Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Heeft iemand ervaring met een zadelkruk?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Rolt zo'n kruk eigenlijk snel weg als je in de keuken bezig bent, of is het makkelijker om er dan een zonder wieltjes te nemen?
Ik ben niet echt iemand die graag lang in de keuken bezig is, maar het staan gaat me steeds lastiger af. Nu ben ik een 'normale' kruk aan het proberen, en dat helpt me al enorm.
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Artemis-;1064861]Goed te horen...
Welk merk en type heb jij Klick?[/QUOTE]
Eehhhh moet ik nakijken..

Het is deze:
"Zadelkruk Zeno met Hoge Gasveer"

Google maar even op die naam
Mooie kleurtjes :cool:

Het inelkaarzetten is klik klik klaar ;)
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Jrs77;1064897]Rolt zo'n kruk eigenlijk snel weg als je in de keuken bezig bent, of is het makkelijker om er dan een zonder wieltjes te nemen?
Ik ben niet echt iemand die graag lang in de keuken bezig is, maar het staan gaat me steeds lastiger af. Nu ben ik een 'normale' kruk aan het proberen, en dat helpt me al enorm.[/QUOTE]

Ik vind het enorm meevallen als ik hem niet te hoog zet. Platte voeten op de grond dan kan ik makkelijk stabiel staan en afzetten om te rollen. Rollen is net zo makkelijk als een bureaustoel met wieltjes...
Je rolt niet weg zonder dat je het wil.
roos30

Bericht door roos30 »

Mocht iemand nog op zoek zijn, hier moet je op letten:
-zachte wielen bij een harde vloer, harde bij een zachte vloer
- eventueel instelbare neig hoek van de zitting
-belast geremd of onbelast geremd of vrijloop. Onbelast geremd = staat vast als er geen gewicht op staat. Kan handig zijn.
- evt een ruggensteun
-score is een goed merk

succes!
san70

Bericht door san70 »

[QUOTE=Klick;1064915]
"Zadelkruk Zeno met Hoge Gasveer"

Google maar even op die naam
[/QUOTE]

Klinkt inderdaad goed. Ik heb ook zo'n ding nodig maar schrok van de prijzen. Bij een zaak die door de ergo werd aangeraden zag ik een leuke aanbieding. Zij mailden me echter dit:
"[I]Dit is het brede type. Dit is voor in de keuken aan het aanrecht vrijwel altijd te breed. Het probleem is n.l. dat je dan te gespreid moet gaan zitten waardoor je teveel lengte verliest"[/I]

Een smallere variant bij hen kost € 346,00 exclusief 21% b.t.w...

Is die Zeno dan smal genoeg voor in de keuken?

San
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=san70;1072727]Klinkt inderdaad goed. Ik heb ook zo'n ding nodig maar schrok van de prijzen. Bij een zaak die door de ergo werd aangeraden zag ik een leuke aanbieding. Zij mailden me echter dit:
"[I]Dit is het brede type. Dit is voor in de keuken aan het aanrecht vrijwel altijd te breed. Het probleem is n.l. dat je dan te gespreid moet gaan zitten waardoor je teveel lengte verliest"[/I]

Een smallere variant bij hen kost € 346,00 exclusief 21% b.t.w...

Is die Zeno dan smal genoeg voor in de keuken?

San[/QUOTE]

Ik gebruik het ding iedere dag en het is de beste investering die ik had kunnen doen :D ben er heel blij mee!
Ben weer aan het koken :D en bakken :D.. zelfs met koffie zetten gebruik ik hem:cool:
ik vind hem niet te breed hoor.. goed je zit op een zadel dus een beetje wijdbeens en misschien kan het met een dure eleganter maar het gaat mij om de ondersteuning.
Huisgenoten en huisdieren moeten er wel aan wennen :haha: je voeten staan op onverwachte plaatsen en je zoeft op wieltjes door de keuken :haha:
Mobile

Bericht door Mobile »

Klinkt super. Mijn ergotherapeute had het ooit ook over, maar daar waren megaprijzen aan verbonden.

Destijds een elektrische trippelstoel gekregen via de zorgverzekeraar, maar ik vind dat hij niet hoog genoeg kan in de keuken. Mijn keukenblad is namelijk behoorlijk hoog.

Maar dit is een mooi, betaalbaar alternatief als keukenhulp!
Knillis

Bericht door Knillis »

Misschien zeg ik nu iets dat je allang weet Mobile maar wil het je toch even laten weten. Een monteur kàn nl de trippelstoel nèt iets anders afstellen waardoor hij hoger kan als standaard.

Is bij mijn huidige trippelstoel ook gedaan. Je kunt dan natuurlijk niet meer met de voeten bij de grond maar daarvoor heb ik een uitklapbare voetenbeugel.

Rollen doe ik dan door me aan de rand van het aanrecht naar links of rechts te "trekken".
Snowym

Bericht door Snowym »

Met mijn trippelstoel kan ik zelfs iets pakken uit de bovenkastjes. Er schijnen 2 maten te zijn in de trippelstoelen wat betreft de maximale hoogte. En inderdaad, soms kunnen ze hem gewoon hoger zetten, maar dan is ook de laagste stand iets hoger.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Snowym;1074305]En inderdaad, soms kunnen ze hem gewoon hoger zetten, maar dan is ook de laagste stand iets hoger.[/QUOTE]

Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden, bedankt Snowym.

Voor iemand met (erg) korte benen is het dus geen optie want dan kun je in de laagste stand niet meer goed trippelen.
Met mijn lengte (1.68) is dat gelukkig geen probleem.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp