Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wietolie en cbd olie

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=Fratema;1064352]:goed: :goed: :goed: :goed:

Het helpt beslist! Enige nadeel is dat het maar enkele uren werkt, daarna schieten de beentjes weer gestrekt.... :boos:
Dus ik neem 's morgens na het ontbijt een paar druppels en 's avonds voor het slapen. Gezien de prijs wil ik het daarbij laten.

Maar ik ben er erg tevreden over :)[/QUOTE]

Fijn dat het jou helpt...:klap:

Misschien een overweging waard om per 1 januari over te gaan naar bijv. De Friesland zorgverzekeraar? zij hanteren namelijk een coulancebeleid voor Cannabis olie...;)
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

[QUOTE=Fratema;1064352]Gezien de prijs wil ik het daarbij laten[/QUOTE]

Fijn dat je nog steeds blij bent met de golyolie.
Vreemd toch dat een paar druppels zoveel verschil kunnen maken.
Bij mij ook. Ik "sta" (zit) daar steeds verbaasd van.:cool:

Wat de prijs betreft zijn er ook goedkopere alternatieven.
Op dit moment is de cbdplusolie van Jacob Hooy bij de tuinen en de g&w drogist in de aanbieding (2e voor €1,-)
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

die cbd van jacob hooy heb ik ook al vaak aan gedacht om te proberen. Ben jij er bekend mee roosje?

Verder vraag ik mij af of het alleen tegen zenuwpijn werkt of ook een gunstig effect kan hebben op andere klachten? De pijn in mijn benen is wisselend. Gestopt met Amitriptyline want dat deed niks (behalve mij afstompen). Heel soms een stuiptrekking in mijn been.

Mijn klachten zijn momenteel vooral obstipatie en niet kunnen plassen (of juist een enkele keer urine verlies. Geen blaasontsteking maar wel pijn rond de nierstreek). En ik slaap al maanden bagger...

Misschien toch maar eens halen en proberen
RoOsJe *59

@AngelNoa

Bericht door RoOsJe *59 »

@AngelNoa

Ik "durf" bijna niet te reageren, want het klinkt zo reclame-makerij en dat is helemaal NIET de bedoeling.

Ik ben inderdaad (over het algemeen!) nogal tevreden over het gebruik van Cbdolie. Ik heb best wel heel veel medicatie gebruikt (remmers, gabapentine, predn., en nog veel meer ..........:moe:).

Ook heb ik "gewone" medicinale wiet gebruikt (thc).

Nu met de Cbd voel ik me best wel oké.
De scherpe randjes van alle (meer dan vervelende) klachten zijn eraf.
Ik slaap beter, ben positiever (vind ik zelf:cool:) w.c.bezoek is oké, pijn is beter mee te "dealen".

De enige manier om erachter te komen is om het te proberen. Er zijnmeer soorten cbdolie in de handel. Maar op dit moment gebruik ik die van Jacob hooy, en voor mij is dat handig...........zo in de buurt te koop.

Succes met je zoektocht.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

dank je roosje...ik vind het geen reclame, ik ben blij dat ik nu iemand tref die die cbd van de Tuinen (Hooy) gebruikt en er voordeel van merkt. Ook voor mij speelt geld en makkelijk ergens kunnen kopen een rol, en de Tuinen loop ik bijna dagelijks langs :ogen:

dankzij jou 'durf' ik toch de stap te gaan nemen ;)

en inderdaad; het is een kwestie van proberen, het zal voor iedereen anders uitpakken. Van magnesium citraatpoeder word ik bv heel duf en slapjes...gebruik ik dus ook zelden
RoOsJe *59

AngelNoa

Bericht door RoOsJe *59 »

AngelNoa

Volgens mij (kweetniethelemaalzeker) is het deze week nog in de aanbieding.
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

[QUOTE=dientje;1063983]ja, dat had ik begrepen., ga ik doen!.....;)[/QUOTE]

En..........?
Ben je al begonnen Dientje?
dientje

Bericht door dientje »

ja, ik ben begonnen , het helpt denk wel, mijn man merkt verschil.
ikzelf moet dan even nagaan of het echt zo is.

spasmes zijn korter.
ben s,avonds minder moe, ga langer door.

ben dus sneller uit de spasme.
ze zijn er nog wel.

het is dus wel positief, ben net begonnen.
maar ik neem het wat wisselend in.

dan weer wel/niet s, ochtend, s, middags .
s,avonds wel.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Fijn, dat het lijkt te helpen Dientje...beter slapen is al winst :ja:

Wanneer je overdag ook veel spasticiteit ervaart, zou je kunnen proberen om 3-4 x per dag CBD in te nemen, zo krijg je meer een constante spiegel in het bloed.

Bij de meeste klachten in de avond, kan je er voor kiezen om overdag bijvoorbeeld 2-3 druppels te nemen en vervolgens voor de nacht iets meer 4-5...
(drup aantal=voorbeeld, moet je al doende zelf ervaren;))

Wanneer het na een poos, even tijd geven, alsnog te weinig doet, kan je eventueel overwegen Bediol te gaan proberen.
(speciaal voor MSers met zenuwpijn/spasticiteit, wèl op recept via arts.)

Succes verder Dientje !
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

[QUOTE=dientje;1065206]ja, ik ben begonnen , het helpt denk wel, mijn man merkt verschil.
ikzelf moet dan even nagaan of het echt zo is.

spasmes zijn korter.
ben s,avonds minder moe, ga langer door.

ben dus sneller uit de spasme.
ze zijn er nog wel.

het is dus wel positief, ben net begonnen.
maar ik neem het wat wisselend in.

dan weer wel/niet s, ochtend, s, middags .
s,avonds wel.[/QUOTE]

:feest::feest:
Dat klinkt positief dientje.
Artemis heeft ook goede tips gegeven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp