Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Elektr.rolstoel Quicky Salsa M

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jildau

Bericht door Jildau »

Frans , de Salsa is wel de soberste uitvoering
Het was best een groot verschil
Maandag, grote beurt en bijstellen.
De jaren gaan snel voorbij

Ik heb de Semm
Omhoog omlaag funktie Super in gesprek of iets pakken wat hoger ligt, beensteun gebruik ik nu constant in hoog-stand
De doorbloeding is pijnlijk met daarbij de rugpijn ontlast
Hoofdsteun
Wat ik mis is de buiten km stand
Echt vervelend , bij drempels e,d
De J3 kussens extra gelvullingen vindt ik super
Nooit verwacht of liever gezegd dat ook een rolstoel jarenlang meegaat en je vroegtijdig de accessoires er op moet hebben
Wens je een goede passing
Jildau

Bericht door Jildau »

Frans, Ben reuze benieuwd naar je kennismaking :cool:


Vandaag de Samm bekeken door de adviseur
Een aardige meneer die wat kleine veranderingen voorstelde qua comfort met de beensteunen. We wachten af

(Zag elders leuke kleine tasjes voor de zijkant rolstoel)
Morgen even zoeken op internet).
Fratema

Eerste rapportcijfer: 7+

Bericht door Fratema »

Eerste rapportcijfer: 7+

Hij zit heerlijk en kan zonder gedoe binnenshuis kleine bochtjes maken. Ik ben er gisteren mee naar de stad geweest, wat een genot. Geen gehobbel, goede schokdemping dus en ook bij C&A met z'n smalle gangetjes kon ik mij prima redden.

Minpunt is wel dat ik met de voetsteunen eraan nog steeds moeilijk spullen uit bovenkastjes kan halen. De voetsteunen even eraf halen is niet zo gemakkelijk, pinnen en gaatjes en het moet precies anders lukt het niet. Wordt dus veel oefenen en dan zal het wel beter gaan.

Gisterenavond ook een tijd de benen hoog gezet, dat kan niet volledig zonder de stoel wat achteruit te kantelen. Hij moet als het ware in de strandstand om goed af te wateren. In zo'n geval is het wel heel comfortabel dat er een hoofdsteun aan zit.

Dus een behoorlijke positieve eerste indruk.

Straks ga ik ermee naar m'n werk, een kijken wat daar moet worden aangepast. We gaan het zien.
Knillis

Bericht door Knillis »

@Fratema

Je gebruikt nu al een poosje je nieuwe rolstoel en ik vroeg me af welk rapportcijfer je de stoel nu geeft? Is het meer geworden dan een 7+?

Ik krijg over een week of twee ook een Quicky Salsa. Gisteren uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het met name het sturen heel veel beter ging als met mijn huidige Puma.


Sinds twee maanden wonen we in een appartement en ik heb al meerdere malen tegen deurposten en de liftdeur aangereden. Flink balen en ik wordt er erg onzeker van want ik maak toch steeds schade (al is het tot nu toe minimaal).

Gelukkig was mijn ergotherapeute van mening dat de Puma niet geschikt was voor de woonsituatie van nu. De therapeute heeft regelmatig contact met mijn leverancier (Medipoint) en zo ging alles heel erg vlug.

De stoel waar ik gisteren in reed wordt in de komende 2 weken voorzien van de nodige aanpassingen en daarna krijg ik hem eerst voor een paar weken op proef. Als het bevalt mag ik hem houden.

Sneller kan bijna niet. Ben er erg blij mee maar ben ook benieuwd hoe de stoel jou bevalt nu je hem enige tijd hebt.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="RoyalBlue"]
Ik had moeite met de mogelijkheden van de Salsa
Ben zeer tevreden over het eerste type Semm
Met J3 kussens , hoogte gel gehalte.
Draaicirkel 60 cm
De hooglaag functie is zo bijzonder
in het dagelijkse maar ook in een museum
Zit niet meer met mijn hoofd onder de statafel hihihi
[/COLOR]
Knillis

Bericht door Knillis »

Waar had je precies moeite mee bij de Salsa Jildau?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp