Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

DAt ZEG IK: "GAMMA...!!!" het topic over gammaglobuline, vervolg

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Nessa;1095325]

Klinisch gaat over de ervaringen van de patient zelf, bewezen gaat om objectieve testuitslagen en gegevens.[/QUOTE]

Toen ik eens over de galerij op de 4de verdiepjng liep
was het net alsof ik op de 2de verdieping liep.
Mijn waarneming dus.
Ik had een nogal kort lijntje met mijn oogarts (een Belgische die me sjos noemt).
Ik kon hetzelfde dagdeel nog op consult.
Ze heeft me onderzocht en die klacht aangetoond.
Op mijn vraag of dat door MS kwam kreeg
ik een bevestigend antwoord
zonneke

Gamma

Bericht door zonneke »

Gamma

Natuurlijk krijg ik de recepten via mijn neuroloog maar omdat ze in Nederland het vaak te weinig bewijs vinden, ga ik inmiddels naar een MScentrum in België.

Overigens heeft een neuroloog afgelopen week nog bevestigd dat er wel bewijs is maar er nooit een grote studie heeft plaats gevonden omdat hier geen farmaceut aan kan verdienen omdat het uit plasma gemaakt wordt.
Miss J

Bericht door Miss J »

Hoe kan dat? Wel bewijs maar geen onderzoek? Gebasseerd op anekdotes?
zonneke

Gamma

Bericht door zonneke »

Gamma

Bewijs uit kleine studies. Vaak gebeurt dat eerst bij een middel door onderzoekers en/of medici en dan komen er grotere studies vaak opgestart door een farmaceut. En dit is dus bij de gammaglobulines niet gebeurt. :(
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=zonneke;1096772]
Gisteren op de MSdag van MS research ook weer goed onder de aandacht gebracht [/QUOTE]
Ik heb in een grijs verleden ook eens zo'n MSdag gehad.
Via mijn fysiotherapeut Rik ben ik daar toen heen geweest.
Aldaar kreeg ik van mijn neuroloog te horen dat Tysabri het beste was

:weetniet: :weetniet: :weetniet:
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Miss J;1096945]Hoe kan dat? Wel bewijs maar geen onderzoek? Gebasseerd op anekdotes?[/QUOTE]
Bij mij is zelfs klinisch aangetoond dat nanogam
werkt
Door een arts in een ziekenhuis.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=zonneke;1096830]Natuurlijk krijg ik de recepten via mijn neuroloog maar omdat ze in Nederland het vaak te weinig bewijs vinden, ga ik inmiddels naar een MScentrum in België.

Overigens heeft een neuroloog afgelopen week nog bevestigd dat er wel bewijs is maar er nooit een grote studie heeft plaats gevonden omdat hier geen farmaceut aan kan verdienen omdat het uit plasma gemaakt wordt.[/QUOTE]
Een van mijn begeleiders is bloeddonor.
Hij geeft vooral plasma. Misschien krijg ik
zijn plasma.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Ik krijg 10 gram. Mij werd./ word naar mijn gewicht gevraagd.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Lief Leeuwtje;1109259]Mij werd./ word naar mijn gewicht gevraagd.[/QUOTE]

Dat is inmiddels 65 kg. Een toename van zo'n 15 %
Lief Leeuwtje

flebogamma

Bericht door Lief Leeuwtje »

flebogamma

Het middel dat ik ga krijgen heet
" flebogamma"
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp