Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Medicijnen mee naar buitenland

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Knorretje21

Medicijnen mee naar buitenland

Bericht door Knorretje21 »

Dag allemaal,

Ik ga over 1,5 week op vakantie naar Frankrijk. Nu moet ik voor het eerst mijn medicijnen 'Glatirameeracetaat' (oftewel Copaxone) meenemen.

We vertrekken vrijdagochtend, om vervolgens te overnachten en dan zaterdagmiddag aan te komen op de camping.

HELP!! Hoe ga ik dit doen? Heeft iemand tips?

Groetjes
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb nooit copaxone gebruikt maar wel betaferon. De ampullen moesten in de koelkast.

Ik deed de benodigde ampullen in een thermosflex met ijskoud water aangevuld met ijsklontjes. De ampullen bleven dan tijdens de reis goed gekoeld en tijdens de overnachting hadden we weer stroom en deed ik de thermosfles weer in de koelbox. Ook heb ik de ampullen wel eens in bewaring gegeven bij het hotel waar we een nacht verbleven.

Het is altijd goed verlopen maar ik weet niet hoe copaxone aangeleverd wordt en of dat ook waterdichten ampullen zijn die je zonder probleem in het water kunt stoppen.

Er schijnen ook een soort vervoerstas te koop te zien die naast de medicatie ook plaats biedt aan koelelementen.

Succes, ik hoop dat je een goede oplossing vindt.
keesje

Bericht door keesje »

Vraag het aan de apotheek. Of bedoelt u de douaneformaliteiten en de benodigde Schengenverklaring en/of verklaring wat betreft de Apostillelanden? Voor vele medicijnen is dat nl. nodig.
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

heb je geen medicijn paspoort van je neuroloog gehad??
Job

Bericht door Job »

Ik gebruik nu geen Copaxone meer, maar ik kreeg er een koeltas bij waar koelelementen passen. Op de meeste campings zijn koelkasten en vriezers. Je kunt ook een campingkoelkast kopen. Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je gaat en waar je verblijft.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Knorretje21;1110680]e vertrekken vrijdagochtend, om vervolgens te overnachten en dan zaterdagmiddag aan te komen op de camping.[/QUOTE]
Die 1,5 dag van de reis ga je wel redden met de koelelementen; je kan het een maand tussen de 15 en 25 graden bewaren. Verder kan je, als je daar geen eigen koelkast hebt, even naar de camping mailen of bellen en vragen of je het in een koelkast van hen mag bewaren.
Een medicijnpaspoort heb je eigenlijk alleen nodig als je gaat vliegen.
Klick

Bericht door Klick »

in de koelbox met 12v aansluiting, adaptertje erbij kan de 12v zo in de 220v. er zijn ook thermometers die de min en max bewaren die ze gehaald hebben.. nooit meer ruimte kwijt aan koelelementen ;)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het is momenteel al minder koud. Ik heb mijn Copaxone altijd gewoon zo meegenomen. Het was toen nog 2 weken houdbaar op kamertemperatuur. Ik lees dat het nu al een maand is? Dus hangt ook af van de temperaturen overal. Maar over 1,5 week is het wellicht niet eens meer nodig om te koelen.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Het mag inderdaad een maand buiten de koelkast.

Ik heb een maand door india gereisd met de copaxone in mijn rugzak. Het was daar toen winter, dus overdag rond de 25 graden.

Het ligt eraan hoe heet het gaat worden. Ga je anderhalve dag in een sauna op wielen reizen tijdens een hittegolf: paar koelelementen bij je copaxone stoppen en op de camping elke dag je koelelementen omruilen.

Heb je meer luxe (koelkast?) wordt het alleen maar makkelijker.
Carlabos

Bericht door Carlabos »

Dag allemaal,

Dit is precies het probleem waar ik (met mijn startup Meds²Go) een oplossing voor aan het maken ben. Hoe kan je makkelijk en veilig reizen met gekoelde medicijnen? Het lukt mij ook niet.
Om een oplossing te maken die voor zoveel mogelijk mensen bruikbaar is, wil ik jullie vragen om op 7 september mee te doen aan de 'gebruikers sessie' in het LUMC. Het gaat tijdens die bijeenkomst over hoe je nu met de medicijnen reist, welke problemen je tegenkomt en wat voor jou specifiek een oplossingen zou zijn. Meer informatie kunnen jullie vinden op [url]https://meds2go.nl/ervaringsdeskundige/[/url]

Ik hoop jullie te zien. Als er vragen zijn, dan hoor ik die graag.
Met vriendelijke groet,

Carla
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp