Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

lyrica

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Toch maar weer ff up... Kan iemand ervaringen delen over hoe lang duizeligheid aan blijft houden na start met Lyrica? Ik zit nu aan 3 weken en heb nog steeds van die vreselijke aanvallen...

Dank jullie!
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Als ik lees van die bijwerkingen word ik daar niet vrolijk van.

Vanmiddag was ik bij de neuroloog en had het over de pijn in mijn benen en voeten. Hij vertelde dat er medicijnen zijn, maar dat duizeligheid een vervelende bijwerking is.

In overleg besloten er nog maar even niet mee te beginnen. Ik moet er niet aan denken dat ik daardoor geen auto meer zou mogen rijden en overdag van de duizelingen heb.

Dan nog maar even de pijn verdragen...
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Kijk anders ook eens naar de middelen die men in het behandelcentrum voor neuropatische pijn in Soest in de aanbieding heeft:

[url]http://www.neuropathie.nu/index.php?opt ... ing=newest[/url]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik begreep dat het een paar weken duurt voordat Lyrica werkt. Ik wil het best een kans geven, maar vraag me af hoe lang de bijwerkingen duren tot je aan het middel gewend bent...

Liever neem ik ook geen medicatie, maar ik wil toch een paar dingen proberen...
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

ik werd lyrisch van lyrica . gewoon hyper dus .

heb nu cymbalta en daar heb ik helemaal geen last van en toch ook geen pijn dus prima .

heb ook ama gehad werd ik dik ker en suf van . maar dat mag ik nu niet meer omdat je ama niet mag gebruiken met blaas problemen volgens neuroloog .
Arual

Bericht door Arual »

Ik heb maar korte tijd bijwerkingen gehad van de lyrica, paar weekjes (niet meer dan 3) bij 2 dd 150. Nu merk ik er echter niets meer van.

Bij mij helpt het niet echt tegen de pijn in mijn benen (alleen tramadol haalt daar de scherpe randjes af, wel tegen de 'jeuk' aan mijn arm t.g.v. een schub in 2008 (echt onhoudbare 'jeuk', maar ook de tintelingen in mijn arm/hand zijn minder als ik het gebruik).

Nadat ik lyrica ben gaan gebruiken ben ik ook met rivotril begonnen tegen onrustige benen. Kan me alleen niet meer herinneren of ik die onrustige benen al voor de lyrica had en weet dus niet of het er mee samen kan hangen.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels besloten om 1x daags 75 mg te gaan nemen. Zowel mijn neuro als de MSvpl weten dat ik liever geen medicatie gebruik, dus ik ben vrij om daar in te kiezen.

Ik had Amitriptyline waar ik vanaf wilde, maar ik kon er niet mee stoppen. Het was al een soort verslaving voor mijn lijf. Dus nu hoop ik toch via het afbouwen van Lyrica medicijnvrij te worden. Ben benieuwd of het gaat lukken...
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik gebruik nu Lyrica tegen zenuwpijnen in mijn armen. Originele dosering was 2x 75 mg, maar ik was zo vreselijk duizelig gedurende 3 weken, dat ik daarna besloot alleen 's avonds 1x 75 mg in te nemen.

Sindsdien heb ik veel meer last van een doof en tintelend gevoel in beide voeten en kuiten. Dit had ik ook toen ik maanden geleden met Amitriptyline probeerde te stoppen.

Heeft Lyrica hier ook invloed op? Iemand ervaring?

Bedankt! :bloem:
de echte willem

Bericht door de echte willem »

misschien overwegen om van het chemische middel over te stappen naar Normast
Ekster

Bericht door Ekster »

Als je het kunt betalen...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp