Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Plegridy

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
timojr

Plegridy

Bericht door timojr »

Ik gebruik nu bijna een jaar plegridy
Van de bijwerkingen heb ik niet heel veel last tenminste van 1 wel
De spuitplekken ik spuit alleen in mijn buik
Armen heb ik nog niet geprobeerd maar in mijn been dan is mijn halve bovenbeen blauw
Maar nu mijn buik ook niet echt een blauwe plek maar wel het gevoel of hij blauw is .Mijn broek zit precies daar en dat is pijnlijk.
De laatste mri was goed dus het werkt wel
Maar als ik nu op een ander medicijn overga bijv een tabletvorm,doet dat dan ook zijn werk
Of bestaat de kans dat dat niet werkt bij mij.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=timojr;1104775]
Of bestaat de kans dat dat niet werkt bij mij.[/QUOTE]

Het lijkt me dat die kans altijd bestaat. Garanties krijg je niet, tenslotte.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=timojr;1104775]Of bestaat de kans dat dat niet werkt bij mij.[/QUOTE]

Ja, die kans is er helaas wel. Er is nog te weinig over MS en de werkingsmechanismen van verschillende remmers. Het is daarom op voorhand (nog) niet mogelijk om te voorspellen wel middel bij welke persoon het beste werkt.

Maar als het spuiten niet meer te doen is, dan zul je wrl verder moeten kijken natuurlijk.
Sara

Bericht door Sara »

Volgens mij bestaat er nog steeds Avonex. Precies hetzelfde spul als Plegridy, maar dan spuit je íedere week in plaats van één keer per 14 dagen, en in de spier in plaats van onder de huid. Een langere naald, maar geen spuitplekken! Zeker als je geen last hebt van de bijwerkingen lijkt dat me een overweging waard.

Ik snap zelf niet zo goed dat dat bijna nooit meer wordt voorgeschreven. Ik heb 't zo'n 10 jaar gebruikt. Nu gebruik ik geen remmers meer omdat m'n MS te mild, m'n diagnose te lang geleden en m'n leeftijd te hoog is, zoiets :).
In ieder geval: als ik weer remmers zou gaan gebruiken, zou dat - in overleg met de neuroloog natuurlijk - m'n eerste keus zijn.
timojr

Bericht door timojr »

[QUOTE=Sara;1104780]Timo,

volgens mij bestaat er nog steeds Avonex. Precies hetzelfde spul als Plegridy, maar dan spuit je íedere week in plaats van één keer per 14 dagen, en in de spier in plaats van onder de huid. Een langere naald, maar geen spuitplekken! Zeker als je geen last hebt van de bijwerkingen lijkt dat me een overweging waard.

Ik snap zelf niet zo goed dat dat bijna nooit meer wordt voorgeschreven. Als ik weer remmers zou gaan gebruiken, zou dat m'n voorkeur hebben.[/QUOTE]

Het stond bij mij wel op het lijste maarja ik koos voor 1x spuiten ipv 2 x maar als daar geen spuitplekken van krijgt is het een optie
Jesuisfemmes

Bericht door Jesuisfemmes »

Hoi!

Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste Plegridy injectie gehad. Ik was behoorlijk nerveus voor met name de bijwerkingen. Ik voelde de prik wel maar misschien kwam dat door spanningen etc.

De dag erna (gisteren) was jk heel moe en energieloos maar nu, 2 dagen later heb ik op af en toe opvliegers na helemaal nergens last van. Ook (nog) geen spuitplek :ogen:

Ben ik gewoon één van de lucky bastards die geen bijwerkingen krijgt of komen ze nog?
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Jesuisfemmes;1125187]Hoi!



Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste Plegridy injectie gehad. Ik was behoorlijk nerveus voor met name de bijwerkingen. Ik voelde de prik wel maar misschien kwam dat door spanningen etc.



De dag erna (gisteren) was jk heel moe en energieloos maar nu, 2 dagen later heb ik op af en toe opvliegers na helemaal nergens last van. Ook (nog) geen spuitplek :ogen:



Ben ik gewoon één van de lucky bastards die geen bijwerkingen krijgt of komen ze nog?[/QUOTE]

Deze 1e spuit is van een lagere dosering om het lichaam te laten wennen.

Iedereen reageert hier verschillend op maar de tijd zal het leren.

suc6

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Dannifan

Bericht door Dannifan »

1 zwaluw maakt nog geen zomer toch?
Borne

Bericht door Borne »

Ook ik spuit 1x per 14 dagen Plegridy en heb behoorlijke plekken. Ik lijk net een lieveheersbeestje haha maar ik loop toch niet in bikini.


Verder vallen bijwerkingen wel mee, ik voel me 1 dag niet fit, ik houd daar rekening mee, door het prikken evt te verschuiven als ik iets bijzonders heb. Ook mijn vakanties plan ik om het prikken heen zodat ik het niet mee hoef te nemen.
jessica

Bericht door jessica »

Ik ben zelf recent gestopt met Plegridy. Ik had er vaak geen last van maar soms werd ik 26-28 uur na spuiten wakker met verhoging en kon ik niet meer lopen... was te voorkomen met ibuprofen maar omdat het ook vaak goed ging vergat ik dat vaak (heb nu nog een hele lading Plegridy liggen in de koelkast... 3000 Euro gooi je ook niet makkelijk weg).

Van de spuitplekken had ik niet zoveel last, was wel duidelijk zichtbaar, maar niet erg gevoelig.

Daarvoor heb ik jaren avonex gespoten. Dat werkte goed, geen spuitplekken, maar ik kreeg na ongeveer 13 jaar in de spier spuiten, (voornamelijk van 1 been omdat die andere in een spasme schoot) een flinke deuk in mijn been, vandaar dat ik was overgestapt.

Nu dus met alles gestopt, conclusie is toch dat het niet meer RR is inmiddels. En voelt eigenlijk een stuk beter :D.

Maar ik denk ook dat Avonex mij jaren lang goed gedaan heeft.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp