Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lyrica bijwerkingen en afbouwen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Ruitje † 17-03-2019

Lyrica bijwerkingen en afbouwen

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik ben twee maanden geleden begonnen met lyrica.

Het haalt niets van de pijn af. Ik heb alleen maar last van bijwerkingen. Zo hou ik vocht vast...

Ik mag gaan afbouwen maar heb een vraag.
Verdwijnt het vocht dan ook wat ik nu met lyrica vasthoudt?

Ik hoop het want ik was voor ik met lyrica begon juist 4 kilo afgevallen. Zal ik weer op dat gewicht komen nu ik ga afbouwen naar nul?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb niet echt antwoord op je vraag, maar toch... Ik heb 8 maanden Lyrica gebruikt en ben in die periode 8 kilo aangekomen. Na het stoppen is er maar 4 kilo afgegaan met enige moeite, voor die andere 4 gaf ik het op en dat is een jaar later pas gelukt. Maar ik kan dus niet zeggen of dit puur en alleen door de Lyrica kwam, want er zijn natuurlijk meerdere factoren die meegespeeld hebben tijdens medicijngebruik en de periode na het stoppen.

Ik hoop voor je dat het gaat lukken!
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik denk dat je je extra gewicht wel weer kwijtraakt door het stoppen met de Lyrica.
Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met de Lyrica en meteen gaan afvallen. Ben nu blijvend minimaal 11 kg lichter.:D

Bouw wel langzaam af anders krijg je ook nog andere nare afkickverschijnselen.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik slik nu 's ochtends en 's avonds 1 capsule 75 mg. Arts stelde voor een week alleen 's avonds 75 mg te slikken en daarna een week om de dag 75 mg en dan stoppen.

Is dat goede afbouw?
Dawn

Bericht door Dawn »

Bij mij is het gewicht wat ik aangekomen was door de lyrica er vanzelf weer afgegaan na het stoppen van de lyrica. Geen idee eigenlijk meer hoe lang dat heeft geduurd... ging vanzelf en geleidelijk.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Klinkt goed hoor, Ruitje. Ik was helemaal geen medicatie gewend en ben tijdens mijn vakantie zomaar gestopt, zonder enig overleg. Ik ben 3 maanden echt ziek geweest, en heb de link met de Lyrica pas een half jaar later gelegd. Dus als je twijfelt: overleg nog een keer met je arts om zeker te zijn.
Aukje

Bericht door Aukje »

Ik heb geprobeerd te stoppen met Lyrica, mede vanwege een mogelijke kinderwens. Hoewel ik een lage dosering heb (75mg in de avond) is het mij niet gelukt om te stoppen wegens een redelijk ernstige verergering van de klachten waarvoor ik het slikte, plus de best wel forse afkickverschijnselen. Ik slik het middel al sinds 2007.
Succes en doe het rustig aan!
Snowym

Bericht door Snowym »

Dat is wel goed Ruitje. Ik ben ook eens ineens gestopt. En ook een aantal maanden er echt ziek van geweest.

MAAIKE
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Waar had je last van na het ineens stoppen met lyrica?
drelies2

Bericht door drelies2 »

Ik gebruik sinds 2 weken Lyrica en het helpt mij wel.
Nu lees ik over aankomen. Krijg je van Lyrica meer trek ga je meer eten? Of kom je puur van het medicijn aan?

Hoor t graag van jullie!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp