Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Liposomale CBD werkt uitstekend tegen spasmen!

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
elizafeike

Liposomale CBD werkt uitstekend tegen spasmen!

Bericht door elizafeike »

Kort geleden heb ik een geweldig middel ontdekt dat goed helpt tegen spasmen.

De neuroloog had mij de gangbare medicijnen voorgeschreven als baclofen, tolpermyo, pramipexol en clonazepam.

Na enige jaren (hoeveel weet ik niet meer) werkten deze middelen onvoldoende :( en kreeg ik met name 's avonds en 's nachts nog steeds spasmen die me ook uit de slaap hielden.

Mijn echtgenoot las in een tijdschrift reclame voor een procuct dat gemaakt is van cannabis sativa. Dit product helpt mij het beste tegen die vervelende spasmen! :).

Volgens de website heeft dit middel een 270% betere opneembaarheid dan tabletten en capsules.

Wil je meer weten? Stuur mij een Pb'tje . Dan zal ik de link sturen waar je dit product kunt kopen.
Racer

Bericht door Racer »

Waarom doe je zo moeilijk Eliza? Het is waarschijlijk gewoon een flesje olie waaruit je vloeistof moet opzuigen met een bijgeleverde pipet en onder je tong een minuutje ofzo moet laten inwerken. Je kan de olie bij elke reformwinkel kopen en zelfs bij het kruidvat kun je daarvoor terecht. Het kan worden toegediend via druppeltjes, maar je kan ook pilletjes kopen, voor een meer regelmatige toediening. Voor de locale middenstand is het een echte winstmaker. Het nut is dubieus en kan op langere termijn zelfs erg schadelijk zijn. Er zijn mensen (wo ik) die daar een bijzonder slechte ervaring mee hebben. Het zusje daarvan heet CTB (oid) en werkt in op iemands’ hersennen en kan leiden tot depressiviteit. Jij hebt nu er nu baat bij, maar je zult zien dat je steeds meer nodig hebt om minder spasmen tehebben, en spoedig werkt het helemaal niet meer. Begin er toch niet aan, het is troep!
Miss J

Bericht door Miss J »

[QUOTE=Racer;1111717]Begin er toch niet aan, het is troep![/QUOTE]
CBD troep? :haha:
Racer

Bericht door Racer »

Ja, miss J, dat is het volgens mij. Mssers hebben er sowieso niets aan en bij alle andere kwalen is het nut dubieus. Ook voor slaapklachten doet het weinig (helemaal niets bij mij, weinig bij mijn buurman en andere vrienden). Suggestie?
pokey

Bericht door pokey »

[QUOTE=Racer;1111738] dat is het volgens mij.
Mssers hebben er [B][COLOR="Red"]sowieso [/COLOR][/B]niets aan en bij alle andere kwalen is het nut dubieus. Ook voor slaapklachten doet het weinig [COLOR="red"](helemaal niets bij mij, weinig bij mijn buurman en andere vrienden).[/COLOR] Suggestie?[/QUOTE]

dus omdat jij en je omgeving er geen baat bij hebben is het sowieso een voldongen feit dat het niet werkt/troep is ??????

Ik verdamp het in een e-smoker en praat dan veel duidelijker (ipv met dubbele tong ), mijn spierspanning neemt merkbaar af door een paar drup CBD olie.
Heb veel lotgenoten die ook goede ervaringen hebben.
elk individu reageert anders op medicatie, zo is Rebif voor mijn lijf idd troep, maar andere ms-ers blijven er jarenlang stabiel mee.

een mening is geen feit
Miss J

Bericht door Miss J »

[QUOTE=Racer;1111738]Ja, miss J, dat is het volgens mij. Mssers hebben er sowieso niets aan en bij alle andere kwalen is het nut dubieus. Ook voor slaapklachten doet het weinig (helemaal niets bij mij, weinig bij mijn buurman en andere vrienden). Suggestie?[/QUOTE]

Welke CBD neem je? welke dosis? hoe vaak? Hoe? Allemaal bepalend voor het voorkomen van voorbarige conclusies :cool:
Racer

Bericht door Racer »

Miss J, wil het eigenlijk liever niet over mezelf hebben, maar nu je zo aanhoudt; heb het gebruikt om beter/vaster te kunnen slapen; heb oplopende sterktes geprobeerd en verschillende merken. Meen dus met stelligheid te kunnen stellen dat het, in ieder geval bij mij en mijn omgeving, niet werkt. Natuurlijk begrijp ik ook wel, dat je het ‘placebo-effect’ niet moet onderschatten (hahaha), maar ben daar helaas niet zo gevoelig voor!
Miss J

Bericht door Miss J »

Het werkt ook niet bij 100%, maar slechts bij 80 :haha: Dat noemen ze pech :cool:
Ook al eens THC geprobeerd? Of een unieke combi 50/50 of 61/39 voor jou?
Racer

Bericht door Racer »

Nee, dat heb ik nooit geprobeerd. Naar ik heb begrepen is dat verboden en daar hou ik me dus strikt aan (haha)!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp