Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06 jun 2019, 20:45
door Riwidi
Zoals ik aangaf , als je van leverancier wilt veranderen , moet je opnieuw beginnen met het laten maken van je profiel.

Je kan Menzis benaderen of je willekeurig een leverancier kunt benaderen of dat er een lijstje is.

Toen ik via Tena mijn materiaal nog kreeg van de apotheek die ik toen had , had ik het profiel via Tena zelf.
Toen ik veranderde van apotheek en deze bleek te werken met andere regels en dus leveranciers van buitenaf , kon ik opnieuw beginnen en een nieuwe machting regelen.
Idem dito , toen deze leverancier zijn spullen niet in orde had , je hebt wel recht , de machtiging die is afgegeven bij je leverancier die je nu hebt , terug te vragen, echter de mijne was onleesbaar.

Die machtiging hebben ze nodig voor als er controle komt van de zorgverzekeraar.
Als dit niet te lezen is , vraag ik me achteraf af wat de waarde daarvan is.

Zorg dat je wel zwart op wit krijgt dat bij de oude leverancier de machtiging is gestopt , want anders mogen ze blijven declareren, ondanks dat je niets meer ontvangt.

Voor ons als patiƫnt zijn het helaas vaak onbegrijpende redenen, je hebt tot op heden waarschijnlijk gehad wat je nodig had , en nu is er blijkbaar iemand daar moeilijk aan het doen.....
En helaas gaat de zorgverzekeraar niet helpen , die willen alleen een nieuwe machtiging.
Maar de incontinentieverpleegkundige maakt het blijkbaar in jouw geval gewoon wel erg bont.....en dat mag ze eigenlijk helemaal niet doen......

Nogmaals heel veel succes !