Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vesicare

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Antoinette

Vesicare

Bericht door Antoinette »

Hallo allemaal

Wie gebruikt er vesicare?
Ik moet er 's nachts vaak uit om te plassen, iets wat mijn nachtrust niet ten goede komt. Met als gevolg dat ik overdag soms doodmoe ben.

Een uroloog heeft me ooit eens vesicare voorgeschreven maar ik schrok van de bijwerkingen en heb ze dus niet genomen.

Ik ben sowieso al geen pillenslikker en als ik de bijsluiter lees word ik hier niet vrolijk van.

Graag lees ik jullie reacties. :bedankt: alvast.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"Een uroloog heeft me ooit eens vesicare voorgeschreven maar ik schrok van de bijwerkingen en heb ze dus niet genomen."

Ik kan het mis hebben maar ik vind het wel meevallen.Er staan maar 2 dingen op die voorkomen bij 10-30 op 100 mensen.
Bij zelden nog minder en zeer zelden (minder dan 1 op 100!) vind ik al helemaal niets.

Bedenk dat elk medicijn bijwerkingen heeft en het wil niet zeggen dat JIJ daar ook last van zult hebben. Met medicijnen zul je toch een keus moeten maken uit 2 kwaden, blijven tobben met je klachten of een kleine kans op bijwerkingen (die vaak tijdelijk zijn).
Merce

Bericht door Merce »

Ik heb het recent geleden gebruikt. Kreeg in 1e instantie voor 2 weken mee van de apotheek maar kreeg binnen een paar dagen huiduitslag. Dat uitte zich in puistjes net onder de haargrens in mijn nek.

Nu Betmiga gekregen maar dat wil ik pas uitproberen als mijn huid weer rustig is.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik gebruik Detrusitol van Pfizer en ik ben er dolgelukkig mee. Nooit enige bijwerking gehad. 2x per dag 1 tablet.
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb ook nooit bijwerkingen gehad, behalve de droge mond. Detrusitol, Vesicare, Betmiga en nu Toviaz.
diorama

Bericht door diorama »

Ik heb jaren geleden Vesicare gebruikt maar mijn mond en ogen werden heel droog ervan.

Ik draag lenzen dus is dat niet ideaal natuurlijk dus ben ik begonnen met Detrusitol 4mg. Heb die jaren genomen maar ik had ergens gelezen dat dokters maar pillen voorschrijven en nooit zeggen: stop en zie of het nog nodig is.... Dus ben ik in juli gestopt en tot nu toe, valt het wel mee...

Dus Vesicare: no thanks :)
Van Detrusitol had ik geen last van bijwerkingen.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"Dus ben ik in juli gestopt en tot nu toe, valt het wel mee..."

Ik stop ook wel eens maar mijn blaas is echt niet beter geworden sinds ik MS heb, ik merk het al na een paar dagen dat het onregelmatiger wordt en als ik weer begin met Detrusitol gaat het snel weer goed.
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

ik gebruik ook vesicare,geen bijwerkingen.

wel heb ik zo iets dat wel is TE goed werkt.soms moet ik 3 x in een uur naar de wc en dan heb ik er weer 3 of 4 uur dat ik helemaal geen drang heb.
en ben er ook niet minder van gaan drinken.
diorama

Bericht door diorama »

Dannifan,
Ik merk niet zo veel verschil. Met Detrusitol moest ik zelfs een keer per nacht naar toilet. Nu af en toe... Misschien drink ik minder, ik weet het niet...

Maar in de winter zal ik wel weer moeten beginnen denk ik want als het koud is voel ik het veel meer aan mijn blaas.
san70

Bericht door san70 »

Ik gebruik sinds ongeveer een jaar Vesicare, geen bijwerkingen. Voor de nacht gebruik ik al jaren Minrim. Voor die tijd moest ik er tot wel zeven keer per nacht uit. Nu heel soms nog één of twee keer, maar ik verder niet, voor mij werkt Minrim echt heel goed.

San
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp