Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

LDN-gebruikerservaringen, deel 3

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Sun

LDN-gebruikerservaringen, deel 3

Bericht door Sun »

Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/medicatie-en-bijwerkingen

Omdat het forum wordt opgeruimd en allerlei onderwerpen zullen verdwijnen, start ik nu een nieuw topic over LDN ofwel Low Dose Naltrexone: deel 3.

Hier in Anders Bekeken werd al in 2005 over LDN geschreven. Verschillende mensen met MS hadden daar veel baat bij. Van sommigen weet ik dat het nog steeds goed met ze gaat.
Zelf kwam ik er anderhalf jaar geleden bij nadat ik ook LDN ging gebruiken.

Om meer te begrijpen van de werking van LDN is het volgende van belang voor wie wil weten wat endorfinen en exorfinen zijn:

Over exorfinen:
[url]http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=159[/url]
Exorfinen zijn opiaatachtige voedingsstoffen uit gluten, caseïne (melkeiwit), soja en spinazie. Ze worden afgebroken door het DPP-IV enzym in de darm. Bij een deel van de bevolking werkt dit enzym niet zo goed, waardoor de exorfinen biologisch actief blijven.
Exorfinen die niet worden afgebroken stapelen zich op in de hersenen en andere delen van het lichaam.
Ze activeren de endorfine en de insuline receptoren, waarna er dopamine vrijkomt in de hersenen.
Langdurige belasting met exorfinen heeft een ongevoeligheid van endorfine, dopamine en insuline tot gevolg. De exorfinen belasting verschilt tot persoon. Vermoedelijk omdat het DPP-IV enzym een verzameling van enzymen is waarvan elke sub-enzym een andere exorfine afbreekt.

Ziektebeelden als gevolg van exorfinen:
[url]http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=50[/url]

Meer over exorfinen:
[url]http://www.natuurdietisten.nl/[/url] news...le.php?cod=389

Endorfinen:
[url]http://www.msweb.nl/forum/show[/url] thread.php?t=28663

Informatie over wat LDN precies is en doet kan je uitgebreid lezen op mijn informatieve forum over dit onderwerp:
[url]http://blaasdarmforum.forumup.nl[/url]
Hier is ook veel te lezen over voeding plus vitamines en mineralen.

Niet iedereen op mijn forum gebruikt overigens LDN. Men denkt erover, leest erover en besluit vervolgens niet tot LDN over te gaan vanwege allerlei omstandigheden. Wat prima is, er is tenslotte keuze-vrijheid.
Je moet een keuze kunnen maken uit diverse MS-remmers, speciale diëten, het Marshall Protocol, CCSVI of wat dan ook. En hoe kan dat beter dan je zo breed mogelijk te laten informeren?
Jacky1963

Vanavond beginnen met LDN

Bericht door Jacky1963 »

Vanavond beginnen met LDN

Na een shub in juli 2011 en nov 2011 en allebei de keren een prednisonkuur van 3 dagen moest ik van de neuroloog aan de Avonex of zoiets soortgelijks.

Van okt 2009 t/m okt 2010 heb ik Rebif gebruikt waarvan ik dat hele jaar 3 dagen in de week ziek van ben geweest en daarom heb ik na 1 jaar de handdoek in de ring gegooid.

Hij vroeg toen wat wil je nu gaan gebruiken, ik zei , helemaal niets, we zien wel hoe snel de shubs en hoe vaak ze komen.

Januari 2012 ben ik begonnen met Avonex, wat ben ik daar BEROERD van geweest !! Ik kon na iedere spuit 4 dagen niet lopen en was echt heel grieperig zeg maar ziek, het was 10 x zo erg als na het spuiten met die Rebif.
Ook hiermee gestopt !

Gevraagd aan de neuroloog of ik aan de LDN mocht, hij wist niet wat dat was en had geen zin om zich erin te verdiepen.
Ik voelde me echt radeloos.

Toen de huisarts maar gebeld en de situatie uitgelegd en is zich er gelijk gaan verdiepen in LDN/MS

Gisteren het verlossende antwoord dat zij het aan mij ging voorschrijven, capsules zijn vandaag door de apotheek gemaakt dus vanavond gaat ik de eerste capsule van 1 mg innemen. :)

Er staat alleen op het potje " 1 maal per dag 1 capsule s'avonds "

Weet iemand van jullie die LDN gebruikt of dat dan om 8 uur is of echt vlak voor je naar bed gaat ?

Ik hoor het graag van een medegebruiker

Bij voorbaat hartelijk dank

Jacky
jossi

Bericht door jossi »

Hoi Jacky,

als je naar bed gaat.

Veel succes met de ldn.

Jossi
Jacky1963

Bericht door Jacky1963 »

Jossi, bedankt voor je snelle antwoord !

Jacky
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Jacky
Op mijn verpakking van de LDN staat 3x per dag innemen, maar dat doe ik uiteraard niet.

Gewoon 's avonds voor het slapen de dosering die je gewend ben.


De apotheek schrijft dit zo voor, omdat de reguliere Naltrexone (50mg tabletten), op deze wijze ingenomen dienen te worden.
Sun

Bericht door Sun »

Jacky, van mij ook veel succes met de LDN, ik hoop dat jij je er beter door gaat voelen.
Hoe was jouw eerste dag en nacht met dit middel?
Al kan het negen maanden duren voor je effect merkt, hoewel het bij sommige mensen al direct werkt. Maar ja, iedereen reageert anders op medicatie.

Inderdaad mag LDN maar 1x per dag worden ingenomen, het liefst voor het slapen gaan.
Jacky1963

LDN

Bericht door Jacky1963 »

LDN

@ Ducaatje

Gisterenavond voor het slapen gaan de 1e capsule LDN Ingenomen !

@ Sun

Ik voelde een klein half uurtje nadat ik de capsule had ingenomen een heel apart gevoel in heel mijn lichaam en toen ben ik heel snel in slaap gevallen.

Ik moet zeggen dat ik echt HEERLIJK heb geslapen, normaal slaap ik niet slecht hoor maar het duurt alleen altijd we 2 uur voordat ik in slaap val maar gisterenavond niet.

Mijn blaas voelt vandaag anders , ik hoef niet zo veel te plassen als normaal !

Al gaat het alleen al helpen voor de blaasproblemen en die vermoeidheid dat ben ik al reuze blij !:)

Bedankt voor jullie reactie
Jacky
Sun

Bericht door Sun »

Geweldig om te horen, Jacky!
Zoals jij nu zo snel op LDN reageert, zo gebeurde het mij ook.
Heerlijk om niet zo vaak meer te hoeven plassen. Ik ben erg blij voor je!
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Jacky, fijn om te horen dat de LDN direct al effect heeft.

Ondanks de positieve ervaringen van heel veel mensen wereldwijd, wil de LDN niet bij iedereen werken. Maar zo te horen, bij jou wel.

Hopelijk zal met de opbouw het effect nog zichtbaarder worden en krijg je weer je leven terug.

Want dat doet LDN. Het geneest niets, maar je kunt weer normaal je leven leiden.

Ik moest trouwens nieuwe voorraad hebben. Tot nu kreeg ik de recepten via mij neuroloog, maar om nu alleen daarvoor helemaal naar het ziekenhuis te gaan, leek me wat overdreven.

Daarom heb ik contact opgenomen met mijn apotheek. Nee hoor geen probleem, gewoon door mijn huisarts een herhaalrecept laten schrijven en dan konden ze het zo weer laten maken.

HA gebeld, ook daar geen probleem. Recept was bekend bij hun en aangezien de neuro het al had voorgeschreven, was er geen enkel bezwaar dit ook te herhalen.

Volgende week ophalen, dan is mijn voorraad weer voorlopig op peil.
dientje

Bericht door dientje »

bij mij worden ze best snel thuisgestuurd als ik nieuwe nodig heb.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp