Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tolpermyo

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
froukje75

Tolpermyo

Bericht door froukje75 »

Sinds vorige week gebruik ik tolpermyi voor m'n spieren ipv baclofen. Merk er eerlijk gezegd niks van.
Baclofen heeft het nadeel dat je veel vocht vasthoud en daar heb ik zo'n hekel aan.
Iemand bekend met dit medicijn?

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Billy

Bericht door Billy »

Ik zocht hiernaar op het forum en kwam alleen dit bericht tegen. Geen ervaringen?
Jantien

Tolpermyo

Bericht door Jantien »

Tolpermyo

De afgelopen week heb ik Tolpermyo gebruikt. Een lage dosering 5 x 50mg per dag omdat ik beducht ben voor bijwerkingen waar ik altijd erg gevoelig voor ben. Zo ook voor dit middel want ik ben sinds gisteren gestopt.

De 1e dag benauwd op de borst.

Later veranderde het gevoel in mijn benen. De onderbenen zwabberden en de bovenbenen waren stijf. Dit voelde niet goed aan en werd onzeker met lopen. ’s Nachts veel dromen.

5 Dagen later weer benauwd, duizelig in mijn hoofd en extreme tintelingen in mijn benen ook in de handen maar wat minder intens. Ook kon ik niet meer staan of lopen. De bloeddruk was ook verlaagd: 114-63. Voelde me doodziek. Ben toen direct gestopt.

De tintelingen zijn nu weer op een herkenbaar niveau, de benauwdheid is ook over en lopen gaat weer beter.

Voorlopig geen nieuwe medicijnen voor mij.
Billy

Bericht door Billy »

Bah wat vreselijk voor je!
Carl

Bericht door Carl »

Ik ben sinds een paar maanden een tevreden tolpermyo gebruiker. Het grootste voordeel ten opzichte van baclofen is dat je geen spiegel hoeft op te bouwen en niet zo suf word.
Heb met name last van spasticiteit/ kramp / stijf/ pijnlijk als ik wil gaan slapen. Dus voor het slapen gaan neem ik er een of twee in.
Moet wel opletten dat m'n maag niet al te leeeg is anders hoofdpijn.
Voorderest geen bijwerkingen, niet suf en neem alleen wanneer ik last heb :goed:
Billy

Bericht door Billy »

Fijn dat het je goed helpt, dank je wel
Carl

Bericht door Carl »

Mijn neuroloog heeft trouwens maar 2x per dag 50 mg voorgeschreven.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Carl;1111283]Mijn neuroloog heeft trouwens maar 2x per dag 50 mg voorgeschreven.[/QUOTE]
En hoeveel baclofen gebruikte je eerst?
Carl

Bericht door Carl »

Het was de bedoeling dat ik de baclofen 3 x per dag innam om een spiegel te handhaven. Maar daar ging het altijd mee mis. Het lukt mij gewoon niet. Overdag ben ik afgeleid en heb dan geen last van Spasme. Zodra ik ga slapen begint de ellende.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Voor mij zal het vandaag klaarliggen bij de apotheek.
Ik ga het niet als vervanger van baclofen gebruiken, maar als aanvulling op de 65mg (verdeeld over 5 momenten op de dag) baclofen die ik nu gebruik. Ik bouw het op van 50mg per dag naar 150mg, daarna eventueel meer.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp