Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ervaring met Tolperison?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Ervaring met Tolperison?

Bericht door Jrs77 »

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van Tolperison, als vervanger van Baclofen? En zo ja, heb je daardoor minder last van vermoeidheid (als bijwerking van de Baclofen)?
arie2559

Tolperison

Bericht door arie2559 »

Tolperison

Is er iemand die ervaring heeft met Tolperison?

Dit heb ik op recept gekregen van de revalidatiearts en zou kramp en spasmen moeten verminderen en, ten opzichte van Baclofen, nagenoeg geen bijwerkingen hebben.
arie2559

Bericht door arie2559 »

Sorry, ik zie net dat er al een topic van bestaat. Kwam helaas niet naar voeren met de de zoekfunctie:???:
arie2559

Bericht door arie2559 »

Ik heb dit ook net voorgeschreven gekregen van de revalidatiearts. Ik ga er vandaag mee beginnen.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=arie2559;1097950]Ik heb dit ook net voorgeschreven gekregen van de revalidatiearts. Ik ga er vandaag mee beginnen.[/QUOTE]
Ik hoor graag hoe het bevalt, hou me/ons op de hoogte!
De bijwerkingen van baclofen, vooral vermoeidheid/suffigheid was ook de reden dat het mij werd aangeraden. Omdat er eerst wat andere dingen (o.a. behandelingen met botox) staan gepland wacht ik nog even met het overstappen.
arie2559

Bericht door arie2559 »

Ik slik dit nu zo'n 5 dagen en heb tot nu toe geen enkele bijwerking ervaren.

Ik ben er nog niet helemaal uit of de kramp en de spasmen minder zijn. moet ik denk ik toch over een langere periode bekijken.

Positief is wel dat mensen in mijn omgeving zeggen dat ik minder onzeker loop:goed:
Billy

Bericht door Billy »

Zie nu ook dit topic, iemand als meer ervaring?
D-Cheryl

Re: Ervaring met Tolperison?

Bericht door D-Cheryl »

Ik probeerde afgelopen week baclofen, maar getsiedekkie, wat veel bijwerkingen. Brakke nachten en overdag was ik niet vooruit te branden. Vandaag in de evaluatie met de revalidatiearts kwam tolperison als alternatief naar voren, ik kan het maandag op halen bij de apotheek.

Zijn er ondertussen al wat mensen die hier ervaring mee hebben misschien?
rianneke3

Re: Ervaring met Tolperison?

Bericht door rianneke3 »

Je kan beter sirlulud , tananzinne gaan slikken. Kreeg ik als tip van de revalidatie arts. Dat is ook een spierontspanner. Ik heb geen bijwerkingen en slik een halfje. Van baclofen werd ik hondberoerd en misselijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk


rianneke3

Re: Ervaring met Tolperison?

Bericht door rianneke3 »

Van tolperoson werd ik erg beroerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp