Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Symmetrel vraagje

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Stefania

Nog eentje

Bericht door Stefania »

Nog eentje

Kloriaantje, je hebt helemaal gelijk, daarom lees ik zelden of nooit een bijsluiter maar, dit keer dus wel ach, het hoeft allemaal niet denk ik dan maar :)
Groetjes, Syl.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik laat meestal m'n vriend de bijsluiter lezen als ik iets moet gaan slikken.
Aangezien ik als eerste bij hem klaag, kan hij dan wel de link met het nieuwe medicijn leggen en kan ik niet onbewust van alles gaan voelen omdat ik het in de bijsluiter gelezen heb. ;)
Stefania

Bericht door Stefania »

Suzan, dat pak je dan goed aan ;) Ben zelf nooit zo van de bijsluiters lezen geweest mede! door de reden die jij schreef maar, deze wilde ik echt wel even lezen.

Het is de tweede dag nu, het enige wat ik merk is wat duizeligheid maar ja, twee dagen pas dus, afwachten.

Als de vermoeidheid te handelen is hiermee dan ben ik dik tevreden :)
mrtelex

Super gezegd

Bericht door mrtelex »

Super gezegd

[QUOTE=Suzan;950705]Ik laat meestal m'n vriend de bijsluiter lezen als ik iets moet gaan slikken.
Aangezien ik als eerste bij hem klaag, kan hij dan wel de link met het nieuwe medicijn leggen en kan ik niet onbewust van alles gaan voelen omdat ik het in de bijsluiter gelezen heb. ;)[/QUOTE]

Ik reageer eigenlijk veel te weinig op forums maar deze Quote kan ik niet laten gaan zonder te reageren.

Maar dit zou eigenlijk iedereen moeten doen. :D

Super gezegd Susan:goed:
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik bewaar de bijsluiters wel altijd zorgvuldig maar lees ze nooit vooraf door.

Pas als ik serieuze klachten krijg die ik niet kan duiden ga ik kijken of de klachten wellicht veroorzaakt kunnen worden door één van de medicijnen die ik gebruik.

Nou moet ik eerlijkheidshalve zeggend dat ik slechts zelden negatieve bijwerkingen van medicatie heb maar soms kom je er toch achter dat je lichaam niet goed reageert en je de arts beter om een vervangend middel kunt vragen.
dolfino

symmetrel en afvallen??

Bericht door dolfino »

symmetrel en afvallen??

Ik heb even een vraagje voor de symmetrel-gebruikers.
Is er iemand bekend met afvallen door symmetrel?

Ik ben vanaf dat ik begon met symmetrel zomaar begonnen met afvallen en nu denken de huisarts en neuroloog dat het daardoor komt.

Ik gebruik symmetrel sinds december en ben ongeveer 2 kilo per maand afgevallen. In totaal dus ruim 6 kilo nu.

Nu ben ik wel gelijk gister er mee gestopt en hoop ik nu dus weer aan te komen, maar ben toch benieuwd of er meer mensen last van hebben gehad.

Lieve groetjes Marjan
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Als je Symmetrel "off-label" gebruikt tegen vermoeidheid, kan ik me voorstellen dat je wellicht over je eigen grenzen gaat en afvalt.

Dat effect ken ik wel. Het verbetert namelijk de overdracht van boodschapperstofjes in je hersenen waardoor alles wat gemakkelijker gaat.

Maar ik ken het niet als directe bijwerking. (volgens mij)
dolfino

Bericht door dolfino »

Dank je voor je antwoord Anne.
Ik heb zelf niet het idee gehad dat ik veel aan de symmetrel had. Heb ook niet veel meer kunnen doen dan anders, vandaar dat ik ook de link nooit gelegd zou hebben met de symmetrel.

Maar ik kijk het nu aan hoe het gaat zonder en als ik dan weer aankom heb ik het bevestigd ;)

Ben benieuwd :)
Kris89

Bericht door Kris89 »

Helaas ken ik die bijwerking van afvallen niet ;). Ik gebruik nu symmetrel sinds 4 weken, werd er eerst best onrustig van, dus pas na 3 weken aan 2 per dag begonnen en ik voel me wel een stuk beter, scherpe kantjes ervan af.

Wat ik alleen wel lastig vind is of je hierdoor nog wel je eigen grenzen kent en er niet veel te ver over heen gaat..
helliebv

Bericht door helliebv »

ik gebruik het nu ook 4 weken alleen slaap ik er slecht door,verder minder moe in mijn benen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp