Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

spasmen en Prednison ?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
eeyore

spasmen en Prednison ?

Bericht door eeyore »

hai ! sinds een aantal weken heb ik spasmen erbij gekregen (MS SP rolstoelgebonden) - met name in de benen waardoor m'n transfers ook in gevaar komen... en als dat blijvend is zijn de gevolgen best ff slikken vind ik...
mijn neuroloog stelde voor een Pred kuur te proberen om dit nog wat terug te dringen.
kent iemand de resultaten daarvan in deze situatie ? spasmen met name ? ik heb goede ervaringen met kuren gehad met uitval spieren.
ik gebruik geen medicatie voor ms of spasmen nog
Hoor graag
sjaakje

Bericht door sjaakje »

Ik heb op tijden ook last van spasmes, met name in de nacht.

Op sommige tijden willen mijn benen ook overdag in een soort kramp/aanspanning/spasmes komen, wat mij dan meestal helpt is een spierverslapper nemen.

Een lage dosering omdat het niet de bedoeling is dat het TE slap wordt natuurlijk.

Maar in mijn geval is het niet dagelijks..ik kan je eigenlijk ook geen echt advies geven, al lijkt een prednisonkuur mij niet geschrikt puur voor de spasmes :eek::???:
Ama90

Bericht door Ama90 »

Hallo!
Ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord op jouw vraag. Ik heb 4 weken geleden een schub gehad, spierkracht verlies in rechterarm en been. Na de stootkuur van prednison van drie dagen, plots last van spasmen (nooit eerder gehad dus was erg schrikken) . Baclofen gekregen van de neuro maar die doet niks. Zit er een beetje doorheen en ik weet niet zo goed hoe ik er mee om kan gaan en wat nou wel werkt tegen de spasmen..
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik kreeg Baclofen van het merk Sandoz en dat deed, achteraf gezien, helemaal niets.
Toen dit merk er een keer niet was kreeg ik die van Actavis en ik had ineens nergens last meer van.

Toen Sandoz er weer was begon de ellende opnieuw, de apotheek begon te piepen natuurlijk maar even de vuist op tafel en ik kreeg voortaan Actvavis zonder mankeren.

Het kan dus zijn dat een ander merk het wel goed doet bij je.
Ama90

Bericht door Ama90 »

Ik heb baclofen van het merk Lioresal gekregen, dank je wel voor deze tip! Ik ga eens kijken of ik aan het andere merk kan komen
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Een paar jaar geleden heb ik heel veel last gehad van spasmen en daar heb ik toen medicinale cannabis voor gebruikt. Dat hielp enorm goed!
Binnen een paar minuten voelde ik de pijn in mijn benen wegtrekken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp