Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tecfidera en bijwerkingen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Mgns

Bericht door Mgns »

[QUOTE=Janneke94;988814]Mijn haar werd dunner. Heel veel dunner. En elke ochtend lag mn hele kussen er vol mee....

Maar nu gebruik ik dus vitamine B12, biotine, en dat werkt super! Merk er bijna niks meer van[/QUOTE]

Hoi Janneke,
Herkenbaar die haaruitval! Ik slik nu twee jaar Tecfidera en mn kussen ligt sinds een paar maanden aardig onder de haren. Die vitamine B12 ga ik ook proberen!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Blade;1063833]Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik moet stoppen met de Gilenya, omdat ik last kreeg van de bijwerking macula-oedeem. [/QUOTE]

Sorry voor het off-topic gaan, maar Blade: hoe lang heb je Gilenya gebruikt voordat je dit kreeg? Even uit persoonlijke nieuwsgierigheid... Mag ook via PB om dit topic niet verder te vervuilen! :)
Klick

Bericht door Klick »

even dit topic afstoffen ;)

ik wist dit niet.. maar sinds een paar weken heb ik
ast van veel haaruitval.

weet iemand er iets tegen?
ik zie nog geen kale plekken.. maar met dit tempo...
kan dit tijdelijk zijn?

Ik gebruik Tec 240.. mijn B12 is onmeetbaar hoog..
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ja hoort bij de bijwerkingen,

oh sorry ik las te snel hier was je inmiddels achter;)
Klick

Bericht door Klick »

ja idd..

vraag me af of iemand hier er ook last van heeft en/of het voorbij kan gaan..
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik heb Tec daarvoor te kort gebruikt om te kunnen zeggen denk ik. Het ging wel heel erg uitvallen, terwijl ik slechts de eerste dosering had voor 5 weken.

Ik ervaar nog steeds (na ruim een jaar...) heel erg veel haaruitval. Nu is gebleken dat mijn schildklier te snel werkt (was tijdens Tec niet), dus dat zou ook de oorzaak kunnen zijn op dit moment.


wellicht kan iemand van de Tec-gebruikers je hier een antwoord op geven, succes in elk geval; waar het bij mij ook door komt...leuk is het niet, dus dat begrijp ik heel goed :(
Klick

Bericht door Klick »

ik gebruik tec sinds eind juni..

“was tijdens de tec niet“ je gebruikt het nu niet meer?

schildklier wordt dat ook getest met de tec-bloedtest of moet je daar zelf om vragen?
Helene 1

Bericht door Helene 1 »

Gebruik sins een tijdje Tecfidera en heb alleen last van flushing,
soms komt het na een uur en soms na drie uur, het duurt maar kort

en is goed te hebben;)

Haaruitval heb ik (nog) niet en hoop ook niet te krijgen.

In het begin had ik wel last van een vol gevoel na het innemen 's avonds, dat was naar want het leek wel of ik een 6 gangendiner had gehad,

en kon ook niks meer eten of drinken, nu is dat gevoel verdwenen en alles gaat goed, kortom ik ben tevreden :D
Helene 1

Bericht door Helene 1 »

Sorry ik krijg eind september mijn eerste bloedtest, er worden heel wat buisjes afgenomen als ik het formulier lees,

Gamma GT,natrium, Kalium,LDH, Kreatinine, CRP,ALAT,Alkalische fosfatase,ASAT,Ureum,Bilirubine,totaal

MCH,Trombocyten,MCV,MCHC,Erytrocyten,Differentiatie,Benzinking,Leucocyten,Hematocriet,Hemoglobine

weet niet wat de schildklier.
Nessa

Bericht door Nessa »

Heel gek dat de apotheek en Biogen zeggen dat ze deze hier nog nooit van hebben gehoord. Haaruitval is namelijk wel 4 keer gemeld bij Lareb.

Bij de Tec heb ik geen last gehad van haaruitval.
Inmiddels gebruik ik Aubagio. Daar is haaruitval vanaf 3 maanden een gekende bijwerking. Dat moet na een maand of 3 (dus 6 maanden na start) beter worden. Dan moet je weer kleine haartjes zien gaan groeien.

Je zou verder vitamine B kunnen gaan slikken. Iig B12, B11 foliumzuur en B8 biotine.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp