Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

UPDATE Fokuswonen: Cliënten klagen steen en been over hulporganisatie Fokus

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Femke_de_Groot

Bericht door Femke_de_Groot »

Schrijnend, de tranen springen me in de ogen als ik dit lees :huilen:
Bixi

Bericht door Bixi »

In de tussentijd namen veel cliënten die problemen met de diensten van Fokus op..

Het lijk dat er in bijna ieder stad in Nederland meerdere centen zijn met de serieuze problemen..

Allemaal mensen die bang zijn om iets te zeggen of doen van wat ze mee maken of juist niet krijgen en er wel hoort bij de diensten volgens de contract en de webpagina van Fokus...

Wat is er aan te doen zodat de dienst van Fokus uitgevoerd wordt zoals het hoort of de ellende van de (vaak zeer) gehandicapte mensen met Fokus te stoppen...?
1207

Bericht door 1207 »

en ik vind vlaanderen al zo erg, het kan dus nog erger.

laatste voorbeeld is het grote ms centrum in Melsbroek.
leveren tientallen rolstoelen per jaar af. Ik mocht deze week de mijne halen (een actieve) maar m'n vraag waar ik rolstoeltraining kan volgen?
niet bij hen en ze wisten ook niet waar in het A'pse.

Al vaker vastgesteld dat mijn brein blijkbaar anders werkt. Wat voor mij evidente en logische vragen zijn blijke in de praktijk volstrekt onoverkomelijk en compleet wereldvreemd te zijn :)
het zal wel ms zijn
Bixi

Re: UPDATE Fokuswonen: Cliënten klagen steen en been over hulporganisatie Fokus

Bericht door Bixi »

Onlangs heb ik gelezen dat Fokus een reorganisatie heeft gehad en kwam ik er ook achter dat ervaringen die ik schreef op een forum voor mensen met ms over Fokus bij de Tweede Kamer zijn gekomen (een kamerlid had in 2017 een bericht van mij gedeeld). Het voelt toch fijn dat zij een hand op de pols houdt hoe de zorg verloopt voor mensen, dat de overheid initiatief maakt positieve bijdrages te maken. Het is heel fijn dat het tegenwoordig op deze manier gebeurd - de kracht van internet en mswebforum die veranderingen te weeg kunnen brengen.
Fijn dat het nobele initiatief van Fokus bestaat om mensen te helpen op het moment dat ze het nodig hebben en op een manier dat mensen nog regie kunnen houden op het leven ondanks hun handicap.
Marina

Re: UPDATE Fokuswonen: Cliënten klagen steen en been over hulporganisatie Fokus

Bericht door Marina »

@Bixi ,

Wat goed dat je inspanningen effect hebben gehad en dat er dingen veranderd zijn ten goede!
Ik heb dit topic een tijd geleden doorgelezen en werd er gewoon down van te lezen hoe er regelmatig met hulpbehoevende mensen werd omgesprongen. Een heel naar toekomstbeeld, mocht je van deze zorg gebruik moeten maken :( .

Ben daarom blij dit laatste, positieve bericht te lezen!
Bedankt voor het delen, Bixi :thumbup: !

P.S. jammer dat je een aantal dingen weer hebt verwijderd uit je bericht want vond dat ook interessant om te weten.
Het is denk ik ook interessant om te weten voor degenen die dit aangaat wat er nu concreet voor veranderingen hebben plaats gevonden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp