Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aangepaste rolstoelbus

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
RemcoTeunissen

Aangepaste rolstoelbus

Bericht door RemcoTeunissen »

Goedemiddag,
Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Remco Teunissen.
Helaas is vrijdag 3 mij mijn moeder onverwacht overleden, mijn moeder heeft kinderpolio gehad en zat daardoor in de rolstoel.
Toch was zij heel mobiel omdat zij een aangepaste rolstoelbus had en daar kon zij mee gaan en staan waar ze wou.
Nu is het zo dat mijn vader geen rijbewijs heeft en de bus wil verkopen, hij wil er geen hoofdprijs voor hebben maar hij zou het heel fijn vinden als iemand met een handicap er dezelfde vrijheid door kan krijgen als dat mijn ouders erdoor gehad hebben.
Je kan met de rolstoel achter het stuur plaatsnemen en zelf rijden (stuur bediening) of een stoel achter het stuur plaatsen en met de pedalen de bus besturen.
Ik plaats de advertentie hier in de hoop dat we iemand er blij mee kunnen maken.

Info over de bus in de tekst hieronder.

Wij zijn in het bezit van een Ford transit rolstoelbus en wij willen de bus verkopen.
Qua aanpassingen is het wel een multifunctionele bus, het is mogelijk voor iemand in de rolstoel om achter het stuur te rijden en zelf te rijden.
De rolstoel werd dan vergrendeld door een “easy lock” systeem, gas geven en remmen kan met 2 hendels naast het stuurwiel.
Na het vergrendelen komt de hoofdsteun automatisch achter de rolstoel en achter het hoofd.
Alles is te bedienen dmv een afstandsbediening, de achter deuren gaan open en dicht dmv de afstandsbediening en de lift is er ook mee te bedienen.
De bus heeft cruisecontrol en een elektrische standkachel en staat op grijskenteken en de vrijwaring papieren zitten erbij en daar kan die ook op blijven staan.
De stoel die achter de bijrijders stoel zit, kan geplaatst worden op de bestuurdersplek en dan kan er gebruik gemaakt worden van de pedalen en kan de bus zo ook bestuurd worden.

Ik zet de link van marktplaats hierbij zodat de foto’s ook te zien zijn.

[url]http://link.marktplaats.nl/m1412223871? ... nt=app_ios[/url]

Vriendelijke groeten,
Remco Teunissen