Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huidcontrole bij Gilenya

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
mari

Bericht door mari »

Duurt niet lang. Even intake waarom je komt. Uitkleden en checken van je lijf.
15 minuten max bij mij
Gaat heel vlot, fijn dat je zo snel terecht kan!
Job

Bericht door Job »

Ik heb geen huidcontrole gehad. Ik had een onrustig plekje op mijn schouderblad dat door de dermatoloog is weggesneden. Het plekje bleek goedaardig maar de wond raakte ontstoken en ging niet meer dicht. Ook niet na een antibiotica kuur.

Ik ben toen een week met de gilenya gestopt in de hoop dat mijn afweersysteem wat zou toenemen. Uiteindelijk was de wond na 6 weken dicht.
Sinds ik Gilenya gebruik heb ik ook telkens last van wratten op mijn voet en handen. Ik loop onderhand al weer wekenlang bij de dermatoloog. Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door de Gilenya.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

mijn moedervlekkencontrole is altijd zó gedaan. 10 minuten/kwartier...ik verwacht niet dat het bij jou een half uur of langer gaat duren, ondanks dat je voor iets anders gaat. Succes
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor jullie reacties! Ik dacht al aan een kwartiertje, maar ik vergis me wel vaker! :haha: Ging laatst ook voor 20 min (dacht ik) de MRI in, bleek die ineens een uur te duren! :eek:

Ik vroeg telefonisch al of het wel bekend was waarom ik de doorverwijzing kreeg. De controle voor macula-oedeem zit hier wèl in het protocol, en de oogarts had toen geen idee waarvoor ik kwam! Maar voor de dermatoloog was het keurig vermeld.

Job, dat klinkt inderdaad als een virusinfectie, mogelijk door de Gilenya. Balen zeg! Wratten zijn ook zeker geen pretje.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp