Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ocrelizumab

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Nessa

Bericht door Nessa »

En hoe voelen jullie je na het infuus?
Ik heb het advies gekregen om de week na het infuus vrij te houden. Zodat ik die week niks moet als het niet gaat. Is dat ook echt waar ik op moet rekenen, een week om bij te komen?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Nessa;1123194]En hoe voelen jullie je na het infuus?
[/QUOTE]
Ik heb nu 2x een halve dosering gekregen, ook in het Amphia, maar omdat ik het via een onderzoek naar Ocrevus bij PPMS krijg bij de Research Verpleegkundige. Gezien eerdere ervaringen met bijwerkingen was ik daar erg bang voor, en had zelfs voor de zekerheid wat spullen meegenomen om te kunnen overnachten als het echt nodig was.

Het is me 100% meegevallen. Geen koorts tijdens de toediening, ook een uur later niet. Ik ben dus zelf naar huis gereden. De dag erna iets meer vermoeidheid dan normaal, maar dat nam snel af. De tweede dag na het infuus heb ik alweer wat gewerkt.

Rekening houden met wat meer klachten is wel verstandig, maar het kan dus ook heel erg meevallen.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Jrs77;1123203] had zelfs voor de zekerheid wat spullen meegenomen om te kunnen overnachten als het echt nodig was.

Het is me 100% meegevallen. [/QUOTE]

Fijn om te horen!

Voor mij is al een nachtje een bed gereserveerd, ook in het Amphia. Ik kreeg de indruk dat dat standaard was, maar denk nu dus dat het is omdat ik eerder rare reacties heb gehad op de gamma, tecfidera en plegridy... Ik zal het vanmiddag eens navragen bij de MSvpk.
Charlotte123

Bericht door Charlotte123 »

Ik blijf een nachtje en ben de dagen erna ook echt nog moe en moet er echt rekening mee houden. Ik moet een nachtje blijven omdat ik steeds rare reacties krijg en die komen soms ook nog op de dag erna. Ik krijg dus nog 2 dagen na het infuus extra medicijnen om de reacties te onderdrukken
Nessa

Bericht door Nessa »

Morgen mag ik me om kwart over 8 melden op de afdeling voor mijn eerste infuus Ocrevus. Ik heb er weinig zin in. Een hele dag in zo'n ziekenhuisbed vind ik al niks en ik vind het erg spannend of het allemaal goed gaat.
Charlotte123

Bericht door Charlotte123 »

Heel veel succes. De tijd gaat best snel voorbij, hoor.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Nessa;1123911]Morgen mag ik me om kwart over 8 melden op de afdeling voor mijn eerste infuus Ocrevus. Ik heb er weinig zin in. Een hele dag in zo'n ziekenhuisbed vind ik al niks en ik vind het erg spannend of het allemaal goed gaat.[/QUOTE]

laptop meenemen, wifi vh ziekenhuis gebruiken en netflix kijken
kun je er een heel seizoen doorjagen
Kimmiejjj88

Bericht door Kimmiejjj88 »

Nessa,

Ik ben 2 x geweest en het is mij echt meegevallen.
Ik was ook bloednerveus de 1ste keer was 21mei 2019 na 4x prikken zat pas bij mij het infuus erin.. maar verder verliep alles naar wens. Ik had niks mee dus de dag duurde lang 10u erin 16u smiddags pas naar huis 1 bijwerking gehad een dikke keel (leek op keelontstekin) neuroloog kwam op bezoek en op aanrade wordt dan het infuus wat lager gezet de volgende keer.

4juni 2019 2e infuus behandeling laptop mee genomen en een boekje tijd ging super snel. 10u erin 16u smiddags weer buiten.. geen bijwerking gehad..

Door de anti allergie med. Wordt je een beetje suf maar van slapen gaat de tijd nog sneller.. en het voordeel is hierna pas weer over 6mnd de infuus behandeling dan volg. Jaar 2x voor de rest lekker doen wat je zou kunnen heerlijk ipv elke dag een tabletje... ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je er een weg in vindt... ik wens je heel veel succes morgen!;)
ahmschelvis

ocrelizumab

Bericht door ahmschelvis »

Goedemorgen Wie is er bekend met ocrelizumab hoor graag informatie van iemand.
leeuwtje-nl

Re: Ocrelizumab

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb je vraag verplaatst naar een ouder bestaand topic. Hier kun je alvast wat info vinden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp