Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Symmetrel vraagje

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
angela67

Bericht door angela67 »

Dank je Knillis voor je reactie!:)

Ik ga het idd voorlopig maar bij 1 houden. Krijg wel ietwat een droge mond maar het is zo tekenend dat na inname van de 2e pil ik kan janken waar ik sta.....valt echt op.

1 per dag zal hopenlijk ook iets doen voor mijn vermoeidheid.....afwachten maar!
Abby.

Bericht door Abby. »

Ik moet van de neuroloog, tegen de vermoeidheid B12 spuiten....
angela67

Bericht door angela67 »

Mijn B12 is volgens de bloeduitslagen onder controle. Ik neem wel op eigen houtje een zuigtabletje B12 dagelijks.
Abby.

Bericht door Abby. »

Oke ja, uit bloedonderzoek was het bij mij ook niet te laag, maar moet het toch doen..en spuiten is veel effectiever, uit zuigtabletten wordt bijna niets opgenomen..
angela67

Bericht door angela67 »

Merk niks van de symetrell, denk erover om te stoppen en over te stappen op Koreaanse ginseng...het eens op een natuurlijke manier proberen.

Kan altijd weer terugstappen op de symetrell.
Claud

Bericht door Claud »

Ben nu sinds 2 weken het spulletje aan het slikken.
Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Word er wel heel zuchterig van:hmmm:
weet niet hoe ik dat beter kan uitleggen.

Alles lijkt veel,maar ben wel minder moe omdat ik nu niet meer voor 12 uur wakker word.:eek:

En s'nachts lig ik na een levensechte droom, nog even een paar uurtjes wakker.

Ik geef het nog 2 weken misschien trekt het bij:ogen:

greetz
Stefania

Nog eentje

Bericht door Stefania »

Nog eentje

Hallo allemaal,
gisteren van mijn neuro ook het recept gekregen.
Ik moet beginnen met 2x per dag 1 capsule 100 mg Symmetrel.

Na het lezen van de bijsluiter had ik even zoiets van :( maar, ik geef het een kans.

Ik heb gisteren een capsule genomen en voelde na een tijdje behoorlijke watten in mijn hoofd :???: voorlopig hou ik het even bij 1x per dag.

De tijd zal het leren of ik er baat bij heb of niet :haha:

Groetjes, Syl.
Knillis

Bericht door Knillis »

Zoals bij veel medicijnen reageert ieder mens er toch weer wat anders op. Wat bij de een helpt doet bij de ander niks of geen alleen bijwerkingen.

Ik heb zelf Symmetrel ongeveer 3 jaar gebruikt. Eerst 1x per dag, later 2 x ('s morgens een en om 12.00 uur een). Maar door die 2e sliep ik 's nachts echt erg slecht.

Dus eigenlijk de meeste tijd 1 x per dag. Het gaf wat verlichting maar na drie jaar was de werking eigenlijk nihil.

Probeer het gewoon een poosje wie weet heb je er toch wat baat bij en wordt de vermoeidheid wat verzacht.
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

[QUOTE=syl_via;950578]Na het lezen van de bijsluiter had ik even zoiets van :( maar, ik geef het een kans.[/QUOTE]

Als je de bijsluiter van een asprientje leest heb je waarschijnlijk dan ook al zoiets van.
Stefania

Nog eentje

Bericht door Stefania »

Nog eentje

Doe ik ook hoor Knillis, ik heb zoiets van, mijn lijf moet even wennen, als na twee weken de bijwerkingen te! zijn kan ik altijd nog stoppen, zoals je al schreef -bij iedereen is het weer anders- :) Groetjes, Syl.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp