Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ketamine kuur

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
kaasje

Bericht door kaasje »

Op dit moment zit ik nog zwaar aan de pijnstilling.

Maar dat zal afgelopen zijn zodra de hernia zich weer terug getrokken heeft.

Ik wil bij de neuro om een verwijzing gaan vragen naar de orthopedisch instrumentenmaker voor een korset.

Dit om te voorkomen dat mijn rug door de instabiliteit weer eens gaat schuiven en opnieuw zon pijnlijke geschiedenis gaat veroorzaken.

Maar qua pijnbehandelingen ben ik eigenlijk uitbehandeld aangezien de zenuwblokkade ook op een grote mislukking en drama is uitgelopen.

Het zweten en warm hebben komt bij mij niet van de overgang. Die heb ik wel achter de rug nadat 11 jaar geleden mijn eierstokken verwijderd zijn.

Heb al zeker twee jaar geen last meer gehad van opvliegers en zweten meer gehad.

Tot nu dan en ik heb echt het idee dat dat naweeën zijn van de ketamine kuur.

Ik moest trouwens om alles huilen tijdens de ketamine kuur zelf.

Echt hele dagen huilend doorgebracht.
Alleen het bestellen van mijn boterham was al een rede om te huilen.
Een deel van de kuur heb ik inderdaad alleen gelegen.
Helaas was die kamer halverwege de kuur voor iemand anders nodig.
Ik lag op de afdeling neurologie en iemand op de stroke unit ging heel slecht dus die werd op mijn eenpersoonskamer gelegd
En werd ik verhuisd naar een tweepersoonskamer.

Inderdaad geen pretje om met iemand anders te liggen tijdens zo een heftige kuur.
Ekster

Bericht door Ekster »

Jeetje San, dat jij ook zo'n kuur hebt gehad! Bij mij is er ook sprake van geweest mocht mijn Sweet behandeling niet helpen tegen de aangezichtspijn. Dat is echter zo'n fiasco geworden en heeft alleen maar meer klachten opgeleverd dat ik al mijn vertrouwen in die arts kwijt ben en een Ketamine kuur niet echt zie zitten.

Hij zei dat ik het moest zien als een soort resetten van het brein en dat je daar soms wel een paar maanden of langer baat bij kan hebben. Ik vond hem echter niet overtuigend genoeg daarin en een paar maanden vind ik erg weinig aangezien je zulke kuren niet 4 keer per jaar kunt doen.

Wat heb je er dan aan denk ik dan bij mezelf. Als ik nu jouw en Kaasje haar verhaal zo lees, ben ik blij dat ik het niet heb gedaan.
kaasje

Bericht door kaasje »

Ik had op het moment dat ik de kuur kreeg eigenlijk geen andere keus Ekster.

Verging op dat moment zo van de pijn en andere medicatie hielp gewoon niet genoeg.

En ik moet zeggen dat ik door de kuur in ieder geval weer sliep en me weer wat kon gaan bewegen zonder de hele boel bij elkaar te gillen.

En er schijnen inderdaad mensen te zijn bij wie het echt maanden lang helpt tegen de pijn.

Maar bij mij dus niet.
Gelukkig heeft het lang genoeg geholpen om zover te herstellen dat de pijn weer handelbaar is.

Op dit moment zeg ik dat ik het niet nog een keer zal doen omdat het toch wel een hele heftige periode was tijdens de kuur.

Maar ik weet ook dat als ik weer in zo een situatie terecht zou komen met zo veel pijn e eigenlijk alles doet om van die pijn af te komen.

Want de pijn was zo heftig op dat moment dat ik mijn zelfs heb gezegd dat als dit veel langer zou duren het voor mij niet meer hoefde.

En eerlijk is eerlijk daar heeft die kuur me wel doorheen gesleept.

Maar dat het een heftig paardenmiddel is staat buiten kijf.
iDreams

Ketamine

Bericht door iDreams »

Ketamine

Beste allemaal,

Volgende maand mag ik, nadat ik inmiddels al vele methoden en medicatie geprobeerd heb, een Ketamine infuuskuur uitproberen om de zenuwpijn in mijn benen, romp en armen een beetje de kop in te drukken.

Nu lees ik hier vele ervaringen maar veelal waren het wel lange kuren.

Omdat ik altijd erg gevoelig reageer op medicatie (of helemaal niet ;)) krijg ik in een aantal uur (met dagopname) een extra lage dosering. Om eerst te kunnen ervaren wat het in mijn lijf doet...

De arts die mij dit voorgesteld heeft wil er ook zeker zelf aanwezig zijn om zo meteen te kunnen ingrijpen bij bijwerkingen die niet te behappen zijn.
Ook word ik de eerste MS-er in "mijn" ziekenhuis die zo'n behandeling zal krijgen.

Zijn er mensen, naast de niet zo positieve reacties, die wel baat hebben/hadden bij Ketamine?

Of zijn er mensen die tips voor mij hebben, hoe ik het best zo'n dag in kan gaan?

Door de vele bijwerkingen die ik al met medicatie ervaren heb, zijn de artsen al uiterst voorzichtig geworden maar toch ben ik al best wat gespannen!
Abby.

Bericht door Abby. »

De mevrouw waar Ekster het over heeft waarvan haar man wel eens wat vroeg hier op het forum krijgt inderdaad elke 8 weken, 5 dagen lang ketamine. (ik heb persoonlijk contact met haar)

Als ze dat gekregen heeft is ze eerst ook aardig van de kaart (vergelijkbaar met wat ik voel na een prednisonkuur) maar voelt zich al snel weer een stuk beter vergeleken met voor de kuur en daarna heeft ze dan weer een paar 'goede' weken waarin ze af en toe er even uit kan en stuk minder pijn heeft. Echter na paar weken wordt de pijn weer erger, gaat haar morfine altijd weer omhoog en de laatste week voordat ze weer ketamine krijgt gebruikt ze ook nog wietolie erbij om het vol te houden tot ze weer mag.
Als zij dit niet meer zou krijgen zou haar leven door de heftige zenuwpijnen niet meer te doen zijn.

En als het tussen die periode echt niet meer houdbaar is krijgt ze soms zelfs nog 1 dag tussendoor ook weer ketamine.

Ik heb zelf ook chronische zenuwpijn, al zo'n jaar of 10. Soms om te gillen en andere dag is het te doen. Ik red me nog met lyrica, amitriptyline, medicinale cannabis en fentanyl (een morfine soort). Ik hoop voorlopig nog geen Ketamine nodig te hebben.
Maar voor de mensen zoals deze betreffende lieve vrouw is het nog een laatste redmiddel en fijn dat het er is.
Liny

Ketamine behandeling

Bericht door Liny »

Ketamine behandeling

Hallo ik ben liny
Lees veel over ketamine infuus van 96-100 uur
Heeft er ook iemand ervaring met 8 uur want dat willen ze met mij gaan doen en ben benieuwd of dat dan wel zin heeft
BertP

ketamine kuur S-Ketanest

Bericht door BertP »

ketamine kuur S-Ketanest

Ik ga het a.s. donderdag ondergaan en kan daarna je laten weten hoe het verloop is
bart

Bericht door bart »

Hoi!

Bij toeval ben ik hier weer even terug op het forum. Ik heb geen MS, maar een andere neurologische aandoening (cerebellaire ataxie). Indertijd dacht men, dat ik MS had, en was ik hier veel!

Ik heb een Ketamine-infuus gekregen, gedurende wel 2 a 3 weken, toen ik met zenuwpijn in buik / rug opgenomen was in EMC. Het was het enige dat hielp en echt hielp.

Maar....ik was wèl van de wereld . Kan me er zelf heel weinig van herinneren, maar dat is wat ik later te horen kreeg van mijn bezoek.

Het hallucineren kan ik me nog wel herinneren, maar het waren geen nare hallucinaties en ik besefte me, dat het hallucinaties waren....Ik word er nog wel eens mee geplaagd door mijn zoons.
Op dat moment: Alles beter dan de pijn die ik had.

Ik ben in deze periode motorisch wel erg achteruit gegaan en ben daarna nog 4 maanden opgenomen geweest voor revalidatie, maar....de pijn was weg!

p.s. het ging bij mij niet om chronische pijn, maar om acute. Na de opname heb ik het in zodanige mate nooit meer terug gehad. Het is nu zo'n 4 jaar geleden.
BertP

Bericht door BertP »

Gisteren de kuur van 8 uren gehad en moet zeggen best heftig maar te doen. Ik heb geen last gehad van hallucinaties maar wel van een opkomend branderig gevoel daar alle vezels in mijn lichaam, vreemde smaak en duizeligheid. Na afloop was het alsof ik dronken was of wel evenwichtsstoornis, maar dit gaven de anderen ook aan.

Vandaag heb ik hoofdpijn, concentratie problemen en erg snel moe. Hoop dat dit snel weer wegtrekt en dan ook de pijn weggaat. Kuur heb ik niet voor MS alleen, heb ernaast ook SRPS1 (Dystrofie) erbij gekregen. Laatste wordt versterkt door de MS vertelde men, dus hoop dat het hiermee wat beter kan gaan en niet steeds morfine moet blijven pakken.

De kuur dient wel elke 3 tot 4 maanden herhaalt te worden en zou steeds langer blijven werken. Iets wat te hopen is
BertP

Bericht door BertP »

Ergste van bijwerkingen zijn vandaag zo goed als verdwenen, alleen ben ik vermoeid maar ook dat zou wegtrekken zoals men aangaf. Pijn begint nu ook af te nemen, hoop dat dit doorzet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp