Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ocrelizumab

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
ahmschelvis

Re: Ocrelizumab

Bericht door ahmschelvis »

Wie heeft de medicatie ocreliZumab gekregen en hoe was jullie ervaring ermee??
Jrs77

Re: Ocrelizumab

Bericht door Jrs77 »

ahmschelvis schreef: 15 mei 2021, 09:00 Wie heeft de medicatie ocreliZumab gekregen en hoe was jullie ervaring ermee??
Ik gebruik het nu een paar jaar, via een onderzoek naar de werking bij PPMS (zonder zichtbare activiteit op de MRI). Of het werkt kan ik niet bepalen; net als bij andere remmende medicatie kan ik de achteruitgang van nu niet vergelijken met de achteruitgang die ik zonder zou hebben gehad.

Ik heb geen last van bijwerkingen; wat dat betreft is mijn ervaring wel positief, zeker ten opzichte van Rebif, wat ik een tijd heb gebruikt. Ook de halfjaarlijkse toediening bevalt me beter dan het 3x per week prikken. Natuurlijk zijn er wel enkele risico's die je niet direct ervaart, zoals de verminderde afweer.

Mijn ervaring is dus positief.
1207

Re: Ocrelizumab

Bericht door 1207 »

ahmschelvis schreef: 15 mei 2021, 09:00 Wie heeft de medicatie ocreliZumab gekregen en hoe was jullie ervaring ermee??
3x genomen en in die periode enorm achteruit gegaan op de benen. volgens de mri alles redelijk stabiel.
je kunt niets bewijzen maar ik ben er toch maar mee gestopt
ahmschelvis

Re: Ocrelizumab

Bericht door ahmschelvis »

Wauw 2 verschillende reacties. Bedankt hiervoor. We gaan t meemaken
Nessa

Re: Ocrelizumab

Bericht door Nessa »

Ik gebruik het nu bijna 2 jaar. Na jarenlang sukkelen met prikangst en daarna de enorme bijwerkingen van de medicatie van de remmers in tabletvorm en weliswaar kleine, maar wel nieuwe laesies op de MRI ben ik overgestapt.

Net als Jrs77 ben ik positief. De MRI's zijn stabiel sinds ik met Ocrevus ben begonnen. Ook vind ik de impact van 2 keer per jaar een infuus minder groot dan de beperkingen die ik had door de bijwerkingen van mijn vorige medicaties.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp