Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

DAt ZEG IK: "GAMMA...!!!" het topic over gammaglobuline, vervolg

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Joanna

DAt ZEG IK: "GAMMA...!!!" het topic over gammaglobuline, vervolg

Bericht door Joanna »

[COLOR="Indigo"][B]Ook al gebruik ik zelf op dit moment geen gammaglobuline
omdat mijn port a cath eruit moest vanwege een ernstige candida-infectie
toch start ik op verzoek van Merel maar en nieuw "Gamma" topic.

Ik hoop dat ik het goed blijf doen zónder gamma anders heb ik nu
een probleem met die moeilijke vaten van mij :ogen:

Alle Gammagebruikers wens ik veel baat bij dit middel dat zonder al te veel neveneffecten
- voor een aantal van ons - bijzonder heilzaam werkt.
[/B][/COLOR]
angie

Bericht door angie »

Hallo alle Gamma gebruikers,

Ook voor mij is het nog steeds, nu na 5 jaar, HET middel, ik zou het bijna willen promoten aan anderen:D , zo weinig bijwerkingen en zo een goed reactie op het middel zelf.

Eerst 3 jaar zware shubs gehad met algehele verlammingen, niet meer kunnen praten en allerlei andere ellende, nu weer mobiel en dat gedurende die 5 jaar dat ik de infusen krijg.:)

Ik hoop dat het middel steeds meer trouwe aanhangers krijgt, zal het eindelijk gemakkelijker door de vergoeding van de ziektekostenverzekeraars heen komen bij het gebruik van msers.

Veel succes allemaal!:)
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik heb maandag mijn negende shot gehad na een half jaar eruit te zijn geweest. Pfff, was me mijn weekje wel hoor. Voel me er toch echt niet lekker van ongeveer 5 dagen en voel ook geen voordelen. Wel eens lastig om dan door te zetten:huh: .
Mien

Hier inmiddels alweer een paar jaar

Bericht door Mien »

Hier inmiddels alweer een paar jaar

aan de gamma en het bevalt me goed! Ik merk de laatste tijd alleen wel dat mijn lijf wat meer protesteert na de toediening, hoofpijn, misselijk.

Dit ondanks genoeg (veel) drinken en langzaam inlopen..misschien moet ik toch nog een langzamere stand proberen aankomend weekend..

Al met al is mijn MS redelijk stabiel, nu wel een shubje door urineweginfectie numero zoveel, maar verder hou ik het goed vol.

Of het voor iedereen de oplossing is betwijfel ik, een vriendin van me heeft niet zo´n goed resultaat als ikzelf.. (en het is peperduur :( )
poppeke

Bericht door poppeke »

Dag mede gamma-gebruikers

Sinds Juni gebruik ik gamma als remmer en ik moet nog afwachten of het mijn schubs tegen houdt
het lijkt erop;)

Zelf heb ik wel wat problemen tijdens het toedienen
Veel last dat mijn bloeddruk naar beneden gaat

of pols heel hoog en dan voel ik me ook vaak heel raar-hartkloppingen erg trillen

als ik dan me heel rustig hou..ogen dicht niet praten ..gaat het weer over


hebben jullie nog tips als prof-gammagebruikers?
(het wordt al op een laag tempo toegediend)
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Gisteren heb ik met mijn HA gesproken over creatinine klaring. Volgens hem krijg je daar problemen mee vlak nadat de behandeling gestart is.

Hij heeft me wel een lab brief meegegeven om het te laten onderzoeken.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

En nog meer nieuws.

Onlangs heb ik ht nanogam gebeuren weer eens met mijn neuroloog besproken. Bij dat consult was ook een arts in opleiding aanwezig. En tegen haar zei hij dat de nanogam bij mij heel goed zijn werk heeft gedaan om mijn MS in toom te houden.
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik zal niet meer meeschrijven hier, want ik ben gestopt met de Gamma. Ik hoop voor iedereen in dit topic dat jullie het nog lang naar tevredenheid kunnen gebruiken:) .
zonneke

Gamma

Bericht door zonneke »

Gamma

OOk ik ben een zeer tevreden gamma gebruiker! Aantal schubs heel erg gedaald, wat bijwerkingen maar goed te doen en verder PRIMA

Dus ook ik zeg"GAMMA..!!!!"

lOES:D
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Ik heb me altijd afgevraagd hoe het komt dat ik sinds ik gamma gebruik geen tot heel weinig last meer heb van vermoeidheid en goed herstel van de meeste schubs tot ik in National Geographic een artikel
over bloeddoping las.

Op Wiki las ik dit erover.

[URL="http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeddoping"]Bloeddoping verschilt met conventionele vormen van doping doordat er gebruik wordt gemaakt van lichaamseigen stoffen en niet van bijvoorbeeld steroïden of hormonen. Het effect lijkt op dat van EPO (Erytropoëtine); het aantal bloedcellen wordt kunstmatig opgedreven om een betere prestatie neer te zetten. Epo echter stimuleert de aanmaak van rode bloedcellen, bij bloeddoping worden deze simpelweg afgenomen en later weer geïnjecteerd. Bloeddoping is met name effectief bij duursporten, zoals wielrennen en atletiek.[/URL]

En de nanogam wordt uit menselijk bloed gemaakt. Ik heb het al op het lijstje voor de neuroloog gezet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp