Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pregabaline? Ervaringen? Advies?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Suus2

Pregabaline? Ervaringen? Advies?

Bericht door Suus2 »

Lieve allemaal,

Alweer bijna 1,5 jaar geleden ben ik op dit forum terecht gekomen nadat er bij onderzoek bij de Neuroloog een verdenking op MS werd geuit. Uiteindelijk bleek dit niet het geval, één demyelaniserende laesie werd gevonden maar dat was geen reden tot verdere zorgen of onderzoek.

Nu van mijn huisarts Pregabaline 2 maal daags 150 mg voorgechreven gekregen.

Ik weet dat Google geen goede raadgever is, en dat meestal enkel de negatieve ervaringen worden gedeeld, maar ik ben enorm geschrokken van de terug te vinden ervaringen van patiënten die dit middel gebruiken/hebben gebruikt.

Ondanks ik er geen MS is geconstateerd, hoop ik hier ervaringen van jullie te mogen horen, daar ik wel heb begrepen dat het een middel is dat ook vaker bij klachten voortkomend uit MS wordt ingezet. Ik heb de medicatie voorgeschreven gekregen voor zenuwpijnen en rusteloze gevoelens in armen en benen sinds enige jaren.

Mag ik jullie vragen naar jullie ervaringen hiermee? Jullie advies vragen?

Het recept ligt namelijk al een week op het aanrecht, maar ik twijfel zwaar of ik ermee wil beginnen…
leeuwtje-nl

Re: Pregabaline? Ervaringen? Advies?

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Suus, fijn dat de diagnose MS in elk geval (nog) niet gesteld is. Pregabaline is hier op het forum beter bekend als Lyrica, en daar zijn genoeg ervaringen mee. Via de zoekfunctie kun je hier al heel erg veel mee vinden.

Ik heb het zelf ook een maand of 8 gebruikt tegen zenuwpijnen. Het werkte op zich heel goed, maar ik vond het rotspul. Ik sliep 12-14 uur per nacht ongeveer.... Ik ben toen ook cold turkey op eigen initiatief gestopt, en heb daar 3 maanden vreselijke afkickverschijnselen van gehad. Doe alles dus echt in overleg met je arts!
Suus2

Re: Pregabaline? Ervaringen? Advies?

Bericht door Suus2 »

Hi Leeuwtje,

Dankjewel voor jouw snelle reactie!

Ik heb inderdaad enkel gezocht onder de noemer Pregabaline, niet wetende dat Lyrica enkel een andere benaming/merknaam is.
Hierdoor heb ik inderdaad veel informatie kunnen vinden, waarvoor dank!

Over de afkickverschijnselen lees ik inderdaad ook vele horror verhalen. Ik zag het als een tijdelijke oplossing en had gehoopt een middel te vinden dat ingezet kan worden op de momenten dat het echt nodig is. Ik ben pas 28, heb hiervoor tramadol gebruikt maar daar had ik niet voldoende baat bij voor de huidige klachten.
Ik vind het nogal wat hihi.

Nogmaals bedankt voor je tips!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Pregabaline? Ervaringen? Advies?

Bericht door Toeter »

Ik gebruik voor dat soort klachten wiet voor het slapen gaan.

Ik vind het ideaal. Die pillen was ik de hele dag een zombie van. Nu neem ik sommige avonden een paar trekjes voor het slapen en werkt als een trein. Volgende dag ben je gewoon weer fris.

Je kunt het ook als thee of cake/brownie nemen maar dan duurt het wel 2 uur voordat het werkt.
leeuwtje-nl

Re: Pregabaline? Ervaringen? Advies?

Bericht door leeuwtje-nl »

Bij het lezen dacht ik ook meteen: wietolie! Maar dat is vrij prijzig. Misschien heb je nog iets aan CDB-olie? Vrij verkrijgbaar, bij mij werkt het echter niet genoeg.
D-Cheryl

Re: Pregabaline? Ervaringen? Advies?

Bericht door D-Cheryl »

Toeter schreef: 07 jul 2021, 14:12 Je kunt het ook als thee of cake/brownie nemen maar dan duurt het wel 2 uur voordat het werkt.
Ik maak sinds een tijdje 'groene' (vegan) brownies, gewoon met een pakketje van de Dr. Oetker. Half grammetje hash, ik snij er zo'n 10 stukjes uit. Makkelijk los (in alu folie) in te vriezen. Ik slaap daar inderdaad ook goed op, en juist omdat het niet meteen werkt kan ik me rustig klaarmaken voor bed. Bij meer pijn neem ik er soms ook overdag eentje, maar dan moet ik geen andere plannen meer hebben, je bent toch iets onder invloed.

Bij mij werken ze na een half uurtje ongeveer.
CBD werkt voor mij ook onvoldoende.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp