Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitgebreide rolstoeltraining

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Goed bezig!
Ik zou iedereen (nogmaals) zo'n training aanbevelen; ik heb er erg veel aan gehad.
Afgelopen zaterdag toevallig nog de cursus van dit jaar bezocht; vorig jaar als deelnemer, nu om mensen kennis te laten maken met rolstoelbasketbal ;)
ducaatje

Bericht door ducaatje »

`Het heeft even geduurd, maar ze gaan nu eindelijk van start.
inmiddels drie medewerkers verder, maar ik ben blij dat KJ van der Klooster de lessen gaat geven.

Die is daar namelijk heel erg goed in.
Er zijn slechts 8 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij. Ik doe mee in ieder geval!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=ducaatje;1063821] ik ben blij dat KJ van der Klooster de lessen gaat geven.[/QUOTE]
Cool; dat vond ik al een held door zijn prestaties op de X-Games, nog ver voor ik ooit zelf had verwacht een rolstoel te gebruiken.
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik heb ook deze lessen van hem gehad. Heel veel geleerd, ik wens je veel plezier en een grote toename van je vaardigheden toe. Na 5 minuten kon ik al een wheelie maken, wat ik de jaren ervoor nooit durfde.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Gisteren de eerste les gehad. Wat is dit toch leuk om te doen.

Zoals Snowym al aangaf, binnen vijf minuten leer je een wheelie te maken. OK, doordat mijn rolstoel niet goed is, lukte het niet met deze, maar ik mocht een andere rolstoel lenen en toen was het zo gepiept.

Ook heb ik een drempel van 5 cm kunnen nemen Volgende keer gaan we voor de hogere drempels.
Ik neem dan mijn handbike rolstoel mee, dat is ook een actieve rolstoel en voor deze training nu beter als mijn gewone.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Na vier keer twee uur training te hebben gehad, is de rolstoeltraining afgelopen. Wat een geweldige ervaring. De opmerking in de eerste les: Je hebt een rolstoel, laten we er lol mee gaan maken!, is absoluut waar gemaakt.

Ook de bijdrage van €60 voor de vier lessen, was het geld absoluut waard. In tegenstelling tot reguliere ROVAS trainingen, is mede doordat K-J zelf ervaringsdeskundige is, verder gegaan en is met name ingespeeld op praktijksituaties:

Hoe neem je een drempel of stoep, ook als deze hoger is als 5 of 10 cm. Hoe ga je een trap op of af met een rolstoel. Maar ook, hoe kan een begeleider jou beter helpen, zonder dat je jouw compleet overdraagt. Praktisch: hoe ga je een helling op, met iets op je schoot (bijv. een kind).

De een ging hier in de training wat verder als de ander, ook vanwege de verschillen in fysieke mogelijkheden, maar ik heb hier zeker geleerd dat er veel meer mogelijk is met een rolstoel, dan je in eerste instantie zou verwachten.
Een van de deelnemers, die weinig kracht in haar handen had en zelfs moeite had met een wheelie te maken, is het uiteindelijk toch gelukt dit voor elkaar te krijgen en ook de stoep op en af te gaan, zonder daarbij geholpen te worden.

Ik weet dat er in Kennemerland ook interesse is voor deze training, dus als je dit ook wil gaan doen en je woont daar in de buurt, hou dan zeker de desbetreffende sportfederatie in de gaten.

Nu maar wachten op de vervolgtraining, waar onder andere ook roltrap genomen kan worden en veel meer.....
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Klinkt zeer interessant, ik ga dit zeker onthouden voor als er ooit een rolstoel in mijn leven komt! Lijkt me geweldig om dan allemaal te kunnen.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Leeuwtje, schrijf je in voor de nieuwsbrief van Sportservice provincie Utrecht. Naar aanleiding van deze training gaan er geloof ik meer komen. Dan blijf je op de hoogte van hun activiteiten en ben je er op tijd bij.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=ducaatje;1071502]
Nu maar wachten op de vervolgtraining, waar onder andere ook roltrap genomen kan worden en veel meer.....[/QUOTE]
Ik blijf ook graag op de hoogte als er een vervolgtraining komt. Die is bij ons wel besproken, maar daar lijkt wat minder animo voor te zijn.

De roltrap lukt me inmiddels prima; de eerste keer met voldoende biertjes op om de drempel weg te halen, 's nachts bij de metro in Parijs na een avondje stappen. Daarna bleek het overdag nog makkelijker :D
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

:haha::haha::haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp