Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat zijn jullie ervaringen met Mylan (vervanger Copaxone)?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Wilma24

Wat zijn jullie ervaringen met Mylan (vervanger Copaxone)?

Bericht door Wilma24 »

Een aantal zorgverzekeringen stopt met de vergoeding van Copaxone volgend jaar. De vervanger is Mylan. Wie heeft dit al gebruikt? Wie gebruikt dit al nadat je Copaxobe hebt gebruikt? Wat zijn je ervaringen?
Knorretje21

Bericht door Knorretje21 »

Ik gebruik Mylan Glatirameer, omdat ik sinds maart medicatie gebruik en Menzis mijn aanvraag voor Copaxone direct afwees. Mijn ervaring is positief. De Mylan-verpleegkundige kwam thuis voor een duidelijke en visuele uitleg. In de afgelopen maanden hadden we iedere keer contact, zodat ik eventuele vragen kon stellen en zij een helder beeld kreeg over mijn gebruikservaring.

In het begin had ik erg veel last van spuitplekken, maar een half jaar later zijn deze vrijwel verdwenen. Verder geen bijwerkingen, dus ik mag niet klagen.

In maart weer een mri en ik ben benieuwd wat het medicijn voor de activiteit van de ziekte doet.
Wilma24

Bericht door Wilma24 »

Vandaag contact gehad met mijn neuroloog. Hij vindt overstappen geen enkel probleem. Volgende week laatste levering Copaxone en dan begin volgend jaar over naar Mylan.
Hortensia

Bericht door Hortensia »

Ik moet ook over naar mylan glatiameer maar heb nog gelukkig over ik heb nog Copaxone 40ml 3 x in de week en ik spuit zelf zonder injector.
Mn neuroloog zei zelfde spul ander merk alleen ik heb VGZ.
Doosjes gewoon weer even klein met 12 spuiten en koeltas Copaxone past er ook om?..
Hortensia

Bericht door Hortensia »

En kan je daar bij mylan ook weer een prikagenda erbij bestellen?..net als bij Copaxone?..
Jannekevdw

Bericht door Jannekevdw »

Ik gebruikte al een jaar of 8 copaxone, maar ben een maand geleden over 'moeten' stappen naar glatirameer van Mylan. Er was geen medische noodzaak om op copaxone te blijven en het zou voor 99% hetzelfde zijn. Ik merk geen verschil tot nu toe.

Bij de glatirameer krijg je ook weer een hele map met info, volgens mij ook een prikagenda, maar die gebruik ik niet. Ook een injector etc. zit er gewoon bij.
Hortensia

Bericht door Hortensia »

M
Klopt heb ik ook net binnen gekregen folders boekjes, naalden knipper, koelpack, medicijnen paspoort ...
Jannekevdw of iemand en is die oranje etui weer een koeltasje?..
En moet het nieuwe medicijnenpaspoort v mylan alleen door neuroloog ingevuld worden?? Omdat erin staat handt neuroloog en tel nr enz... ??.
Want vorige v Copaxone kon bij apotheek namelijk was alleen pasje nu een boekje...
Hortensia

Mylan paspoort

Bericht door Hortensia »

Mylan paspoort

Ik Hoop dat iemand vorige vraag weet?..
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Geen huidige ervaringen, maar ik weet wel dat ik mijn paspoort bij Copaxone nooit heb laten tekenen....
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Hortensia;1122581]
En moet medicijnenpaspoort alleen door neuroloog ingevuld worden??
[/QUOTE]

Mijn copaxone paspoort heeft een vriendin met een chique handtekening ingevuld. Ik ging namelijk de dag erna al weg. Er heeft in die 2 jaar nooit iemand naar gekeken. Zelfs de douanier die me hielp met mn spullen voor de scanner, stond met mijn spuiten in haar hand en hoefde er niets over te weten. Geen vraag gehad. Europa niet, India niet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp