Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Heeft iemand ervaring met een koelvest ?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
PrinsJohn

Heeft iemand ervaring met een koelvest ?

Bericht door PrinsJohn »

[COLOR="Black"][/COLOR][B][/B]Ik overweeg een koelpak aan te schaffen. Ik reageer slecht op warmte. Ik zou graag de positieve of negatieve ervaringen van anderen horen.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ik heb geen ervaring met een compleet koelpak. Ik heb wel een koelvest in de kast klaarliggen voor de warme zomerdagen, dankzij een lieve vriendin die er niet meer is :( en haar familie.

Op de heetste dagen vorig jaar heb ik er veel baat bij gehad. Het is een vast zoals het ook op de site van het [URL="http://www.nationaalmsfonds.nl/main.php ... &rub_id=35"]Nationaal MS fonds[/URL] (even wat omlaag scrollen) wordt aangeboden.

Er zitten kristalelementen in en als je het vest na gebruik plat op een koele ondergrond legt, laad het zich weer op.
shandy49

Bericht door shandy49 »

Een koelpak is volgens mij aan het stroomnet verbonden.
En dan zit je vast aan je stoel :(

Zelf heb ik een koelvest gekocht (waar je eerst naar vroeg) en dat bevalt mij prima.
Het werkt ongeveer 2 uur dus als Feyenoord snel speelt redt je het net.

Thuis kruip ik onder de airco maar naar de fisio of boodschapjes dan het vest aan.

Hoop hem voorlopig nog niet nodig te hebben ;)

Piet
Mien

Ik

Bericht door Mien »

Ik

Heb een poos een koelvest geleend (en later een, op proef, gekregen) en het beviel mij erg goed tegen de MS verschijnselen, maar het nadeel van die vesten was wel dat ik aan een stopcontact vastzat (werkt met een motor die koud water rond pompte in een soort bodywarmer ;) )

Omdat het me goed hielp, had ik een argument in handen om een airco aan te vragen bij de WMO, dit is gelukt. Sindsdien koel ik me met de airco, bij warme dagen!
shandy49

Bericht door shandy49 »

Had ook een airco aangevraagt maar kreeg hem niet omdat er geen buitenunit geplaats kon worden doordat ik alleen maar een glaswand heb.

Zelf dus maar een mobiele genomen.

Piet
vlindie

Bericht door vlindie »

Ik heb ook een koelvest,en het bevalt me erg goed,zeker bij erg warm weer......maar daar is ie ook voor :haha:
Het is een verademing als je hem aanhebt,ik zou hem niet meer kunnen missen.

liefs vlindie
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Ik wil me ook een koelvest aanschafen. Met dit warme weer merk ik dat direct aan het lopen. Heeft het koelvest daar invloed op?
Saskia18

Onderzoek TNO

Bericht door Saskia18 »

Onderzoek TNO

In 2006, kort na de diagnose, werd mij aangeboden om deel te nemen aan een onderzoek naar koelvesten door TNO.

Het had de vorm van een bodywarmer en er zat ook nog een muts aan vast ter verkoeling van het hoofd.

Ik vond het eerlijk gezegd een ramp om het ding te gebruiken. Ten eerste neemt het aardig wat tijd om de koelelementen te vullen (gedeeltelijk water, gedeeltelijk een andere vloeistof). Bovendien heb ik geen vriezer, dus ik kwam in het vriezertje bovenin de koelkast ruimte tekort.

Voorts was ik aan een stoel gekluisterd, omdat het apparaat aangesloten moest worden op een wandcontactdoos. Op deze wijze kon ik voor niemand de voordeur opendoen en bovendien kon ik niet naar de wc.

Daarbij komt, dat het apparaat (een soort koelbox) ongelooflijk veel herrie maakte. Daardoor kon ik niet eens mijn hoofd erbij houden als ik iets wilde lezen, laat staan dat ik nog iemand kon verstaan door de telefoon.

Ook koelde ik veel te snel af, waardoor ik mij onwel ging voelen. Kortom, ik heb het ding met alle liefde weer teruggebracht.

Destijds hoorde ik van iemand, dat er ook koelvesten bestaan die nogal eens door sporters (bijv. roeiers) gebruikt worden. Deze schijn je gewoon in de koelkast te kunnen leggen . . . een stuk gemakkelijker dus.

Veel succes toegewenst bij je keuze. Ik hoor graag nog eens wat je hebt besloten en hoe het bevalt.

Groeten,

Saskia
shandy49

Bericht door shandy49 »

LL,
ik gebruik het koelvest alleen als ik weg ga en heb er echt profijt van.
Niet zozeer op het lopen maar wel op het algemene welbehagen ;)

Deze hoeft niet in de koeler maar gewoon plat op de grond en werkt dan 2 uur.

Piet
Saskia18

@shandy49

Bericht door Saskia18 »

@shandy49

Hoi Piet,

Wil je laten weten waar dit koelvest te koop is en wat het kost? Wellicht is het iets voor mijn man.

Alvast bedankt!

Groet,

Saskia
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp