Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Symmetrel vraagje

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Stefania

Bericht door Stefania »

Nee, afvallen doe ik er niet van, zou wel erg handig zijn trouwens ;)

Gebruik het nu sinds begin vorige maand, eerst 1 per dag nu twee en ik moet eerlijk zeggen dat het de top van de vermoeidheid zeker wegneemt.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=helliebv;958987]ik gebruik het nu ook 4 weken alleen slaap ik er slecht door,verder minder moe in mijn benen.[/QUOTE]

Ik heb ook een paar jaar symmetrel gebruikt en ook bij mij haalde het de scherpe kanten van de moeheid weg. Helaas werd de werking na een tijd minder.

Het wil dan nog wel helpen een maande of drie te stoppen en dan weer opnieuw te beginnen.

Een vervelende bijwerking was dat ook ik er 's nachts slecht van sliep en daarom ben ik toch maar mee gestopt en sindsdien gebruik ik Modiodal en dat werkt ook aardig en voordeel is dat ik nu 's nachts wel goed slaap.
dolfino

Bericht door dolfino »

Kijk...daar had ik ook iets raars mee.
Ik lees dat mensen slechter gingen slapen van symmetrel...
Ik sliep echt veel beter. En toen ik 2 x daags 1 capsule slikte sliep ik helemaal een gat in de dag.

Heb het toen ook rap weer naar 1 x daags gebracht.

Ik dacht overigens dat het weinig deed bij me, maar nu dat ik sinds zaterdag niet meer slik, voel ik me toch echt wel veel meer geradbraakt dan voorheen.

Zou het toch meer gedaan hebben met me dan dat ik dacht:???:

Maar ik ga wel zien hoe het gaat en of ik weer wat aan ga komen. Zoniet dan misschien toch maar weer gewoon proberen.

Bedankt in iedergeval voor de reacties hoewel ik waarschijnlijk dan misschien de enige ben die van symmetrel spontaan aan de slankelijn heeft gedaan :P

Lieve groetjes Marjan
Chantalle82

Bericht door Chantalle82 »

Ik heb vandaag ook mijn recept symmetrel op gehaald.....maar na t lezen van de bijwerkingen denk ik laat maar zitten..

Het idee dat je snacks niet kan slapen vind ik erger als overdag vermoeid zijn of extra slapen.. Van de neuroloog kreeg ik het advies om ze voor de nachts in te nemen,nou dan ben ik bang dat ik lig te stuiteren net als met prednisolon...

Ik laat de medicatie voorlopig nog maar even voor wat t is..
Knillis

Bericht door Knillis »

Vreemd dat je neuroloog adviseert de symmetrel voor de nacht te nemen.

's Morgens bij het ontbijt is een veel beter tijdstip.

Voor wat betreft de bijwerkingen snap ik dat je schrikt van wat er op de bijsluiter staat.

Ik denk dat de meeste van de genoemde bijwerkingen bij vrijwel niemand zullen voorkomen.

En ik geloof niet dat je er van zult gaan stuiteren want het is echt eenheel ander middel dan prednison waarvan vrijwel iedereen gaat stuiteren.

Maar als jouw vermoeidheid het nog toestaat een beetje fatsoenlijk te functioneren zonder medicatie heeft dat natuurlijk de voorkeur.
Chantalle82

Bericht door Chantalle82 »

Dankje knilles voor je reaktie,

Ik heb dagen dat ik niet vooruit te branden ben en slaap tussendoor ook regelmatig wanneer de tijd het toelaat want ik moet ook werken en voor de kids zorgen..en anders vroeg me bed in..vaak sukkel ik op de bank al in slaap als ik de kinderen naar bed heb gebracht.

Maar ik ga toch nog even het gebruik vd symmetrel vollopig uitstellen..heb al in korte tijd veel medicijnen moeten gebruiken dat ik me lichaam ook even rust moet geven.


Groetjes
caromelis

Bericht door caromelis »

Ik ben vandaag begonnen, ik hoop dat ik nu op de been kom.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Chantalle82;959252]

..en anders vroeg me bed in..vaak sukkel ik op de bank al in slaap als ik de kinderen naar bed heb gebracht.
[/QUOTE]

Ik ben gedurende een jaar of twee ook mijn bed in gedoken direct nadat ik de kinderen rond 19.00 uur naar bed had gebracht.

Ze waren toen nog erg jong, ik stond er alleen voor en had een baan van 34 uur per week.

Officieel had ik toen ook nog geen MS al had ik wel een oogzenuwontsteking achter de rug.

Ik was er van overtuigd dat de moeheid voortkwam uit werken, zorgen voor de kinderen en het huishouden in m'n eentje. Helaas bleek de MS toch de boosdoener.

Nu 20 jaar later (kinderen groot, weer een partner, geen werk meer) lig ik helaas ook vanaf zo ongeveer 19.00 uur al in bed. :D
san70

Bericht door san70 »

Ik heb een week Symmetrel gebruikt, eerst eentje in de ochtend, daarna zou het er twee per dag worden. Maar van die ene sliep ik al niet 's nachts dus ik ben er weer meer gestopt.

San
Miesx

Bericht door Miesx »

Ik ben ook net sinds twee of iets meer weken begonnen met symmetrel.

Ik moest eerst 1x per dag en daarna 2x per dag. Ze vertelden mij dat ik na t ontbijt en voor het slapen gaan in te nemen.

Maar ik kan niet meer slapen 's nachts en krijg echt hele rare dromen. Ik heb totaal geen energie meer overdag, omdat ik niet meer slaap en het was juist bedoeld om meer energie te krijgen.

Moet ik dit met mijn arts overleggen of kan ik gewoon stoppen die van in dr avond?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp