Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

LDN-gebruikerservaringen, deel 3

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Even omhoog voor Deb. :ogen:

Vlinder
Deb9

Bericht door Deb9 »

Jeuj wat veel stof Vlinder, nou ik ga er even voor zitten ;)
Deb9

Bericht door Deb9 »

Poeh, heb wat stukken overgeslagen, die waren namelijk off topic.

klinkt wel goed, waarom ik graag wou weten wat ldn is en wat het doet, is omdat ik sinds mijn laatste schub, moeilijk kan plassen, om mijn blaas leeg te krijgen moet ik t eruit persen en dat is niet de juiste manier... voor de laatste schub had ik ook blaasproblemen, maar ik merk dat het nu wel erger is geworden...

kan ldn voor altijd gebruikt worden?

Ooow ik las dat ldn wel samen kan met copaxone, niet met Avonex?

Ik gebruik namelijk Avonex, oooww straks kan ik geen ldn proberen omdat ik avonex gebruik :brul:
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Ik ben drie weken geleden weer heel langzaam begonnen met verhogen 0.25 druppel bij de 3mg capsules en ik gebruik sinds een week nu 3.5mg. Het slapen is vooral beter geworden en ik vind dat de gevoelsstooornissen in de benen met tijden wat beter zijn.

Ik hoop nog steeds dat het voor de blaas iets gaat doen en dat het katheteriseren daardoor minder vaak kan maar tot nu toe merk ik geen verschil.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Weegschaal, ik katheteriseer ook nog steeds (3x per dag) soms kan ik beetjes plassen en een enkel keertje nog wat beter. Het kan dat je spieren nog iets meer gaan ontspannen.
Gebruik je ook Vitamine B12 injecties?
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Ik gebruik wel vitamine b12 smelttabletten maar geen injecties. Loesepoes is jouw blaas beter geworden door de ldn? Ik gebruik nu anderhalf jaar ldn en ik heb sinds een jaar blaasproblemen ik kan ook niet zeggen dat het in die tijd beter is geworden ik hoop alleen nu ik 0.50mg heb verhoogd dat het iets beter gaat worden.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Nee, sinds de laatste x blaasontsteking een paar jaar geleden in het ziekenhuis, waren ze zo aan het klungelen, dat ik een tijdelijke catheter heb laten plaatsen, sindsdien is het slechter gegaan en doe ik het 3x per dag. (hadden die tuttekoppen geluisterd, had ik het niet gehoeven, ze zaten maar te rukken en trekken aan mijn toen behoorlijk spastische benen:boos:)
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

KEG

Bericht door KEG »

Waar halen jullie tegenwoordig de LDN? De prijs bij de apotheek hier is omhoog gegaan, want ze maken het niet meer zelf. Verder wordt het niet meer door de verzekering vergoed om deze reden.
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Hoi Keg,

Ik bestel het tegenwoordig bij Galilea apotheek in Dordrecht:

[url]http://www.apotheekgalilea.nl/nl/ldn-lo ... naltrexone[/url]

Hiervoor haalde ik het bij mijn eigen apotheek en was het 149,00. Bij Galilea betaal ik 40,00. Dat scheelt nogal. Je betaalt dan ook de verzendkosten.

Verzekeraar vergoedde wel altijd de 149,00 bij mijn eigen apo, maar de 40,00 bij een andere apo vergoeden ze niet. Nou ja.... ik ben in ieder geval nu toch goedkoper uit.

Groetjes,
Vlinder
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp