Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Symmetrel vraagje

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Randall

Symmetrel vraagje

Bericht door Randall »

'navond allemaal,

Ik ben steeds vaker helemaal gesloopt. 's avonds, 's middags en eigenlijk ook als ik uit bed kom. Hoort erbij, jullie zullen wel weten wat ik bedoel. Nou heeft mijn neuro al een tijdje geleden symmetrel voorgeschreven maar als ik de bijsluiter lees................ Nahh, laat maar.
Als bourgondier zijnde hou ik bijvoorbeeld van een lekker glas wijn bij mijn eten. Volgens de bijsluiter is dat niet echt slim om te doen. Ook ben ik huiverig voor de andere bijwerkingen. Hebben jullie ervaring met dat spul, positief of negatief ??

Ronald.

PS. voor de lezers die mijn nick herkennen van een poosje terug: Nee, ik heb het mijn kids nog niet verteld.:o
shandy49

Bericht door shandy49 »

Het "spul" deed bij mij niets.
Ook geen bijwerkingen.
Ben er dan ook mee gestopt.

En alcohol neem ik al lang niet meer, kan er totaal niet meer tegen :(
Loop zonder al te zwalken ;)

Piet
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik snap je zorgen. Ik sta ook moe op en gebruik ook niks.:ogen: En dan ben ik niet eens een bourgondiër. Ik drink niet veel.

Symmetrel wordt wel veel gebruikt hier. Dus ongetwijfeld, je krijgt morgen nog een reactie.

P.S. waarom niet?
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Symmetrel had voor mij geen enkele waarde, ik ben er dus ook mee gestopt.
Juist omdat ik zonder dat spul niet slechter werd.
Last van bijwerkingen heb ik ook nooit gehad.

Het is zeker te proberen, of het bij jou helpt!
Randall

Bericht door Randall »

@ M&MS

Ehhhhhhhh, Geen geschikt moment gevonden ? Te laf ? zeg het maar.
Sara

Bericht door Sara »

Ronald,

ik gebruik symmetrel. En het helpt. Een beetje in ieder geval.

In de eerste periode dat ik 't gebruikte viel ik 'savonds slecht in slaap, en ben ik gestopt. Bij een tweede poging ging dat beter. Toeval? Verder heb ik geen bijwerkingen.

Ik drink ook gewoon regelmatig wijn. En een biertje gaat er ook wel in. Bij mij kan dat gewoon. 't lijkt me 't uitproberen waard.
Almond

symmetrel vraagje

Bericht door Almond »

symmetrel vraagje

Gebruik het al jaren. Het haalt voor mij net even de scherpe kantjes van de vermoeidheid eraf.

Ik stop af en toe een weekje om te kijken of het nog wel help.
In zo'n fase zit ik nu weer en ik moet zeggen dat ik op dit moment weer doodop ben. Denk dat ik binnenkort maar weer begin.
Van bijwerkingen heb ik eigenlijk geen last.

Ik drink door de week 1 glas wijn. In het weekeind aangevuld met een lekker biertje.
Ekster

Bericht door Ekster »

Hoi Ronald, 1 pilletje deed voor mij niks en bij 2 kreeg ik behoorlijk last van duizeligheid. Ben er mee gestopt.

Heb al vele medicijnen tegen vermoeidheid geprobeerd, maar in feite stel je je vermoeidheid alleen maar uit.

Dat is mijn ervaring dan. Ook ging ik van bijna alle medicijnen slecht slapen.
Jeroentje

Bericht door Jeroentje »

Ik heb het een tijdje gebruikt op gelegenheid als ik bv naar een klant moest en het haalde inderdaad de scherpe kantjes er vanaf. Ik nam alleen geen medicatie meer na 15.00, want anders lag ik tot laat klaar wakker [IMG]http://www.msgweb.nl/images/emoticons/B ... em3214.gif[/IMG] in bed.
Christi

Bericht door Christi »

Ik gebruik sinds een maand symmetrel maar wordt er behoorlijk duizelig van en licht in mijn hoofd. Ik heb wel het idee dat de vermoeidheid minder is maar ik ben sinds afgelopen weekend gestop om te kijken hoe het verder gaat. Mocht ik weer extreem oververmoeid raken dan begin ik er gewoon weer aan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp