Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitgebreide rolstoeltraining

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Snowym

Bericht door Snowym »

de hoogstraat?

Ik heb je oproep even op FB geplaatst in een groep van rolstoeltennissers. Wie weet zijn er liefhebbers.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

[QUOTE=Snowym;1040575]de hoogstraat?

Ik heb je oproep even op FB geplaatst in een groep van rolstoeltennissers. Wie weet zijn er liefhebbers.[/QUOTE]

Dank je wel Snowym. De Hoogstraat is al benaderd via de organisatie zelf. Alle hulp om de groep vol te krijgen is welkom
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Ik heb de cursus 2x gedaan, deze werd georganiseerd door TandemSupport, via stichting MEE. En koste me helemaal nix.

Zelfs wat leuke sporten geleerd en als afsluitende dag naar Rotterdam om daar de Koopgoot "onveilig" te maken. Denk aan die trap af en de helling af. En de roltrap op en af.

Ook een hele hoge trap werd ons geleerd met hulp, hoe jad moest doen. Vooral voor de daredevils.

Zodra het hier weer wordt georganiseer doe ik ook weer mee. Je leert er echt heel veel van.... Echt een aanrader
ducaatje

Bericht door ducaatje »

[QUOTE=dribbel77;1040595]Ik heb de cursus 2x gedaan, deze werd georganiseerd door TandemSupport, via stichting MEE. En koste me helemaal nix.

Zelfs wat leuke sporten geleerd en als afsluitende dag naar Rotterdam om daar de Koopgoot "onveilig" te maken. Denk aan die trap af en de helling af. En de roltrap op en af.

Ook een hele hoge trap werd ons geleerd met hulp, hoe jad moest doen. Vooral voor de daredevils.

Zodra het hier weer wordt georganiseer doe ik ook weer mee. Je leert er echt heel veel van.... Echt een aanrader[/QUOTE]

Hier in de regio wordt dit dus niet gratis aangeboden. Sterker nog, het is dat ik het aangekaart heb, anders werd er helemaal niets georganiseerd.

Jammer he, dat het niet standaard wordt aangeboden bij het verkrijgen van je rolstoel.
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik heb nog iemand gevonden die er interesse in heeft. Ze heeft zich aangemeld. Gaat het nog door en op wat voor termijn?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Is het nog gelukt in Utrecht?
Voor mensen uit West-Brabant:
[url]http://sportloketwestbrabant.nl/nieuws/ ... ng-en-oud/[/url]
ducaatje

Bericht door ducaatje »

De tussenstand is inderdaad dat de training door zal gaan.
Wanneer en waar moet ik nog te horen krijgen. Zal wel na de zomervakantie zijn vermoed ik.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

In West-Brabant gaat de (gratis) training weer bijna van start, maar je kan je nog inschrijven:
[url]http://www.sportloketwestbrabant.nl/act ... ng-en-oud/[/url]
Vorig jaar had ik nog geen eigen rolstoel, maar dan hebben ze daar stoelen die je kan gebruiken.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Hier is die nog steeds niet gestart. De organisatie is een beetje een rommeltje, maar via KJ v.d. Klooster (was afgelopen weekend ook op TV te zien met zijn rolstoelchallenge) heb ik begrepen dat ze er zeer druk mee bezig zijn.

Even afwachten dus nog
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Geachte heer/mevrouw,



Sportservice provincie Utrecht organiseert dit najaar een rolstoelvaardigheidstraining voor mensen die willen leren hoe ze gemakkelijker, vertrouwder en efficiënter kunnen omgaan met hun rolstoel.



Rolstoelvaardigheidstraining (ROVAS)

De ROVAS wordt vanaf 30 november gegeven op vier woensdagavonden. De cursus vindt plaats bij revalidatiecentrum de Hoogstraat (Rembrandtkade 10, 3583 TM Utrecht). De cursusdata en tijden zijn als volgt:



30 november: 20:00-22:00 uur

7 december: 20:00-22:00 uur

14 december: 20:00-22:00 uur

11 januari: 17:00-19:00 uur



De kosten voor deelname bedragen 60 euro per persoon. U kunt zich aanmelden deze [URL="https://nl.surveymonkey.com/r/9B558TS"]link[/URL]. Ook kunt u zich telefonisch bij mij aanmelden via telefoonnummer 030-2099999 of via [email]maarten.punt@sportserviceprovincieutrecht.nl[/email]. In deze cursus is plek voor acht deelnemers.



Vaardigheden

Deze cursus is voor mensen die door een ziekte, aandoening of ongeluk (regelmatig) in een rolstoel zitten of lesgeven aan mensen in een rolstoel. U leert hoe u uw rolstoel in het dagelijks leven goed kunt gebruiken en hoe u hierin kunt sporten. Vaardigheden zoals efficiënt rijden, draaien en het nemen van een drempel worden geoefend. De cursus maakt u vertrouwder en handiger met de rolstoel.



Docent
De rolstoelvaardigheidstraining wordt gegeven door Kees-Jan van der Klooster. Kees-Jan heeft zelf een dwarslaesie, die hij opliep tijdens een ongeluk op de snowboard in 2001. Hij heeft geknokt en grenzen verlegd, waardoor voor hem letterlijk geen drempel te hoog is om te nemen. In zijn rolstoel gaat hij trappen af, neemt hij de roltrap en zijn hellingen geen uitdaging. Hij leert u graag hoe u gemakkelijker en efficiënt(er) kunt omgaan met uw rolstoel.



Als u nog vragen over deze cursus heeft, kunt u bij mij terecht. Ik hoop u te mogen verwelkomen op de eerste cursusdag.



Met vriendelijke groeten,



Maarten Punt

Projectmedewerker Verenigingsadvisering

Sportservice provincie Utrecht



023-2055204

[email]maarten.punt@sportserviceprovincieutrecht.nl[/email]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp