Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lyrica bijwerkingen en afbouwen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
steentje

Bericht door steentje »

Weet niet in welk ziekenhuis jij bent Knillis, ik neem aan in Apeldoorn. Als het goed is zien wij elkaar woensdag. Misschien bekkenbodem therapie, om te kunnen loslaten? Meestal wordt het ingezet om te kunnen vasthouden, maar andersom werkt ook....
Knillis

Bericht door Knillis »

Nee, daar zal het niet aan liggrn Steentje. Normaliger verlies ik juist bij niezen, lachten, hoesten urine. Dat is ontstaan na de bevallingen.

Ik vrees dat het óf een verergering van een reeds af en toe bestaande klacht is, moeilijk of niet kunnen plassen en/of retentie, óf een gevolg van hrt ophogen van de Lyrica.

Ik zal morgen eens kijken wanneer de MSverpleegkundige te bereiken is dan zal ik haar een mailtje sturen om navraag te doen.

Ik word inderdaad behandeld in het ziekenhuis in Apeldoorn.
Dawn

Bericht door Dawn »

Ik herken het niet bij gebruik van Lyrica bij mij maar dat zegt natuurlijk weinig over hoe het bij jou zit.

Zie trouwens niks in de bijsluiter staan over blaasproblemen.
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik merkte wel dat ik tijdens gebruik van de Lyrica veel moeilijker kon plassen. Nu ik geen Lyrica meer gebruik moet ik nog wel vaak, maar is de straal wel iets normaler en komt het ook wel vrij snel. Bij de Lyrica moest ik echt zitten wachten tot er iets op gang kwam.
steentje

Bericht door steentje »

Bij mij ook. Maar ben allang blij. Beter dit dan incontinentie. ...;)
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Dawn;987626]Zie trouwens niks in de bijsluiter staan over blaasproblemen.[/QUOTE]

Ik ook niet Dawn. Heb ook al op google gesnuffeld maar kon niks vinden. Maar ik dacht misschien dat iemand het hier wel weer herkend.

En ik zag net de reactie van Snowym die moeilijker kon plassen toen ze Lyrica gebruikte. Ik kon soms ook moeilijker soms helemaal niet plassen maar nu is het als sinds vijf dagen dat het echt niet meer gaat en vanmorgen bedacht ik me dat ik nu ook 5 dagen op de dubbele dosis Lyrica zit.

Ik ga het gewoon even navragen morgen. Ik heb toch al een afspraak staan voor volgende maand bij de uroloog dus we zullen het wel zien. Op zich zijn er ergere dingen dan katheteriseren maar moet wel even zeker weten dat dit zo geen kwaad kan.
Knillis

Bericht door Knillis »

Zojuist de apotheek gebeld en op de lijst van bijwerkingen die daar gebruikt wordt staan problemen met plassen wel op.

Zowel incontinentie als niet meer kunnen plassen kunnen voorkomen. Het is zeer weinig voorkomend maar ik zou er dus wel één kunnen zijn die net die pech heeft ;)

Advies was nog een paar dagen aanzien en regelmatig katheteriseren want het zou ook weer over kunnen gaan zoals veel bijwerkingen die in het begin optreden.

We zullen zien.
Christa1970

stoppen met lyrica

Bericht door Christa1970 »

stoppen met lyrica

Hallo allemaal,
Ik had een vraag over de lyrica.
Mijn man heeft deze voorgeschreven gekregen van de huisarts voor zijn hernia.Hij moest dit langzaam opbouwen en is begonnen met 2 x 75 mg per dag en dit 2 weken lang.

Daarna werd het op gehoogd naar 2 x 150 mg per dag en dit 3 weken lang.Daarna naar 2 x 300 mg per dag ook 3 weken lang.Dit medicijn had dus geen effect op zijn pijn en moest van de huisarts acuut stoppen.

Hij is daar vorige week woensdag mee gestopt en is donderdag dus ontzettend ziek geworden.De hele dag overgeven,duizelig,zweterig en zwak zodat hij niet meer in staat was om naar toilet te gaan.

Donderdagavond dus de hap gebeld en hun konden dus niet met zekerheid zeggen of t door de lyrica kwam omdat je daar dus niet acuut mee mag stoppen of dat t een virus was.Koorts had hij niet.

Vanmorgen de dokter gebeld hoe dit nou zit en zou ons terug bellen...dus wachten we nog op telefoon.Zijn er hier mensen die dezelfde klachten hebben of gehad hebben?

Graag hoor ik t van jullie!
Knillis

Bericht door Knillis »

Hallo Christa,

Ik heb jouw bijdrage even voorzien van wat witregels. Er zijn op het forum veel mensen die problemen met hun ogen hebben en daardoor grote stukken aaneengesloten tekst moeilijk kunnen lezen.

Met wat meer witte tussenruimte is het voor iedereen makkelijker leesbaar.

Voor zover ik weet is Lyrica een medicament dat inderdaad opgebouw moet worden maar ook evengoed weer langzaam afgebouwd moet worden.

Als je dit topic doorleest zul je zien dat er zelfs mensen zijn die héél erg langzaam moeten afbouwen om geen nare verschijnselen te krijgen.

Ik weet niet waarom jullie huisarts aangaf direct helemaal te stoppen. De pillen werkten niet en dan heeft langer gebruiken geen zin maar kun je dit medicijn niet zo maar plots helemaal stoppen. Langzaam weer afbouwen en dan eventueel andere medicatie uitproberen was waarschijnlijk beter geweest.

Maar misschien had jullie huisarts wel een gegronde reden direct helemaal te stoppen. Maar hij had denk ik dan ook kunnen weten (en moeten vertellen) dan je dan bepaalde verschijnselen kunt krijgen.

Ik kan me voorstellen dan jullie je rot geschrokken zijn.

Sterkte, ik hoop dat je man snel weer opknapt maar ook dat er op een andere manier iets aan de pijn gedaan kan worden
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Jazeker, ik heb ook flink ontwenning verschijnselen gehad, de eerste keer met afbouwen van Lyrica.
Heel naar...:(

De 2e keer afbouwen heb ik dubbel zoveel tijd getrokken en toen ging het goed...;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp