Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

UPDATE Fokuswonen: Cliënten klagen steen en been over hulporganisatie Fokus

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Bixi

Bericht door Bixi »

in oktober twee botten gebroken door de val -niet goed op de toilet gezet met de plafondlift
Theewater

Bericht door Theewater »

Even up
Ik vraag me af hoe het met Bixi is.
Al een hele tijd niets meer vernomen van mogelijke ontwikkelingen.
Bixi

Bericht door Bixi »

Vanmorgen moest ik, b.v.b. 1,5h uur wachten om uit de bed geholpen te worden.
Ik heb daardoor twee afspraken gemist...

Er is nergens naar toe te gaan behalve naar een andere Fokus project met dezelfde problemen, of misschien naar de verpleeghuis...

Of heeft iemand een andere idee?
Bixi

Bericht door Bixi »

Fokuswonen is een heel humaan en positief idee die zeer slecht uitgevoerd is.

De ADLers doen wat ze willen en "managers" verschijnen een keer in twee weken op de project.
Cliënten zijn eigenlijk overgelaten aan de zin van de ADLers.

We weten de eisen om de ADLer te worden en op welke niveau dit dan uitgevoerd wordt.

Er zijn steeds meer regels maar eigenlijk worden ze toegpast afhankelijk van eigen interpretatie....

Richtlijnen voor de wachttijd voor de assistentie zijn - in 9 van 10 gevallen onder 10min - werkelijk slaan ze je over als je ze niet leuk vinden of al moe zijn of ..

Fokus is misschien goed idee als je niet helemaal van hun afhankelijk bent of je nog iemand in de buurt hebt om bij te sprigen..
Theewater

Bericht door Theewater »

Ik schrik daar toch steeds weer van hoe er met mensen omgegaan wordt. Als je afhankelijk bent ben e de klos dat is wel duidelijk.
@ Bixi. had gehoopt voor je dat de situatie verbeterd was in de loop der tijd maar helaas zit je nog steeds in dezelfde ellende begrijp ik.

Begrijp ook werkelijk niet dat er op de een of andere manier geen aandacht aan dit probleem geschonken wordt. Volgens mij is dat een probleem van dat alles op papier goed geregeld is maar de praktijk te wensen overlaat en dat is een understatement.

Is er niet vanuit de politiek of een ombudsman hier iets aan te doen?
Bixi

Waar moet ik naartoe in de Godsnaam!!??

Bericht door Bixi »

Waar moet ik naartoe in de Godsnaam!!??

En vandaag vond ik een brief over de beëindiging van dienstverlening overeenkomst in de brievenbus.

Tijdens het tekenen van de huurcontract moest ik ook een aanhangsel tekenen niet wetend wat ik aan doen ben. Daarin stond dat de dienstverlening overeenkomst onlosmakelijk is met de huurovereenkomst.

Nu met de beëindiging van de dienstverlening zou ook de huurovereenkomst volgens de brief van Fokus beëindigd worden. Ik moet uit het huis voor de februari.

Hoe kan ik een aangepaste woning vinden binnen twee maanden!!?? WMO ambtenaar zei dat de wachttijd voor zulke woningen ten minste een jaar is.

Mensen in de elektrische rolstoel op de straat zetten!!

Is er iets aan te doen?
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik zou de lokale politiek benaderen. Stuur mailtjes naar de gemeenteraadsleden waarin je je situatie (beknopt) uitlegt.
Tonen ze interesse, kun je verder uitleggen hoe en wat.
Wellicht komt dan zo het balletje aan het rollen? :weetniet:
Sara

Bericht door Sara »

Bixi,

wat een k*tsituatie :(.

waarom wordt de dienstverlening beëindigd? Is dat echt definitief of kun je daar nog iets aan doen?

En inderdaad, wat Suzan zegt. Ik denk ook dat je bij de gemeente moet zijn. Maar wellicht om te beginnen bij een lokaal zorgloket ofzo, in de hoop dat de mensen daar je goede raad kunnen geven. Is er iemand die jou kan helpen in j contact met de gemeente?
Knillis

Bericht door Knillis »

Misschien kan de stichting MEE bij jou in de regio je helpen in je zoektocht naar een oplossing.

Ik wens je heel veel sterkte.
1207

Bericht door 1207 »

de klassieke uitleg

theoretisch en op papier
je hebt recht op, ze moeten x voor u doen, als zieke kunt ge hier en ginder terecht, deze en gene diensten meoten u helpen

in de praktijk
trek uw plan en zie zelf maar.
we zullen de zieke wel verzuipen in regeltjes, administratie, onnodige kosten, papieren en verslagen, ...

het eindresultaat is geen hulp maar who care's, zolang de papiertjes maar inorde zijn is de overheid tevreden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp