Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tecfidera en bijwerkingen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Wie hier is aanvullend verzekerd? CZ vergoedt het dan in ieder geval. Andere zorgverzekeraars misschien ook wel.

Ik heb van zilveren kruis nog niets gehoord in ieder geval.
Klick

Bericht door Klick »

als ik dit overzicht van zorgverzekeringen / eigen bijdrage vergoeding mag geloven vergoed zilveren kruis niks :(

[url]https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/medicijnen[/url]

Medicijnen (eigen bijdrage) (2019)
Voor medicijnen die vanuit de basisverzekering worden vergoed, zijn door de overheid maximale vergoedingen vastgesteld. Voor veel geneesmiddelen vang je een volledige vergoeding, voor anderen betaal je een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage kan voor bepaalde medicijnen soms hoog oplopen. Verder geldt er voor alle medicijnen die door een arts worden voorgeschreven, een eigen risico.

Om de kosten voor dure medicijnen (met een eigen bijdrage) te compenseren, hebben een groot aantal verzekeraars een vergoeding voor de eigen bijdrage van medicijnen opgenomen in hun polisaanbod. Hieronder vind je het overzicht van de vergoedingen en bijbehorende premies.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden niet de eigen bijdrage van alle medicijnen. Zo zie je dat er bij sommige zorgverzekeraars bijvoorbeeld geen vergoeding is voor ADHD medicijnen. Als je twijfelt over je vergoeding kun je het beste contact opnemen met de betreffende zorgverzekeraar.


Download als PDF
Aevitae
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Top € 500 (niet voor ADHD medicijnen) € 32,88
Anderzorg
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Avéro Achmea
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Besured
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Bewuzt
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

CZ
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Top € 250 € 36,95
De Amersfoortse
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Aanvulling Uitgebreid € 250 € 30,50
Aanvulling Optimaal € 500 € 46,25
De Friesland Zorgverzekeraar
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Ditzo
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

DSW
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

FBTO
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Hema
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Aanvullend 2 € 200 € 15,00
Aanvullend 3 € 200 € 29,00
Interpolis
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

inTwente
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

IZA
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
IZA Extra Zorg 2 € 100 € 24,25
IZA Extra Zorg 3 € 250 € 36,50
IZA Extra Zorg 4 € 250 € 79,50
IZZ Zorgverzekeraar
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Just
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Menzis
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
ExtraVerzorgd 2 € 100 € 20,50
ExtraVerzorgd 3 € 200 € 41,95
National Academic
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Aanvullend 3 € 115 (budget voor eigen bijdrage geneesmiddelen) € 54,95
Nationale-Nederlanden
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Compleet € 150 € 37,65
Comfort € 200 € 65,95
Top € 250 € 136,50
OHRA
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Aanvullend € 25 € 11,40
Extra Aanvullend € 50 € 21,35
Uitgebreid € 150 € 39,40
ONVZ
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Extrafit € 100 € 9,76
Benfit € 200 € 23,58
Optifit € 4540 € 40,92
Topfit € 4540 € 59,98
OZF
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

PMA zorgverzekering
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
ExtraVerzorgd 2 € 100 € 18,45
ExtraVerzorgd 3 € 200 € 37,75
PNOzorg
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Beter € 100 € 9,76
Plus € 200 € 23,58
Optimaal € 4540 € 40,92
Top € 4540 € 59,98
Pro Life
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Promovendum
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Excellent € 115 (budget voor eigen bijdrage geneesmiddelen) € 57,90
Salland
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Extra € 150 € 8,50
Plus € 300 € 19,95
Top € 450 € 35,00
Stad Holland
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Umc
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
UMC Extra Zorg 3 € 300 € 35,75
UMC Extra Zorg 4 € 500 € 120,00
United Consumers (VGZ)
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Univé
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

VGZ
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

VvAA
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Start € 100 € 9,24
Student € 100 € 10,56
Plus € 200 € 22,31
Optimaal € 4540 € 38,72
Top € 4540 € 56,76
Excellent Volledig vergoed € 112,77
ZEKUR
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

ZieZo
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Zilveren Kruis
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

Zorg en Zekerheid
Deze zorgverzekeraar biedt vanuit de aanvullende verzekering geen vergoeding voor medicijnen (eigen bijdrage).

ZorgDirect
Naam verzekering Vergoeding Premie per maand
Online Gemak - Extra € 150 € 8,25
Online Gemak - Plus € 300 € 19,35
Online Gemak - Top € 450 € 33,95
Het bovenstaande overzicht is bedoeld als indicatie voor de vergoeding via de zorgverzekeraar. Aan de verstrekte informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele fouten en onjuistheden. Raadpleeg voor de exacte vergoedingen altijd de polisvoorwaarden van de verzekeraar
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Toeter;1121376]Wie hier is aanvullend verzekerd? CZ vergoedt het dan in ieder geval. Andere zorgverzekeraars misschien ook wel.

Ik heb van zilveren kruis nog niets gehoord in ieder geval.[/QUOTE]
@ toeter ik heb je pb gestuurd;)
Roadrunner

Bericht door Roadrunner »

Wel aanvullend verzekerd, maar bij DSW. Geen vergoeding dus helaas.

Ik ga de ms-verpleegkundige eens vragen of zij meer weet, neem aan dat zij met alle Tecfidera gebruikers die vraag ook vaker moet krijgen of gaat krijgen.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Ik ben verzekerd bij ONVZ en krijg 200 euro pj uit de aanvullende verzekering.
als ik soms medicijnen kreeg die niet vergoed werden kon ik dat declareren.

Ik neem inderdaad aan dat de gebruikers van Tecfidera daar nog wel iets van zullen horen inderdaad.
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Tbr regelt ook de teruggave van een deel vd fampyra. Mensen hebben het vak binnen 3 dagen op hun rekening staan na in dienen dus gewoon doen!
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Mijn nicht zit ook bij de cz en moet toch echt die 250 euro betalen sinds kort. Echt belachelijk
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Zonnetje79;1121518]Mijn nicht zit ook bij de cz en moet toch echt die 250 euro betalen sinds kort. Echt belachelijk[/QUOTE]

kan... als ze niet de Top aanvullende verzekering heeft..
andrs zou ik er echt ff achter aan bellen..
NielsStas

Tecfidera misselijkheid?

Bericht door NielsStas »

Tecfidera misselijkheid?

Hallo,

Ik wou even een vraag stellen ivm de bijwerkingen van Tecfidera, ikzelf ben momenteel al 2j Tecfidera aan het gebruiken en altijd zonder al teveel bijwerkingen behalve flushing en tweemaal maagkrampen.
Nu sinds een paar maanden heb ik heel vaak een misselijk gevoel en ook heel vaak last van zuuroprispingen, ik heb hier nooit last van gehad en altijd een sterke maag gehad. Zou dit na 2j ineens kunnen optreden door het langdurig gebruik van Tecfidera?

Tweede vraag is welke massageolie er gebruikt word tegen het flushen is dit gewone massageolie of moeten er bepaalde stoffen inzitten?

Groeten,

Niels
Klick

Bericht door Klick »

welkom nielsstas!

wat ik heb begrepen zou het kunnen dat een bijwerking opeens begint ook al gebruik je een medicijn al wat langer.

ik ken misselijkheid niet als bijwerking van de tec.

ik heb het zelf wel (misselijk en zelfs overgeven..) als ik over mijn grenzen ga.. als ik nog even door doe als mijn energie al op is.
je energie kan ook opeens minder zijn geworden, daardoor sneller op.. of misschien stress..

je zou even kunnen bellen met je mspleeg...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp