Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wietolie en cbd olie

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Knillis

Bericht door Knillis »

Als mijn neuroloog de Bediol olie al zou willen voorschrijven (heb het hem nooit gevraagd nog) dan vergoedt mijn zorgverzekeraar het niet.

Is het qua gebruik erg veel duurder dan de goede CBD olie? Mijn CBD olie kost rond de 30 euro per 10 ml.
RoOsJe *59

@ knillis

Bericht door RoOsJe *59 »

@ knillis

Knillis......
Wat voor soort Cbd-olie gebruik jij?:???:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Knillis, zo uit mijn hoofd is een flesje Bediol € 42,50 voor 10 ml.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Artemis-;1063982]
Wanneer het te weinig doet kan je ook nog overwegen om Bediol (CBD olie met klein beetje THC) te gaan gebruiken.
[/QUOTE]

Begrijp ik goed dat in Bediol altijd ook een beetje THC zit?
Ik dacht dat de olie met THC alleen op recept verkrijgbaar was.

Ik heb pillen en luquidcaps met Bediol, maar daar zit volgens mij geen THC in.

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=Hanna71;1064098]Begrijp ik goed dat in Bediol altijd ook een beetje THC zit?
Ik dacht dat de olie met THC alleen op recept verkrijgbaar was.

[/QUOTE]

Klopt, Bediol is (altijd) een combi preparaat, grootste deel is CBD plus klein deel THC.
Verkrijgbaar in flos, korrels of olie.

Bediol is medicinale cannabis en enkel en alleen op recept te verkrijgen, in tegenstelling tot 'gewone' CBD olie, die in vele (web)shops vrij verkrijgbaar is.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ok, ga ik toch de verpakking van mijn pillen eens nakijken (ben nu niet thuis), want volgens mij staat daar op dat er Bediol in zit, maar ik heb het gewoon bij de natuurdrogist gekocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Legaal gezien is Bediol niet vrij verkrijgbaar, overigens geen enkel preparaat met THC erin, omdat dit binnen de Opiumwet valt.

Maar er schijnen genoeg mensen die zelf wietolie maken ;)...ben benieuwd wat jij in huis hebt met Bediol Hanna.
Artemis-

Bijsluiter BEDIOL via Transvaal Apotheek.

Bericht door Artemis- »

Bijsluiter BEDIOL via Transvaal Apotheek.

Onderstaand een gedeelte uit de bijsluiter van medicinale cannabis wietolie via de Transvaal Apotheek:

[I]1. Medicinale cannabis
Cannabis bestaat uit de gedroogde bloemen van de vrouwelijke plant van Cannabis sativa L (hennepplant). Er wordt een onderverdeling gemaakt in cannabis sativa en cannabis indica soorten. Andere namen voor cannabis zijn marihuana of wiet.

Cannabis bevat verschillende werkzame bestanddelen, zoals dronabinol (THC) en cannabidiol (CBD). THC is meestal het hoofdbestanddeel, maar ook de andere inhoudsstoffen – zoals CBD – kunnen een bijdrage leveren aan de werkzaamheid.

De samenstelling bepaalt de werking en de bijwerkingen van de cannabis. De cannabis die via de apotheek verstrekt wordt, voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen en is alleen bedoeld voor gebruik als medicijn. Daarom spreken we over medicinale cannabis.


2. Waarvoor wordt medicinale cannabis olie gebruikt?
Er bestaan verschillende soorten medicinale cannabis, variëteiten genoemd. Deze variëteiten verschillen van elkaar in samenstelling en sterkte, en daarmee ook in werking. Van deze variëteiten zijn drie verschillende oliën gemaakt met zijn eigen vastgelegde sterkte en samenstelling:

[U]Bediol CBD 2,0% / THC 1,3% olie, 10 ml [/U] (42,50 euro)
Welke olie het meest geschikt is, hangt af van de klachten.
Zo zijn er aanwijzingen dat cannabis met een hoog gehalte CBD en THC (zoals Bediol CBD 2.0%/THC 1,3% olie) goed werkt tegen pijn en spasmen, zoals bij patiënten met multiple sclerose (MS).
Door de ontstekingsremmende eigenschappen van CBD geeft deze olie mogelijk ook betere effecten dan de andere oliën bij aandoeningen die gepaard gaan met ontstekingsreacties.

Bij chronische zenuwpijnen start men vaak eerst met Bediol CBD 2,0% / THC 1,3% olie en bij onvoldoende pijnverlichting stapt men over naar een olie met een hoger THC-gehalte.

Is de werkzaamheid aangetoond?
Er zijn voldoende wetenschappelijke gegevens beschikbaar die aantonen dat cannabis werkzaam is bij:
- Pijn, spierkrampen en spiertrekkingen bij MS of ruggenmergschade.
- Misselijkheid, verminderde eetlust, vermagering en verzwakking bij kanker en aids 
- Misselijkheid en braken als gevolg van medicatie of bestraling bij kanker, hepatitis C of hiv infectie en aids 
- Chronische pijn (voornamelijk als de oorzaak in het zenuwstelsel zit bijvoorbeeld door beschadiging van een zenuwbaan, fantoompijn, aangezichtspijn of chronische pijn die blijft bestaan na het genezen van gordelroos) 
- Syndroom van Gilles de la Tourette 
- Therapieresistent glaucoom

[/I]
RoOsJe *59

En nu???

Bericht door RoOsJe *59 »

En nu???

[QUOTE=Fratema;1063889]Juist nadat ik mij gisteren beklaagde over het niet aanslaan van de olie gebeurde dit:
........... .........

Toeval of begint het te werken? Ik houd het in de gaten. En meld het hier als daar reden toe is.

ps vanmorgen vergeten in te nemen :stom: want gehaast[/QUOTE]

Hoe is het er nu mee Frans?
Fratema

Bericht door Fratema »

:goed: :goed: :goed: :goed:

Het helpt beslist! Enige nadeel is dat het maar enkele uren werkt, daarna schieten de beentjes weer gestrekt.... :boos:
Dus ik neem 's morgens na het ontbijt een paar druppels en 's avonds voor het slapen. Gezien de prijs wil ik het daarbij laten.

Maar ik ben er erg tevreden over :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp