Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Billy

Bericht door Billy »

Hulpmiddelen bij de Kruidvat, volgens de mail was het nieuw ;)

Hulpmiddelen | Kruidvathttps://www.kruidvat.nlOp Kruidvat.nl vind je een breed en verrassend assortiment Health & Beauty producten en meer. Kruidvat, steeds verrassend altijd voordelig!
D-Cheryl

Re: handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

Bericht door D-Cheryl »

Ik ga zo een opener nodig hebben, krijg net te vaak de potjes en dergelijke in de keuken niet meer los.

Hoe heet zo een ding, en welke winkel heeft hier een leuke aanbieding in? Helpen jullie mee speuren?
Billy

Re: handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

Bericht door Billy »

https://www.bol.com/nl/p/jarkey-potteno ... androidapp

Ik heb zo iets ongeveer, deze is wel duur! Maar als je op potten opener googled vindt je veel.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

Bericht door Toeter »

Gaat het om potjes met vacuüm, d-cheryl?

In dat geval hoef je geen hulpstuk te kopen!

Je kunt de potjes op zijn kop zetten en dan iets tussen de rand en het deksel van het potje steken.

Ik gebruik bijvoorbeeld een mes (boterham mes), achterkant van een lepeltje enz. Beetje wrikken en je hoort het vacuüm verbreken en het potje gaat zo open.

Tip 2: https://www.tipsenweetjes.nl/lifehacks/ ... ot-openen/
D-Cheryl

Re: handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

Bericht door D-Cheryl »

Ja, vooral voor potjes. Maar ik merkte met de kerst dat de schroefdop op een wijnfles toch ook lastig is, haha. Bedankt voor de tip!
Ik stak afgelopen week een mes in de deksel van een potje mosterd, maar die ga ik nu dus niet zo lang bewaren kunnen.
D-Cheryl

Re: handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

Bericht door D-Cheryl »

Ook bedankt Billy, ik bedoel denk ik zoiets. Ik zag ze al eens in een folder, en volgens mij gebruikte de ex van mijn broer deze ook.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

Bericht door Toeter »

Het deksel kapot steken werkt inderdaad ook, maar dat bedoelde ik niet! Gewoon een beetje onder de rand van de deksel wrikken
D-Cheryl

Re: handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

Bericht door D-Cheryl »

Het is niet zozeer een aanbieding, maar wel een tip die ik via de MS vereniging in de UK las: 'period pants' bij urineverlies. Ik vind dit wel een idee hoor...!

Period pants zijn broekjes met een dikker kruis, een duurzaam alternatief voor maandverband ('period' = menstruatieperiode).
Dus ook als je (af en toe) urine verliest, kunnen deze broekjes helpen om fris de dag door te komen zonder altijd met inlegkruisjes te lopen. :goed:
Nessa

Re: handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

Bericht door Nessa »

D-Cheryl schreef: 01 apr 2021, 11:54 Het is niet zozeer een aanbieding, maar wel een tip die ik via de MS vereniging in de UK las: 'period pants' bij urineverlies.
Het gebruik van menstruatieproducten bij urineverlies gebeurt veel. Maar wordt toch echt afgeraden door de uroloog en de bekkenbodemfysio.

Het gebruik van maandverband e.d. vergroot namelijk de kans op het krijgen van blaasontstekingen.

Maar deze period pants zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met maandverband, want wasbaar en van natuurlijke materialen. Ik vraag me dus af of je dit wél veilig kunt gebruiken. Weet iemand dat toevallig?
D-Cheryl

Re: handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

Bericht door D-Cheryl »

Hmm, niet aan gedacht.
Ik zal het eens aan mijn fysio vragen, ze is ook bekkenfysio.

Ik stuur haar wel even een mailtje, anders vergeet ik het vast weer, zeef die ik ben! :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp