Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Elektr.rolstoel Quicky Salsa M

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
lotje

Elektr.rolstoel Quicky Salsa M

Bericht door lotje »

Hoi,

Iemand ervaring met de Quicky Salsa M (Midwheel-6 wielen)?

Tijdens een gesprek met een adviseur van Welzorg en ergotherapeute
zijn we op deze elro uitgekomen.
Vnl voor gebruik binnenshuis en voor gebruik in direkte omgeving buiten (winkelcentrum e.d)
Ik kan op 'goede' dagen nog 8 uur p/d uit bed in rolstoel.


Hoog-laagstand en kantelmogelijkheid. Armleuningen inclusief bedieningspaneel kunnen worden opgeklapt.

Graag je/jullie ervaring c.q reactie, alvast bedankt!
lotje

Bericht door lotje »

ff up, (n)iemand ervaring met de Quicky Salsa M?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Nee, niet met Quicky salsa helaas...maar ben wel benieuwd naar anderen met ervaring.:o

Heb nu zelf een Quicky neon met Jay 3 rug en zitkussen, maar zit momenteel ook in de onderzoeksfase naar een electrische rolstoel of electrisch ondersteunend.

Welzorg heeft al wat laten zien waaronder E-Fix.
Maar ik en mijn ergo peut zijn er nog niet uit.
Ik heb a.s. maandag een afspraak met proefrijden 3 verschillende types ELRO, welke weet ik niet, heeft mijn ergo geregeld...

Lotje, ik hou jou topic in de gaten...
Heel veel succes met jou keuze ! ;)

Warme groet,
Artemis-:)
lotje

Bericht door lotje »

Hoi Artemis,

Het is best een 'gedoe' dat uitzoeken en beslissen over welk type elro het beste bij je past.
Ikzelf had o.a de Balder/Puma Yes en Permobil M 400 in gedachten,maar
uiteindelijk bleek de Salsa M het meest geschikt qua wensen/eisen en voorwaarden voor mijn huidige en toekomstige 'gezondheids-situatie' (progressieve MS)

W.s zal de Balder t.z.t uit het assortiment van de Fa. Welzorg gaan en de
andere 2 zijn o.a te groot/hoog voor mij (ben maar 1.58 cm :D )

M'n handbewogen rolstoel Quicky Argon hoef ik niet in te leveren,vanzelfsprekend wel de scootmobiel.

Succes met proefrijden en met een keuze maken :girlpower:
lotje

Bericht door lotje »

Nog +/- 5 weken geduld :D

PS: ik ontving een berichtje van iemand die vorig jaar deze elro (Quickie Salsa M) via een PGB heeft
aangeschaft (€ 7.250=)
De breedte van deze elro is maar 60 cm en de lengte is 1.10, dus ook geschikt voor niet aangepaste (rolstoel) woningen>deurposten

Wij wachten af.......Ik wil zooooooooooo graag weer eens zelfstandig naar buiten, al is het maar voor 30 min. :cool:
joan

Bericht door joan »

Hai Lotje,

Ik weet niet zeker of ik deze heb geprobeerd, maar het was een quickie en een midwheeler. Ik hoop dat je hem zelf hebt geprobeerd. Want die quickie midwheeler die ik heb geprobeerd noemde ik na 1 dag een rammelbak. Ik kon er niet mee rijden, bleef na het afrijden van een afritje met het laatste kleine wieltje in het gootje hangen waardoor de achterkant omhoog kwam en met een klap op de weg belandden.

Maar een smallere als de salsa bestaat denk ik niet. De mijne is 65 cm, maar de lengte is korter 103 cm. En mijn lengte is 1.63 dus niet veel groter. En ik ben ook in progressieve fase.

Als je deze al hebt genomen dan hoop ik dat je er gelukkig mee wordt.
Ik wens je er veel plezier mee.
En ik hoop dat iemand reageert die zeker weet dat hij hem heeft geprobeerd. Want aan dat onzekere van mij heb je niet veel.
Succes!!!
lotje

Bericht door lotje »

Hoi Artemis-

Vanmiddag had ik (via via) tel. contact met een man (53 jr) die sinds februari 2013 een Quickie Salsa M heeft. Hij gebruikt deze vnl binnenshuis maar ook regelmatig buiten.Hij kan net als ik geen lange afstanden meer buiten
afleggen wegens gezondheidsproblemen.

Hij is er erg tevreden over, vooral in huis vanwege de breedte v.d elro (60cm)
kan hij overal komen w.b.t toegankelijkheid van deurposten.
Hij woont nl net als ik, ook niet in een aangepaste (rolstoeltoegankelijke)
woning.

Welk type Quickie (Salsa) krijg jij, er zijn nl diverse soorten Salsa.

Ik krijg de elro met hoge rugleuning i.v.m de kantelmogelijkheid en
tevens hoog/laag en net als jij in de kleur rood :cool:
lotje

Bericht door lotje »

Hoi Joan,

Dank voor je reactie!

Ik wacht met 'geduld' af ;)
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Hoi Lotje, is het einde al bijna in zicht t.o.v. het wachten??
Pff, nu in de zomer wil je er graag eens uit he...:(

Ik zit ook al ruim een jaar binnen, ik kan helaas niet meer zelfstandig met mijn hoepel rolstoel naar buiten.
Dus zit ook te springen om een elro.

Maar goed nieuws !
Afgelopen vrijdag heeft Welzorg bij mij een passing geregeld met een Quicky Salsa Midwheeler.
Mijn ergo peut was daarbij voor advies.
Het rijden ging best aardig, bovendien is deze smalle stoel geschikt binnen onze woning.
Aangezien er geen Quickie Salsa meer op voorraad stond, wordt er een nieuw exemplaar voor mij besteld...:)

Ik krijg de volgende aanpassingen:
-Hoge kuiprug.
-Elektrische centrale beensteun met voetplaat.
-Kantel en hoog-laag functie.
-Tractie control.
-J3 zitting.
-Wegdraaibaar bedieningskastje.
-Paddestoelknop.

Levertijd ca. 4 weken.

Lotje ik hoop dat jij de stoel vlot krijgt.
Dan kan je mij mooi vertellen hoe deze jou bevalt etc.:cool:

Warme groet,
Artemis-:)
Artemis-

P.S.

Bericht door Artemis- »

P.S.

@Lotje, de instapprijs van deze (kale) elro is inderdaad 7.250 euro.
Maar... dat betreft excl. de BTW èn zonder alle aanpassingen e.d.
De mijne komt al boven de 10.000 euro uit, dan komt de BTW er nog bovenop.;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp