Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lyrica bijwerkingen en afbouwen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Christa1970

Stoppen met lyrica

Bericht door Christa1970 »

Stoppen met lyrica

Dank je Knillis.Ja wij hadden dit ook al gelezen in de bijsluiter van de Lyrica en ook wij snappen er geen fluit meer van.Mijn man ligt nu al ruim een jaar met hernia wat eigenlijk een dubbele blijkt te zijn maar hadden ze in juni niet gezien tijdens de operatie

.Hij slikt nu ook al een jaar Diazepam 4 x per dag samen met paracetamol.Is ook zo"n leuk middel.Ze hebben hem na de operatie doorgestuurd naar Nijmegen t CKZ.Daar is uit gekomen dat ze niet meer kunnen opereren omdat de zenuw te zwaar is beschadigd.Risico 50 tot 70%kans op verlaming.

Nu woensdag gaan we voor de 4de keer pijnbestrijding in nog geen jaar tijd.Dus nu maar hopen dat t wel gaat werken.Daarbij is hij hartpatient,maagpatient en nu dus zijn rug erbij en hij is net 48 geworden!

Ik lees ook dat mensen bijna niet kunnen plassen door de Lyrica daar heeft hij dus geen last van.Hij plast juist veel meer.
Knillis

Bericht door Knillis »

Het moeilijker of niet meer kunnen plassen is in mijn geval MS gerelateerd en dat wordt ook in mijn geval helaas versterkt door het gebruik van Lyrica.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben jaren terug ook acuut gestopt met Lyrica (wist niet dat je moest afbouwen) en ik ben 3 maanden lang om onverklaarbare redenen misselijk geweest. Altijd in de ochtend, ik nam de Lyrica altijd 's avonds. Mijn lichaam miste het spul blijkbaar na de nacht. Niemand kon mijn misselijkheid verklaren, ik was niet zwanger. Pas maanden later heb ik zelf de link kunnen leggen met het acuut stoppen met Lyrica.
ChrisG

Slaap problemen

Bericht door ChrisG »

Slaap problemen

Sinds 2,5 jaar slik ik 2x75 mg lyrica. Sinds die tijd wordt ik steeds moeier. Zelfs zo erg dat mijn werk soms gewoon overleven is. Van de neuroloog mag ik stoppen maar hij heeft niets gemeld over afbouwen. Nu ben ik sinds afgelopen vrijdag gestopt en kom ik niet meer in slaap. Ik kan hier niets over terugvinden. Hebben anderen dezelfde ervaring?
Knillis

Bericht door Knillis »

Het kan toch wel kloppen Chris dat je minder goed in slaap komt nu je geen Lyrinca meer gebruikt.

Lyrica heeft als bijwerking mogelijk was slaperigheid, sufheid (de reden waaron er ook een waarschuwingssticker op op staat).

Daardoor zul je vlak na het stoppen enige tijd wat minder goed in slaap kunnen komen.

Ik heb dat een poosje gehad na het verminderen van de rivotril.

Je zou kunnen overwegen weer even 1x per dag 75 mg te gebruiken en dat vervolgens na een week of twee weer stoppen.

Maar het lichaam moet er weer even aan wennen om zonder het medicijn ook weer in slaap te vallen. Duurt misschien eventjes maar als je eerder ook goed sliep zal het vanzelf weer als vanouds worden.

Dus misschien even doorzetten.

Sterkte er mee.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik zou sowieso afbouwen en niet zomaar stoppen! Heb ik wel ineens gedaan en 3-4 dagen na het stoppen heb ik heel veel klachten gehad die 3 maanden hebben aangehouden, en achteraf kwam dat omdat ik Lyrica niet had afgebouwd. Afbouwen is belangrijk!
ChrisG

Slaap problemen

Bericht door ChrisG »

Slaap problemen

Vandaag heb ik een gesprek met de huisarts. Ik heb op het internet gezien dat 25mg capsulles beschikbaar zijn. Dan kan je tenminste rustig afbouwen. Dit wil hem voorleggen. Mijn apotheek kan ze leveren dus dat kan het probleem niet zijn. Vanacht tot 3 uur het plafont bekeken en toen heb ik toch maar weer een lyrica gebruikt. 10 minuten later sliep ik als een roos.

Chris
ChrisG

Titinitus

Bericht door ChrisG »

Titinitus

Ik heb al 15 jaar een suis in mijn hoofd. Nadat ik afgelopen vrijdag was gestopt met lyrica was de suis harder. Nu ik vanacht weer een lyrica heb genomen is de suis weer zachter. Wonderlijk..
Helly

Bericht door Helly »

Ik ben me ervan bewust dat er al een tijdje niets is geplaatst. Maar hoop toch op wat herkenning of info.

Ook ik ben sinds vrijdag begonnen met afbouwen Lyrica. Ik slikte 300 mg en heb nu dus 1 pil van 75 mg eraf gedaan.

qua zenuwpijn is het allemaal redelijk ok. Maar de afbouw/,afkick klachten zijn er wel. Voornamelijk echt mega hoofdpijn, nachtmerries en s nachts zweten.

Mijn plan is per 3 weken 1 pil minder. Dus echt super traag afbouwen.

Ik ben benieuwd of mijn klachten herkenbaar zijn en hoe lang dit bij jullie duurde.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik gebruik momenteel 2 x 150 mg per dag. Er is een tijd geweest dat ik genoeg had aan 1 x per dag 150 mg, voor de nacht maar later wat het toch weer nodig terug te gaan naar 2 x per dag. Problemen na het stoppen van 1 pil heb ik nooit gehad. Wel was het zo dat ik zonder de pil van 150 mg voor de nacht niet in slaap kan komen (los van de pijn).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp