Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ketamine kuur

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
kaasje

Ketamine kuur

Bericht door kaasje »

Heeft er iemand hier ervaring met een 96 uurs Ketamine kuur?

Volgens mij heb ik aardig last nog van de bijwerkingen terwijl de pijn nu alweer terug begint te komen.
Ekster

Bericht door Ekster »

Er was hier wel iemand wiens vrouw een paar maal zo'n kuur heeft ondergaan. Weet niet meer hoe die persoon heet en of hij hier nog komt.
melissa3216

Bericht door melissa3216 »

Ik weet alleen van Ketamine dat ze daar koeien en paarfen mee te verdoven en dat festivalgangers het als partydrug gebruiken. Het schijnt heftig te zijn en je wordt er dronken van. Dat heb ik dan niet van de koeien gehoord.

Of is dat heel wat anders (ws in grotere hoeveelheden)? Ben eigenlijk wel benieuwd waar ze dat spul voor gebruiken bij MS?
kaasje

Bericht door kaasje »

Inderdaad word Ketamine nog veel gebruikt bij groot vee als verdovingsmiddel.

En in kleinere hoeveelheden ook als party drug (hoewel ik dat dus echt niet snap)

Bij mij is het niet gebruikt ivm met MS maar als pijnbestrijding van heftige zenuwpijn van een hernia die tegen een dwarsleasie aanzit.

Het word ook gebruikt bij mensen met chronische pijn die met de normale medicatie uitbehandeld zijn.

Het is zeker heel heftig spul.

Ze hebben me er een keer mee plat gespoten om me op de brancard te krijgen en toen was ik echt binnen een paar seconden volledig van de wereld.

Als pijnbestrijding heb ik 96 uur lang een infuus gehad met een dosis van 4 mg/p.u.

Is bij mij gelukkig goed gegaan want veel mensen worden er echt hondsberoerd van.
melissa3216

Bericht door melissa3216 »

Zoo klinkt heftig, heftige klachten ook sterkte!

Nee ik snap dat ook niet hoor! Lijkt me geen lolletje.

Hoe lang werkt de kuur van 96 uur dan door eigenlijk?
kaasje

Bericht door kaasje »

Het is heel verschillend hoelang het werkt.

Verschilt per persoon.

Ik begin te merken dat het bij mij uit begint te werken.

De pijn sluipt er langzaam aan weer in.

Maar er zijn mensen bij wie het wel een maand of drie werkt.

Helaas ben ik er daar dus niet een van.

Weet ook niet of ik ook no wel een keer zou doen.

Het is een heftig paardenmiddel met voor mij een vrij kort resultaat helaas.
melissa3216

Bericht door melissa3216 »

Balen zeg! Dat kan ik mij voorstellen ja dat je er dan nog eens dubbel overnadenk.
San

Ketamine kuur

Bericht door San »

Ketamine kuur

Hallo,

In augustus vorig jaar 48 uur ketamine gehad en eind oktober van datzelfde jaar 100 uur gehad. Dit ivm m'n erge aangezichtspijn.

De eerste kuur had nauwelijks effect, de tweede kuur heeft de eerste twee weken goed gewerkt. Daarna was de aangezichtspijn weer snel op het oude niveau. De anesthesist vond het niet meer verandwoord om het nogmaals te geven.

Het is een 'stevig', een heel stevig middel. En als het dan zo weinig, tot een kortdurend effect heeft weegt dat absoluuut niet op tegen de vele risico's! Dat vind ik..hoe wanhopig en hoe graag je ook van de pijn af wilt.

Het enige mooie dat beide kuren me gegeven hebben is dat toen ik net van de ' wereld' ging ik besefte dat ik helemaal geen pijn had. Dat was super!! De hallucinatie's heb ik niet als vervelend ervaren.

Als je ketamine krijgt, heb je ( meestal) al een hele serie behandelingen ( al dan niet medicatie en/ of behandelingen) gehad.

Het krijgen van ketamine is een hele aanslag op je lijf...en als het dan niet werkt. Is er weer een hoop vervlogen.

Kaasje ik hoop dat je iets aan m'n reactie hebt? Twijfel je of je het nog n keer wil doen? Wat zegt je arts....

Succes!
Groet Sandra
kaasje

Bericht door kaasje »

Dank je voor je reactie San

Nee ik twijfel niet of ik nog eens een kuur zou willen.

Ik vond en vind het te heftig.

Ja even pijnvrij is de hemel op aarde.
Maar voor zo een korte tijd is de prijs me te hoog.

Tijdens de kuur voelde ik me redelijk.
Ja veel heel veel slapen.
Maar gelukkig vielen de hallucinaties en misselijkheid etc me toen mee.

Maar nu ondanks dat de werking tegen de pijn weg begint te vlakken krijg ik juist meer last van de overige dingen.

Hele intense dromen en emoties.
Misselijk.
Last van het te warm hebben en vreselijk zweten.

Heb jij daar ook zo lang last van gehad?
San

Ketamine

Bericht door San »

Ketamine

Hoi Kaasje,

Tijdens de kuur, kon ik nauwelijks lopen, geen coördinatie en nauwelijks kracht. Had ik regelmatig hallucinaties ( op zich geen last van) maar t ergste was dat het me zoveel energie kostte. Tijdens de 100 uur durende kuur lag ik op n 1 persoonskamer.

Daar had ik nav de eerste kuur om gevraagd want ik reageerde op alles wat er om me heen gebeurde. En dan in de vorm van lachen ( schaterlachen) en dat is niet altijd leuk en gepast....maar ik kon het niet voorkomen.

Tijdens de opnames heb ik helemaal niks gedaan, zelfs bezoek hebben was te vermoeiend. Dat heeft weken geduurd voordat ik op m'n 'normale' vermoeidheidsniveau zat.en weer wat energie had.

En dat allemaal terwijl het dus uiteindelijk te weinig/ geen effect had.


Ik ben nu tegen de aangezichtspijn uitbehandeld. Wat ik nu doe is nog meer rusten. Niet dat ik nu geen aangezichtspijn meer heb maar dit is t enige wat ik kan doen...

Sinds dit jaar heb ik wel last van de warmte. ( geen overgang) en wat zweten. De overige klachten heb ik mbt de aangezichtspijn niet.

Weet je al of je nog een andere behandeling gaat beginnen. Kan ook medicatie zijn...

Succes maar vooral sterkte!

Groet,
Sandra
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp