Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lyrica bijwerkingen en afbouwen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Je komt aan doordat je meer vocht vasthoudt en je schijnt meer trek te krijgen.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Ruitje;983684]Waar had je last van na het ineens stoppen met lyrica?[/QUOTE]

Ik ben 3 maanden misselijk geweest vanaf halverwege de nacht tot aan een uur of 1 's middags. En dan ook echt élke dag! Ik slikte Lyrica in de avond, en na 5 dagen stoppen ging mijn lijf volledig in protest en toen begonnen deze klachten die 3 maanden aanhielden. Ik had zelf de link niet gelegd, dus ook aan niemand verteld dat ik gestopt was.

Zwangerschap was uitgesloten, en het paste helemaal niet bij Copaxone waar ik net mee was gestart. Pas na maanden had ik door dat het door het zomaar stoppen met Lyrica was.
mari

Bericht door mari »

Ik slikte 2 x 150 Mg per dag, maar werd er erg wazig van en het hielp niet echt tegen de zenuwpijn op m'n hoofd.

Ik heb een week de avond dosering naar 75 Mg gedaan, toen een week de ochtend dosering naar 75 Mg, toen een week de avond dosering eraf en weer een week later de ochtenddosering stoppen.

Geen last van afkickverschijnselen o.i.d voelde me met afbouwen snel minder wazig en dat was fijn.

Ik kwam een paar kilo aan van de lyrica, maar vooral vocht vasthouden. Na stoppen ging dat met goed opletten weer weg.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="RoyalBlue"]
Ik ben eerder
twee weken aan de lyrica geweest.. Slomer dan slomer
Kreeg last van onrustige benen.
Ben toen de bijsluiter gaan lezen,
en gelijk gestopt!!

On topic,

Ik groei van iedere hap
Zelfs als ik niets eet..

Ik ben gestart met superfood , waarin veel eiwitten, antioxidanten, enz in te nemen, naast supplementen
Geleidelijk zakt mijn gewicht met een onsje
Dat was in drie jaren nog niet eerder gebeurd
Zelfs niet na een operatie!
[/COLOR]
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik voelde me na het te snel stoppen van de Lyrica gewoon heel erg beroerd en duizelig. Dat duurde een week. Toen ik doorhad dat het weleens met de Lyrica te maken kon hebben ben ik weer begonnen.

toen ik later nog eens iets minder snel stopte kreeg ik erge last van brainzips". Het gevoel in je hoofd dat er continue als je met je ogen beweegt een geluid meebeweegt. Erg vervelend,

Ik ben toen nog langzamer gaan stoppen. Ik gebruikte ook de maximale dosering, dus heb er maanden over gedaan om het, op een voor mij goede manier, af te bouwen.

Ik gebruik nu gelukkig niets meer , na ook nog een tijdje wietthee gebruikt te hebben.
Ben veel alerter, helderder en iets minder uitgeput. Minder woordvindingsstoornissen, minder geheugenproblemen en minder plasproblemen. :D

Ik besef nu pas goed wat voor rotspul het is, maar ja, het helpt wel goed tegen de zenuwpijn.
steentje

Bericht door steentje »

Ik slik nu bijna een jaar 3 x150 mg lyrica en ben niets aangekomen. Het haalt bij mij (meestal) de scherpste randjes van de pijn af en heb geen blaasproblemen meer.
Artemis-

Lyrica super langzaam afbouwen...

Bericht door Artemis- »

Lyrica super langzaam afbouwen...

Ruitje, ik ben momenteel eveneens bezig de Lyrica af te bouwen...;)
Betreft een 2e poging, de eerste was volledig mislukt, waarschijnlijk toen toch iets te snel, ondanks de langzame afbouw.

Ik bouw (3x75) af in ca. 2 maanden; eerst twee weken om de dag er één capsule afhalen, de derde week dezelfde capsule om de twee dagen.
Daarna nieuwe periode van 3 weken, twee weken opnieuw om de dag een eraf, derde week elke 2 dagen ruimte.

Nu zit ik in mijn derde afbouwfase, de laatste capsule, laatste week dat ik er twee dagen tussen laat.
Ik ga morgen de allerlaatste nemen...

Bij mij was er ook te weinig resultaat t.o.v. mijn zenuwpijn, maar wel last van bijwerkingen.
(o.a. vocht vasthouden)

Ik ben reeds 7 kg afgevallen :), gedeeltelijk door bewuster te eten en minimaal suikerconsumptie...het andere deel schrijf ik toe aan het vocht verlies door Lyrica afname.
Ik heb zichtbaar dunnere voeten, enkels.

Succes ermee Ruitje!
Knillis

Lyrica en blaasproblemen?

Bericht door Knillis »

Lyrica en blaasproblemen?

Ik gebruik al twee jaar Lyrica voor de nacht om de brandende pijn in bovenbenen en bovenarmen te verminderen.

Ik had voldoende aan 150 mg om de nacht goed door te komen. Maar de oijn kwam er inmiddels doorheen.

Bij de laatste controle bij de neuroloog gaf hij aan dat ik wel 300 mg voor de nacht kon gaan proberen.

Voor de pijn helpt het prima en alleen heel in het begin was ik wat wazig gedurende de ochtend. Dat is over.

Nu heb ik al enige jaren wisselende problemen met mijn blaas. Dan weer een overactieve blaas, danwel retentie, blaasontstekking, niet goed kunnen plassen.

Nu kan ik sinds drie dagen gewoon helemaal niet meer zelf plassen. Voel op een gegeven moment wel dat ik moet maar raak het niet kwijt. Dus inmiddels gebruik ik alleen nog maar katheters in plaats van slechts twee maal per dag.

Zou de Lyrica hier schuldig aan kunnen zijn? Wie heeft hier ervaring mee? Zal het anders morgen maar even voorleggen aan de MS pleeg want dit lijkt me niet helemaal de bedoeling ;)
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Knillis,

Ik heb dezelfde wisselende blaas klachten als jij, het hele rijtje.
Na het starten van Lyrica (max 225) heb ik geen enkel effect op genoemde blaasklachten ervaren, zo ook niet nà het stoppen.
De wisseling in klachten is bij mij onveranderd gebleven.

Ik zou zeker aanraden op korte termijn contact te zoeken met neuroloog of uroloog.
Niet fijn dat het plassen niet meer gaat...:(

Succes en sterkte ermee!
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Artemis-;987603]
Niet fijn dat het plassen niet meer gaat...:(
[/QUOTE]

Op zich valt dat wel mee Artemis. Katheters genoeg in huis en het katheteriseren is voor mij geen probleem.

Alleen het vergt weer zo veel meer handelingen en het kost weer extra tijd en juist aan tijd ontbreekt het me nogal omdat mijn "productieve" uren per dag erg beperkt zijn ;)

Maar het kan natuurlijk best dat dit niet wordt veroorzaakt door de medicatie.

Vanwege té frequent voorkomende blaasontstekingen ben ik vorige week toevallig weer doorgestuurd door de neuroloog voor een hercontrole bij de uroloog. Ik zag het nut er niet zo van in want drie jaar terug is alles nagekeken en er mankeert gewoon niks zichtbaars aan.

Dus geen idee wat ik bij de uroloog moet gaan doen maar ik zie wel.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp