Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stamcel HSCT resulaten

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
pokey

Bericht door pokey »

Hee


is Bos toevallig de boaz van gisteren bij RTLlate night ?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Clever van jou Pokey... Hij had het inderdaad over om in Rusland deze ingreep te ondergaan...;)
pokey

Bericht door pokey »

zweden werd t toch???

in zn andere berichten klopt de tijdspanne van hoe lang de diagnose en dat ie paar maand treug net in zkh lag met heftige shub ;)

vandaar mijn 1+ 1 =3 sommetje :D
Jeroentje

Chemo voor MS

Bericht door Jeroentje »

Chemo voor MS

[URL="http://www.lindanieuws.nl/nieuws/hoeish ... handeling/"]http://www.lindanieuws.nl/nieuws/hoeish ... handeling/[/URL]

Chemo4all.nl ?

Als er al topics over zijn hoor ik het graag. Dan delete ik het.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Hey Jeroen,

Er is inderdaad al het een en ander over de behandeling gepost;
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=36604[/url]

Het idee van de behandeling is dat de chemo het hele immuunsysteem afbreekt, en het met stamcellen weer opnieuw wordt ingezet. In Nederland vinden ze de risico's nog te hoog (chemo en enkele dagen zonder immuunsysteem).

Dat hij het geld bij elkaar heeft gekregen had ik hier nog niet gelezen.

(Hoe is het verder?)
chyta

Stamcel therapie ?????

Bericht door chyta »

Stamcel therapie ?????

[COLOR="Purple"]Deze afgelopen week weer een mede MS patiënt die vlak bij ons woont een stamcel therapie gekregen in Mexico .

Waarom wordt dit nu nog steeds niet in Nederland gedaan ?

Heeft iemand daar een oprecht antwoord op !?!?

Worden wij nu aan een lijntje gehouden ? Is er toch geen voldoende bewijs op de werking ? Zijn de risico's té groot ?

Als het aangevraagd word bij de Zorverzekering . Wordt het niet alleen afgewezen , maar er ook duidelijk op gewezen dat ALLES wat je na de behandeling krijgt en ook maar enigszins in relatie gebracht kan worden met de therapie ook niet vergoed zal worden !!

Dus stopt het niet als je zelf de behandeling bekostigd .

Waarom wordt er in Nederland geen duidelijke rede gegeven waarom ze het niet toepassen ???

Liefs Chyta [/COLOR]
Robbie

Bericht door Robbie »

Tsja, het wordt afgehouden, verstrengelde belangen.
Een groeiend aantal landen doet de hsct treatment.

En, erger nog, hsct is in feite hetzelfde als de stamcelbehandeling voor nonhodgkin....wordt in NL gewoon gedaan...

We worden belazerd, al jaren.....

Kijk..[url]http://opdebeen.nl/[/url]
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Bedoel inderdaad HSCT ,dat is de behandeling die de man waar ik het over heb is ondergaan !

En dat het in bepaalde vormen van een aandoening voorafgaand aan leukemie ook gedaan wordt ken ik ook iemand heel nabij die dat heeft ondergaan . Ook in het EMC .

Maar het WAAROM van NIET bij MS , kan ik niet begrijpen !?!?

Een Arts legt een Eed af , dat hij/ zij alles in het vermogen zal stellen om patiënten te genezen !!! [/COLOR]
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Robbie;1053181]
En, erger nog, hsct is in feite hetzelfde als de stamcelbehandeling voor nonhodgkin....wordt in NL gewoon gedaan...
[/QUOTE]

Wel erg belangrijk om daar bij te vermelden dat non hodgkin een dodelijke, niet te genezen ziekte is met een bijna niet te stoppen ziekteproces op het moment dat de progressief wordt.

Mijn man heeft non hodgkin en als het bij hem plotseling progressief wordt (is gelukkig op dit moment nog niet het geval) is het wellicht nog een optie om het leven wat te verlengen.

Ik heb nu 20 jaar MS en ondanks veel beperkingen inmiddels zou ik geen stamcelbehandeling willen ondergaan zoals ik er nu in sta.

Voor mij persoonlijk zitten er te veel risico's aan, mijn man zou weinig keuze meer hebben op het moment dat de ziekte agressief gaat worden.

Wellicht dat om deze reden non hodgkin patiënten wel behandeld mogen worden en mensen met MS (nog) niet?
Robbie

Bericht door Robbie »

Ms is voor een aantal ook dodelijk, voor een groot deel niet.
Ms is nog te gefragmenteerd, neurodegenatief is de enige zekere factor. Immuungerelateerd bij velen, nou...als de stamcell verder. uitgekristaliserd en vereenvoudigd wordt, kan dit na diagnose worden gedaan.

Zal niet snel werkelijkheid worden voor ms, zeker niet met de huidige desinteresse.

Het is fijn dat een aantal stabiel is, maar het zou beter zijn als je een keuze hebt.....
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp