Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

UPDATE Fokuswonen: Cliënten klagen steen en been over hulporganisatie Fokus

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Persoonlijk schrik ik er toch van dat je als MenS zijnde onderling
al als het ware hier je moet verdedigen voor wat je overkomt.

Al zou je de enige in de wereld zijn , die dit zo ervaart , helaas wijzen meerdere verhalen anders uit , wat dan nog ?

Wij zijn als chronisch zieken al veel te afhankelijk van god en alleman , en als je daar al niets meer over mag zeggen , dan lijkt me dit overduidelijk niet de goede kant opgaan...

Heel heel veel sterkte Bixi met alles.....
MeneerAarts

Bericht door MeneerAarts »

Je hoeft je hier ook niet te verdedigen, ik vroeg me alleen af hoe het zover heeft kunnen komen. Ik weet ook hoe het werkt bij Fokus en dat er wel het een en ander te verbeteren valt. Op zich is ADL een goed concept, alleen hebben ze het zo kapot bezuinigt, dat de patient het kind van de rekening is.

Bixi, in welk Fokusproject zit je?
Bixi

Bericht door Bixi »

[QUOTE=MeneerAarts;1115738]Je hoeft je hier ook niet te verdedigen, ik vroeg me alleen af hoe het zover heeft kunnen komen. Ik weet ook hoe het werkt bij Fokus en dat er wel het een en ander te verbeteren valt. Op zich is ADL een goed concept, alleen hebben ze het zo kapot bezuinigt, dat de patient het kind van de rekening is.

Bixi, in welk Fokusproject zit je?[/QUOTE]

Ik vind het ook goed concept maar zeer slecht uitgevoerd.

"Lokatie-manager" was eigenlijk een ex-ADLer op deze locatie en hij kreeg een burn-out van de situatie op gegeven moment.

Niet ingewerkte mensen waren bezig als ADLers, veel inval krachten zonder enige ervaring met sommige hulpmiddelen wanre naar mij gestuurd om te helpen juist omdat ik geen risico cliënt was, geen beademing of iets anders... "Alleen" rolstoel verbonden...

Heel veel was niet volgens de beschrijving op de webpagina en in de contract. Niet wetend wat er aan de hand was heb ik daarover klachten ingediend - naïef denkend dat er feed-back positief zou werken en dienst verbeteren i.p.v. mijzelf begraven...

Ook sommige "eerwaard" ADLers waren naar omdat ik geen familie heb en er is geen controle wat bij mij gebeurt.. Van mij leugenaar gemaakt voor de meldingen die echte gebeurde en mij uitgelachen modat niemand reageerde op mijn e-mails.. Ik krijg steeds automatische antwoord en verantwoordelijke manager was afwezig maanden lang... Er ging heeel veel mis op gegeven momenten, echte nachtmerrie...

Net als in alle groepen is bij de ADL teams een niet uitgesproken hiërarchie aanwezig en de nieuwe managers kunnen of willen niets daar tegenaan doen maar gewoon "go-met-the-flow".

Het probleem is niet alleen in de kennis van de ADLers maar ook de moraal en (gebrek aan) ethiek bij sommige mensen...

Dat het zo veer mocht komen...
Bixi

Bericht door Bixi »

Ik heb de toegang tot eigen dossier, notities en schrijven van ADLers aangevraagd maar de lokatie manager heeft het afgewezen.

Ik dacht dat we volgens de wet recht hebben op inzicht wat over ons geschreven wordt?

Weet iemand meer van en op welke manier moet ik het aanvragen?
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik weet verder niet hoe je het voor elkaar moet krijgen, maar in Nederland bestaat toch echt [URL="https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... -op-inzage"]Recht van Inzage[/URL].

En zover ik weet moet Fokus zich daar ([B]net als iedere andere organisatie[/B]) aan houden.
Misschien dat deze organisatie denkt/vindt dat ze boven de wet staan? :weetniet:
wilm

Bericht door wilm »

Zéker heb je recht op wat er geschreven gerapporteerd is over je

Veel sterkte met alles
Bixi

Bericht door Bixi »

[QUOTE=Suzan;1116577]Ik weet verder niet hoe je het voor elkaar moet krijgen, maar in Nederland bestaat toch echt [URL="https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... -op-inzage"]Recht van Inzage[/URL].

En zover ik weet moet Fokus zich daar ([B]net als iedere andere organisatie[/B]) aan houden.
Misschien dat deze organisatie denkt/vindt dat ze boven de wet staan? :weetniet:[/QUOTE]

Dat weet ik zeker, veel regels gelden niet voor Fokus, HELAAS..

Maar dat ontdekt je pas als je al afhankelijk van ze bent...
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Je hebt er zeker recht op. Je zou kunnen proberen het bij hogere manager neer te leggen. Of via een secretaresse, die doen dat ook wel eens.
Maar elke zorg organisatie is volgens mij verplicht om inzage in dossier te geven.
Sara

Bericht door Sara »

Bixi,

ik heb de vraag via twitter aan Fokuswonen gesteld, en kreeg deze reactie.

Ik betwijfel sterk of ze hiermee aan de eisen voldoen die de AVG aan hen stelt, maar dít is dus wat ze zelf aangeven.

Hopelijk komt er voor jouw wonen een oplossing!

[quote]Beste ***, wanneer uw vriend gebruik wil maken van zijn recht tot inzage dan kan hij ons dit laten weten door een brief te sturen naar Stichting Fokus Exploitatie, t.a.v. de Functionaris Gegevensbescherming, Postbus 6124, 9702 HC GRONINGEN onder vermelding van ‘Privacy’, of per e-mail naar [email]FG@fokuswonen.nl[/email]. Fokus informeert uw vriend binnen een maand na ontvangst van het verzoek tot inzage over de uitvoering van het verzoek. Een termijn voor het leveren van de gegevens is op voorhand niet af te geven, dat beoordeelt Fokus op moment van het verzoek en communiceren we aan uw vriend. Wij doen ons best uw vriend zo spoedig mogelijk te informeren. De informatie wordt schriftelijk of elektronisch verstrekt.[/quote]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp