Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tecfidera of Mavenclad

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Evan

Bericht door Evan »

Ik heb gisteren mri gehad na 6 maanden copaxone en er was een plekje te zien. De neuroloog raad me ook maceclad aan.

Er is ook stilgestaan bij tecfidera (1elijns) maar ik ben een ramp als het gaat over medicatie slikken, en dit is smorgens en s'avonds dus de neuroloog vreest dat ik deze niet netjes ga innemen (en die angst is terecht, ook al gebruik ik appjes enzo, ik vrees ook dat dit niet goed komt).

Daarom sprak ze over maveclad. Over de inname ben ik wel te vinden, 2 keer per jaar en dan voor de rest er niet mee inzitten vind ik wel tof. Maar idd, die bijwerkingen he.

Ik moet ook nog beslissen, maar het lukt me niet om het 'beste' er uit te halen. Over elk medicijn valt er wel iets te zeggen, dus het voelt als kiezen tussen 2 'slechte'. Ik denk dat ik er niet teveel bij wil stilstaan en de neuroloog ga volgen, zij is de ervaringsdeskundige, en ik voel me goed bij haar dus ja... eigenlijk voelt het rot om zo te moeten beslissen..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp