Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wietolie en cbd olie

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Knillis

Bericht door Knillis »

Er zijn heel veel soorten CBD olie te koop Suzan en er zit inderdaad heel veel verschil in samenstelling en hoeveelheid CBD die er uiteindelijk in zit.

In feite moet er ook niet gesuggereerd worden dat iemand geneest door gebruik van CBD. Het geeft wat verlichting in veel klachten.

Ik gebruik het alleen voor de nacht omdat ik anders niet goed kan doorslapen. Ik moet ‘s nachts gemiddeld zo’n 2 x naar de wc en kon daarna niet meer inslapen door de brandende zenuwpijn in mijn bovenbenen.

Schijnbaar verminderd het deze pijn bij mij dusdanig dat weer in slaap vallen na een sanitaire stopt nu zonder problemen gaat.

Er mag niet gezegd worden dat het een geneesmiddel is en dat is het dus ook helemaal niet.

Een ander voorbeeld: ik gebruik al heel lang zuivere stevia druppels in bv yoghurt omdat ik geen suiker wil gebruiken en yoghurt zonder suiker vind ik niet lekker. Deze druppels kan ik alleen kopen in een natuurwinkel en tot voor kort stond er op het flesje “niet om in te nemen”. :D

Dat was verplicht gesteld door de voedsel en warenautoriteit want het is in Nederland niet toegestaan als voedingsmiddel.

Momenteel hoeft dat niet meer op de flesjes te staan maar ik zou niet weten wat ik met een suikervervanger anders had moeten doen dan in mijn mond stoppen.

Sommige regels worden voor mijn gevoel iets te letterlijk toegepast, ook bij CBD.

Om dit soort dingen te voorkomen moeten de producenten van CBD zien te voorkomen dat ergens vermeld staat dat CBD olie een geneesmiddel is.
Eagler

wiet olie

Bericht door Eagler »

wiet olie

Gebruik ook wietolie sinds maand of 2. Het helpt mij met minder spasmen, en ik slaap sneller. Gebruik medium olie, samengesteld met kokosolie, dus eerst flesje in warm water, en dan een paar druppels onder de tong. Gebruik dit dan over de dag verdeelt 5 keer.

Bevalt tot nu toe goed.

Groet Eagler
Luca76

Bericht door Luca76 »

Ik gebruik het elke dag voor het slapen..Om goed te slapen en tegen spasmes..

Mijn olie is illegaal :tralala:
Cornell

Het gebruik van CBD - HTC olie

Bericht door Cornell »

Het gebruik van CBD - HTC olie

Geachte forum leden.

Min of meer op verzoek van een van de leden op dit forum ben ik zo vrij dit bericht te plaatsen. Tijdens mijn studie als klassiek homeopathisch therapeut is mijn interesse gewekt voor de werking van medicinale Cannabis en de invloed op de meest uiteenlopende ziektes die in de reguliere geneeskunde nauwelijks of niet behandelbaar zijn waaronder MS. Naar aanleiding van een publicatie kreeg ik pakweg een jaar geleden een email met de volgende inhoud. De afzender is eveneens lid van dit forum en zal het bericht wel herkennen al heb ik uit privacy de naam veranderd.

02-05-2017
Hallo Cornell, via ...........heb ik de tip gekregen om bij jou wietolie te bestellen. Ik heb sinds 6 jaar de diagnose MS en ben nu ruim een half jaar bezig met wietolie. Dat heeft me echt al goed geholpen op diverse gebieden. Maar ik begreep van ......dat de verdunning en samenstelling anders is dan jouw olie. Maar met die olie-pillen mag ik auto rijden. Mag ik dat ook met jouw olie? Ik rijd dat nog maar heel weinig, maar houdt me nog enigszins mobiel, ook om naar fysio fitness te gaan. En hoe werkt het bestellen van de olie? Verneem het graag van je.[/COLOR]

Ik heb daarna met gebruik van medicinale cannabis een samenstelling gemaakt van CBD olie met een laag percentage THC en een gebruiks-aanwijzing en dosering schema en die toegezonden. Snel daarna kwam het antwoord.

15-05-2017
Merk echt dat het helpt, die olie. Slaap heerlijk en ook lopen gaat stuk beter. Morgen ga ik weer naar fysio (ga ik 2x per week) en daar kan ik nog beter gaan testen. Ga haar niets zeggen en kijken of zij het opmerkt. Maar merk het zelf ook echt, ben net met vriendin oa gezellig wezen lunchen en merk duidelijk verschil. Loop echt al stuk beter. Heb wel voor de zekerheid ook een Valdispert genomen vanmorgen hoor, maar liever te rustig dan achteraf spijt. Enne allebei natuurlijke rustgevers die me dus echt helpen om meer leuke dingen te doen. De Valdispert slik alleen als ik weet dat ik iets extra inspannend ga doen, de olie is dagelijks

02-06-2017
Met dank aan mijn fysio Tom een fijne overwinning behaald. Na mijn enthousiasme over dat gisteravond me zo goed had gedaan wat te merken en te zien was aan mijn standaard-oefeningen, pakte hij mijn wandelstok af en liet me paar keer de zaal heen en neer lopen. En dat deed ik, zonder vallen!!!!! Trots en blij. Ik ben gisteren met goede vriendin naar optreden van de band Causes in de Vondelkerk geweest en dat geweldig!

14-02-2018
Goedemorgen Cornell,
Met mij gaat het prima, helemaal omdat ik volgende week ga starten bij BNN-VARA Radio 1. Ik ga daar werken op de redactie om mijn hersenen actief te houden, en waar beter dan op een radioredactie heb er heel veel zin in.

We zijn inmiddels bijna een jaar verder en het gaat prima en de dame is zo goed als klachtenvrij. We hebben regelmatig contact i.v.m. een eventuele aanpassing van de samenstelling van de olie en natuurlijk de dosering.

In Nederland komt de ziekte voor bij één op de duizend mensen, wat betekent dat er zo’n 17.000 Nederlanders MS hebben. Ondanks dat het geen zeldzame ziekte is, is er geen geneesmiddel voor bekend. Multiple sclerose wordt doorgaans behandelt met krachtige chemicaliën die de ontwikkeling van de ziekte remmen, symptomen bestrijden en het herstel na de lichaamseigen aanvallen versnellen.
Er zijn dan wel meerdere medicijnen tegen MS te krijgen, geen werkt er zo goed als cannabis. Zo blijkt uit onderzoek dat 78 procent van de cannabis-gebruikende MS-patiënten door cannabis minder of geen andere medicatie hoefden te gebruiken.

Het kruid verbetert de hersenfunctie en verzacht symptomen van de aandoening. De werkzame cannabinoïden in cannabis, THC en CBD, zijn sterke ontstekingsremmers. Ze remmen de aanvallen van het immuunsysteem door deze in balans te brengen. Dit is de reden waarom cannabis ook werkzaam is tegen andere auto-immuunziekten. De cannabis plant bestaat uit veel bestanddelen, wel meer dan 60 cannabinoïden.

De twee hoofdbestanddelen zijn THC en CBD. CBD staat voor Cannabidiol en THC staat voor tetrahydrocannabidiol. Hennepplanten bevatten normaal gesproken veel THC, terwijl de soorten met veel CBD zeldzaam zijn. THC is het psychoactieve ingrediënt waarbij er dopamine wordt vrijgegeven als gevolg van de interactie van THC op de hersenen. De CBD olie die doorgaans aangeboden word is vervaardigd van industriële cannabis en minder geschikt. De olie die ikzelf maak is van de toppen en top bladeren van Medicinale Cannabis planten.

met vriendelijke groet,
Cornell van Loon
Fratema

Doet bij mij niks

Bericht door Fratema »

Doet bij mij niks

Het is niet anders.
annette54

Bericht door annette54 »

is dit een sneaky verpakte reclame?

quote:
(de olie die ik zelf maak..........)
Fratema

Sure it is

Bericht door Fratema »

Sure it is

1 bericht, junior, mailadres erbij
Gebeurt hier wel vaker

Mag van mij de schredder door

:cool: :p
Suzan

Bericht door Suzan »

Vooral de "anonieme tutorial" doet het zo goed... :ogen:
Sharon

Bericht door Sharon »

Cornell, ik heb je e-mailadres verwijderd. Dit omdat je berichtje neigt naar reclame maken.
shameken

Re: Wietolie en cbd olie

Bericht door shameken »

Iets waar je tegenwoordig echt goed op moet letten is dat het CBD product dat je koopt daadwerkelijk de juiste dosis CBD bevat. Je wilt uiteraard een zo puur mogelijk product met zo min mogelijk toegevoegde rotzooi. Daarbij is het ook even uitproberen hoe het product zich bij je uit. Ik probeerde laatst CBD gummies van https://www.naturecan.nl/products/cbd-gummies en ik merk dat dat een heel ander effect geeft dan een CBD olie waarvan je een paar druppels onder de tong inneemt. Verder is het belangrijk dat je even goed kijkt waar de CBD vandaan komt, dus niet alleen het bedrijf waarvan je het koopt, maar echt de locatie van de geteelde hennep.


Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/complementaire-zorg
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp