Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tecfidera en bijwerkingen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
alien

Bericht door alien »

@ kim wat is de reden dat je bent gestopt met de gilenya
als ik vragen mag deze is nl ook te sprake geweest
Sonjaaa74

Tecfidera of Aubagio?

Bericht door Sonjaaa74 »

Tecfidera of Aubagio?

Ben aan het kijken naar ervaringen en werking/ bijwerkingen van een opvolger van de prik medicijnen die ik heb gebruikt. Van Avonex naar Rebif naar Copaxone en daarna compleet gestopt met zelf injecteren tot er pil voor in de plaats beschikbaar zou komen.

Nu moet ik kiezen welke van deze twee maar twijfel enorm.
Ten eerste over de geclaimde tijdelijke bijwerkingen als hoofdpijn die ik na twee jaar niet meer zo "tijdelijk" meer kon vinden.:boos:
Tijdelijk haar verliezen is ook niet leuk maar elke herfst ben ik ook bang kaal te worden zo veel haar verlies ik maar hou toch meestal echt genoeg over.
-Kim-

Bericht door -Kim- »

*Bericht verwijderd*
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Sonjaaaa, ik weet niet of dat je het al een keer gevraagd is. Je hebt haaruitval.......is je Vitamine B12 al eens nagekeken....zo ja hoe hoog was hij dan?
alien

Bericht door alien »

haaruitval en vitamine b12 moet ik dat maar eens laten na kijken
Janneke94

Bericht door Janneke94 »

Mijn haar werd dunner. Heel veel dunner. En elke ochtend lag mn hele kussen er vol mee....

Maar nu gebruik ik dus vitamine B12, biotine, en dat werkt super! Merk er bijna niks meer van
Robbie

Bericht door Robbie »

Voor wie het interesseert
[url]https://www.facebook.com/notes/10150674812867211/[/url]
Sander Almere

Nederlands?

Bericht door Sander Almere »

Nederlands?

Mocht je dergelijke informatie juist vinden om te melden aan mensen, kun je dit dan in het Nederlands toelichten?

Dit is een Nederlandse site ;)

Als ik alleen al naar die tekst kijk :???::slapen:
Blade

Bericht door Blade »

[QUOTE=-Kim-;988548]Alien, ik ben gestopt omdat ik er oogmigraine van heb gekregen en ik word doodsbang van de aanvallen omdat mijn zicht bijna compleet wegvalt dan. Het is begonnen op de piek van 3 maanden.[/QUOTE]
Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik moet stoppen met de Gilenya, omdat ik last kreeg van de bijwerking macula-oedeem. Verder geen pijn in m'n ogen, maar wel steeds slechter zien en dan vooral het lezen dichtbij. Bij mij werd ook de Tecfidera als vervanger aangeraden, maar als ik de bijwerkingen lees van sommige patiënten word ik er niet vrolijk van :-( Hoop dat het mee gaat vallen, maar ik zal toch wat moeten denk ik
belladonna

Bericht door belladonna »

Iedereen reageert anders op medicatie.
Echt balen dat het bij jou zo tegen zit.

Die flushing valt reuze mee als je goed voor je huid zorgt.
3x per week smeer ik mijn armen,hals en gezicht in met ongeparfumeerde massage olie.
Dan heb ik helemaal geen flushing.
Vergeet ik het en krijg ik toch die flushing, smeer ik het direct op en verdwijnt het als sneeuw voor de zon.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp