Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

handige aanbiedingen hulpmiddelen#2

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Suzan

Bericht door Suzan »

Gisteren kwam ik tijdens het zoeken naar iets anders op een webwinkel terecht waar ze ook [URL="https://www.winkelkeurig.nl/Webwinkel-C ... delen.html"]hulpmiddelen verkopen[/URL].

En zowaar eens tegen een fatsoenlijke prijs zonder mensen uit te knijpen.

Als voorbeeld: Op die site kost een [URL="https://www.winkelkeurig.nl/Vitility-VI ... he-Washulp"]Vitility VIT-70110120 Ergonomische Washulp[/URL] €10,95, terwijl ze bij de [URL="http://www.blokker.nl/nl/blknl/vitility ... %20washulp"]Blokker[/URL] voor precies hetzelfde artikel €22,85 vragen! Dat scheelt nogal..... :hmmm:

Ik weet natuurlijk niet of dat bedrijf met alles zo goedkoop is, maar ik vond de prijzen alleszins meevallen.
Zeker de moeite waard om te onthouden, denk ik dan.
wilm

Bericht door wilm »

Dank tip

Maar verder scheelt het niet veel met andere winkels
bijv ergonomisch bestek is precies hetzelfde in prijs
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Ik zag een handige app gevonden op de site van supportbeurs.nl:

"Tanken niet langer ‘gedoe’ voor mindervaliden
02.10.2017 | Algemeen nieuws "

De bestuurder die de aandacht van de pompbediende probeert te trekken door met zijn of haar gehandicaptenparkeerkaart te zwaaien of te toeteren behoort binnenkort tot de verleden tijd.

In het kader van de Week van de Toegankelijkheid is de 'fuelService'-app gelanceerd. Met deze nieuwe en gratis app kun je als bestuurder met een fysieke- of bewegingsbeperking heel simpel ondersteuning krijgen bij het tanken.

Shell heeft zich als eerste grote oliemaatschappij met haar tankstations bij de app aangesloten. De verwachting is dat andere merken volgen om zo snel en makkelijk extra service te verlenen aan mindervaliden.

App door en voor mindervaliden
Initiatiefneemster voor de app is Corinne Jeanmaire, zelf rolstoelgebruiker. “Om te voorkomen dat je voor niets rijdt, kun je met de app vooraf checken welk benzinestation je kan helpen. Daarnaast kun je bij aankomst melden bij welke pomp je graag geholpen wilt worden”, aldus de initiatiefneemster.

Eerder dit jaar is voor mindervaliden de ‘fuelService’-app in het Verenigd Koninkrijk geïntroduceerd en is daar inmiddels een succes gebleken. Zo’n 2000 benzinepompen van verschillende merken zijn via de app bereikbaar.

Otwin van Dijk, oud-Tweede-Kamerlid en tegenwoordig burgemeester van Oude IJsselstreek en voorzitter van Stichting Keurmerk voor Toegankelijkheid, zegt “fuelService draagt op een slimme en praktische manier bij aan de oplossing van één van de grootste uitdagingen voor gehandicapte autobestuurders. We roepen andere oliemaatschappijen op zich bij dit initiatief aan te sluiten.

Toegankelijkheid moet de norm worden, ook bij tankstations!”
Extra voordeel ‘fuelService’-app

De app is gratis voor de gebruikers, maar ook nog eens non-profit. Alle winst van fuelService gaat naar onderzoek om verlamming te genezen. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met de Nederlandse stichting endParalysis.org, die zich inzet voor de genezing van dwarslaesie.

[url]https://fuelservice.org/nl/aboutus.html[/url]
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Mieke 56;1098065]Ik zag een handige app gevonden op de site van supportbeurs.nl:
[/QUOTE]
Ik heb hem al een paar keer gebruikt; heel handig!
Voor je vertrekt vraag je via de app of ze tijd hebben, en je krijgt binnen een minuut te horen of het kan.Je rijdt naar de pomp, en geeft in de app aan dat je er bent en bij welk pompnummer je staat. Dan komt er iemand naar buiten die voor je tankt. Je kan hem cash of je tankpas (of pinpas) en pincode meegeven, en hij komt terug met een bonnetje.

Verder tank ik nog wel eens bij een onbemande pomp, waar je je auto wat breder neer kan zetten. Als iemand een tip heeft hoe je langs de snelweg kan tanken hoor ik dat graag.
june

Bericht door june »

Jouw pincode zou ik niet afgeven. Die moet je juist geheim houden. Het zou fantastisch zijn als je ook zou kunnen betalen via deze app. Misschien een idee?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=june;1098117]Jouw pincode zou ik niet afgeven. Die moet je juist geheim houden. Het zou fantastisch zijn als je ook zou kunnen betalen via deze app. Misschien een idee?[/QUOTE]
Dat zou inderdaad een mooie aanvulling zijn.
Ik heb een tankpas, dus iets anders dan benzine afrekenen kunnen ze er niet mee. En dat zie je weer in een overzichtje in een andere app, dus misbruik valt meteen op.
san70

Loep en leesweergave

Bericht door san70 »

Loep en leesweergave

De Lidl verkoopt een heel fijne loep met lampje en houder. Niet veel groter dan een cassettebandje (voor wie dat nog kent ;) ), en een hoesje. Ik zie hem niet in de webshop maar misschien ligt er nog een in de winkel. Ik had hem vorig jaar gekocht en nu meteen nog drie :D.

En in de digitaalgids van de Consumentenbond zag ik een tip om een site leesbaarder te maken. In Edge, Safari en Firefox: als je in de adresbalk op het boekpictogram achter het webadres klikt zien je alleen nog maar tekst, geen overbodige 'rommel'.
Werkt niet bij alle sites, en op de startpagina van MS-web ook niet maar wel hier op het forum en bij een aantal aantal onderwerpen op de site.

San
Sara

Bericht door Sara »

Goeie ideeen!

ik zag vorige week ook iemand die z'n telefoon als loep (met lampje!) gebruikte. Ik heb 't zelf nog niet geprobeerd, maar in de Google Playstore vind ik bijvoorbeeld deze: [url]https://play.google.com/store/apps/deta ... nify&hl=nl[/url]
wilm

Bericht door wilm »

[url]https://nl.aliexpress.com/item/2-stks-p ... uken/32857[/url]

Afwashandschoen

Leek mij handig voor wie weinig kracht handen heeft om borstel vast houden

Hoop dat filmpje is gelukt
anders google op magische afwas handschoen
Suzan

Bericht door Suzan »

Gelukkig was ik gewoon met een sponsje af, want ik heb het even opgezocht en vind het een zeldzaam overbodig nonsens artikel.
Maar dat zal wel aan mij liggen. :haha:

Ik houd het maar op m'n sponsje, dan weet ik tenminste zeker dat het schoon wordt.
(en ja, de sponsjes gaan in de magnetron om te ontsmetten ;))
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp