Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tecfidera en bijwerkingen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb je idee van eiwitrepen voor het ontbijt meegenomen in mijn vakantieplanning Klick, dank voor het delen.

Ik ga volgende week 10 dagen op rondreis en ik weet niet wat er voor ontbijt is. Het laatste wat ik wil is onderweg zijn en ineens een kramp aanval krijgen! :eek:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik wilde graag het eigen risico terugvragen bij Brocacef terugvragen, en ben eens in de declaraties van mijn zorgverzekeraar gedoken.
Het is nogal een warrige administratie eigenlijk.

De eerste levering van Brocacef heb ik nooit ontvangen, daar ging met de koerier iets mis, dus de volgende dag werd er nog een levering opgestuurd. Die zijn dus door Brocacef beide bij mijn zorgverzekering in rekening gebracht. Oké, had ik ze op gewezen, maar blijkbaar is dat nog niet door Brocacef gecorrigeerd.

Salland (mijn zorgverzekeraar), heeft verder de eerste levering volledig weggeschreven onder het eigen risico, waar ik nog 289 euro van over had.
De volgende leveringen worden iedere keer weggezet als eigen bijdrage, waardoor ik daar ook al over de 250 euro zit. Dat is toch best raar? Het komt toch uit de basisverzekering? Dan dan moet ik nog steeds een eigen risico en een eigen bijdrage betalen?

Ze gaan het nu even verder voor mij uitzoeken, maar ondertussen ben ik benieuwd: hoe verrekenen andere zorgverzekeraars dit?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hey D-cheryl,

Je moet met Tecfidera inderdaad je hele eigen risico betalen + nog een eigen bijdrage van 250. Die laatste kun je terugvragen, dat eigen risico ben je kwijt.

Dat is even schrikken als je daar niet op gerekend had...
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Je kunt de eigen bijdrage terugvragen bij TBR. Gaat heel makkelijk.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Hoi Toeter,

Bedankt voor je reactie.
Met die terugvraag bij TBR was ik inderdaad bezig, maar omdat ik eerder dit jaar al voor andere medicijnen een gedeelte heb betaald, krijg ik geen 250 euro terug helaas.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Bij mij heeft het ook heel erg lang geduurd voordat mijn zorgverzekering het blijkbaar snapte wat er moest gebeuren.
Haalde eerst 200 euro via mijn aanvullende verzekering af (waardoor ik niets meer kon declareren van medicatie die ik zelf moest betalen. het max verzekerd bedrag is 200 euro per jaar)
Verder moest ik 50 euro zelf betalen, eigen bijdragen, Het TBR kon mij niet verder helpen omdat de zorgverzekering het verkeerd op de declaratie had gezet.

Ik heb meerdere keren gebeld en ook het TBR heeft contact opgenomen maar zij bleven bij hun besluit.
Het eigen risico van 385 euro was ik al lang kwijt en had ik al betaald.
Ik dacht nou toe dan maar, ga er niet meer energie insteken dan betaal ik dat wel.

En opeens eind september kreeg ik 50 euro terug betaald en werd het recht getrokken en kreeg ik een rekening van 250 euro van hun die ik moeiteloos kon declareren bij TBR.

eind goed al goed!!:D
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=D-Cheryl;n471928]Hoi Toeter,

omdat ik eerder dit jaar al voor andere medicijnen een gedeelte heb betaald, krijg ik geen 250 euro terug helaas.
[/QUOTE]

daar zou ik nog eens over bellen want wat ik begrepen heb: die 250 euro komt rechtstreeks van de fabrikant van Tecfidera en heeft niet met andere medicijnen te maken.
Sunshine81

Bericht door Sunshine81 »

Ik zie nu pas dat ik succes wensen kreeg van D-Cheryl, Klick en Iris J.
Sunshine81

Bericht door Sunshine81 »

[QUOTE=Sunshine81;n472355]Ik zie nu pas dat ik succes wensen kreeg van D-Cheryl, Klick en Iris J. [/QUOTE]

Bedankt!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
D-Cheryl

Re: Tecfidera en bijwerkingen

Bericht door D-Cheryl »

Hallo,

Even dit draadje weer omhoog bumpen hoor!

Potverdorie, ik ben nu zo'n 10 maanden onderweg met Tec, hele tijd bijna geen flushes gehad, maar ineens weer 1-2 per dag. Soms valt het mee, maar soms ook knalrood over armen en benen. Nasty.
Gisteren had ik 1 biertje gedronken, of dat uiteindelijk de trigger was?

Ik herinnerde me iets over aspirine nemen, en wilde graag even terugzoeken hoeveel mg en hoeveel dagen, dat staat hier vast wel ergens. :)

Btw:
ik heb uiteindelijk wel een gedeelte van mijn eigen bijdrage 2019 teruggekregen, en dit jaar ook de volledige eigen bijdrage 2020.
Mijn zorgverzekeraar gooit alles op één grote hoop, dus ik moest er wat meer moeite voor doen om een goede specificatie te krijgen, maar dit jaar ging het in één keer goed.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp