Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

lemtrada tweede behandelkuur versnellen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jitske93

lemtrada tweede behandelkuur versnellen

Bericht door Jitske93 »

Hallo allemaal,

Al meerdere keren ben ik door jullie super goed geholpen, daarom dacht ik laat ik mijn vraag hier toch maar stellen.

Mijn neuroloog begon laatst aan de telefoon namelijk al over het aanvragen van de tweede kuur voor de lemtrada.
Beetje suf dat ik pas na het telefoongesprek begon te denken; hé het pas een half jaar geleden geweest dat ik de eerst kuur heb gehad.

Nu weet ik dat er tussen het aanvragen en start best een maand kan zitten maar dan nog zit er hooguit 8 maanden tussen de twee kuren, is het jullie bekend of het mogelijk is om de 2de kuur sneller dan na 12 maanden te krijgen?

Anders dan ga ik toch maar mijn neuroloog bellen, want door wat ik mezelf mogelijk allemaal in mijn hoofd haal merk ik dat ik enkel onrustiger word.

Alvast bedankt voor het meelezen en meedenken!
Groetjes
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Is het niet gewoon een administratief puntje? Mijn MRI wordt ook altijd al een half jaar van te voren ingepland. Tussen aanvraag en uitvoering zitten dan 6 maanden. Het is maar een gedachtegang....
Jitske93

Bericht door Jitske93 »

Bedankt voor het meedenken. Bij nader inzien zou het inderdaad heel goed kunnen dat het zoiets is en dat ik het verkeerd opgevat heb.

Gesprek liep namelijk zo dat ik eerst de boodschap kreeg dat we nu echt geen prednison kuren meer konden doen, 'maar de 3 daagse lemtrada kuur heb ik al wel vast besteld'. Waarschijnlijk dat ik daardoor ben gaan twijfelen.

Het is wel goed om even weer het reële in te zien het zal vast gewoon begin zomer worden. Zal het de volgende keer wel vragen als ik een afspraak heb. Bedankt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp