontact vastzat (werkt met een motor die koud water rond pompte in een soort bodywarmer ;) )